جنگ با سیاهی؛ دختران ورزش کار در غرب کابل

توسطفرید حقجو

دی ۲۶, ۱۳۹۵ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲ , , , , , , ,

در سالهای اخیر، دختران و زنان افغان، از فرصت های اندک استفاده های عالی کرده اند. دختران زیادی در بخش های مختلف، در بخش ورزش در بخش آموزش و تحصیلات عالی، در بخش هنر و سینما و سیاست تلاش کرده اند و دست آورد های خوبی نیز داشته اند.

با وجود چالش های گسترده و محدودیت های فراوان جامعه سنتی افغانستان، دختران زیادی هستند که در بخش های مختلف ورزشی روی آورده و درخشش فوق العاده هم داشته اند. هر چند  اکثر آنها در خیابان ها و حتا درون خانواده های شان مشکلاتی و جنجالی های داشته اند.

خیلی از دختران به دلیل همین ممانعت ها و شاید آزارهای خیابانی نتوانسته اند درس شان را، ورزش شان را و یا دیگر فعالیت های شان را ادامه بدهند، اما در این میان شماری نیز هستند که همچنان با قدرت به پیش می روند و دست آوردهای خوبی هم دارند.

Athletes (7)

در این میان، دختران هزاره فرصت های بیشتر دارند و توانسته اند هم از این فرصت های به خوبی استفاده کرده و دست آوردهای داشته باشند. این دختران در بخش های مختلف، از بایسکل سواری گرفته تا کوه نوردی، ایسکی بازی، موتر سایکل سواری، شنا و ورزش های رزمی، پیش تاز اند. هرچند در بخش آموزش نیز به گونه قابل ملاحظه‌ای رشد و داشته اند.

خبرنامه در این گزارش، تصاویری از دختران ورزش کار غرب کابل را به نشر سپرده است که در ادامه می آید.

Athletes (6)

 

Athletes (5)

 

Athletes (4)

 

Athletes (3)

 

Athletes (2)

 

Athletes (1)

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *