فراغت 488 افسر پولیس؛ صلح افغانستان به معنای صلح در منطقه است

معاون اول ریاست اجرایی افغانستان، ثبات و امنیت افغانستان را به نفع تمام کشورهای منطقه دانست و بر ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرد.

انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرایی افغانستان که صبح امروز(27 جدی)، در مراسم فراغت 488 افسر پولیس شرکت کرده بود، صلح را آرزوی مردم این کشور دانست و از کشورهای همسایه خواست که در این زمینه با افغانستان همکاری کنند.

او خطاب به کشورهای همسایه افغانستان گفت که، صلح و امنیت در افغانستان به معنای امنیت در این کشورهاست و برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان، همه باید با این کشور همکاری نمایند.

معاون ریاست اجرایی افغانستان همچنین تاکید کرد، برای پایان دادن به جنگ در این کشور، باید به ریشه ها و سرچشمه های آن که در بیرون از افغانستان قرار دارد توجه شود. او گفت ” باید در مبارزه با تروریسم بازنگری صورت بگیرد، باید توجه شود که ریشه های جنگ افغانستان در کجاست، از کجا تمویل می شود، در روستاهای افغانستان نمی توان جلو این جنگ را گرفت.”

محمد خان، معاون اول ریاست اجرایی افغانستان
محمد خان، معاون اول ریاست اجرایی افغانستان

او بار دیگر گروه های مخالف دولت را به صلح دعوت کرد و افزود، در صورتی که دشمن درخواست صلح ما را نپذیرد، نیروهای امنیتی افغانستان آمادگی و توانایی دفاع از کشورشان را دارند.

دور بودن پولیس از تعصب و تبعیض

جنرال تاج محمد جاهد وزیر امور داخله افغانستان نیز در این مراسم، پایان آموزش این تعداد از افسران را خبر خوشی برای مردم و پولیس این کشور دانست و از  آنها به عنوان فرماندهان و مسوولان آینده یاد کرد.

او اعتماد و همکاری مردم را برای موفقیت نیروهای امنیتی افغانستان مهم و اساسی دانست. آقای جاهد معتقد است که راه جلب اعتماد مردم، دور بودن پولیس از تعصبات قومی، سمتی و حزبی است و به همین دلیل، نیروهای پولیس این کشور باید به دور از تبعیض و تعصب، برای خدمت به مردم و تامین امنیت تلاش کنند.

وزیر داخله افغانستان، تاکتیک دشمنان این کشور را در فصل زمستان روی آوردن به حملات انتحاری و انفجاری در شهرها دانست و از آمادگی نیروهای امنیتی برای مقابله با تهدیدها در فصل بهار آینده خبر داد.

جنرال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله افغانستان
جنرال تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله افغانستان

او می گوید که تلاش های جدی برای تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی، برای مقابله با چالش های امنیتی ادامه دارد.

وزیر داخله افغانستان گفت که این 488 افسر که پس از 4 سال تحصیل، از آکادمی ملی نظامی پولیس فارغ شده اند، به زودی وارد ساختار وزارت داخله خواهند شد و در بخش های مختلفی کارشان را آغاز می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *