جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اظهارات جنجالی؛ واکنش تند ریاست‌جمهوری افغانستان به سخنان عضو شورای عالی صلح

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان عبدالحکیم مجاهد یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان که طالبان را فرشتگان صلح خوانده بود، واکنش تندی نشان داده است.

ریاست جمهوری افغانستان صبح امروز( 25 جدی)، با انتشار اعلامیه ای گفته است که “دولت افغانستان، به هیچ فردی اجازه نمی ‎دهد که با استفاده از آزادی بیان، قاتلان مردم و به خصوص زنان، کودکان و هم‎چنان ویران‎گران اماکن مقدس، عام‎المنفعه و در مجموع کشور را فرشتگان صلح خطاب کند.”

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گروه های تروریستی را مستحق نابودی دانسته است. او گفته است، گروه های تروریستی که هر روز به اشاره بیگانگان و برای ویرانی این کشور دست به فعالیت های تروریستی می زنند، به جای صلح، مستحق نابودی هستند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان
ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان عبدالحکیم مجاهد واکنش تندی نشان داده است.

رییس جمهور افغانستان همچنین توهین به رهبران و شخصیت های ملی این کشور را، قابل قبول ندانسته و از پی گیری این قضیه ” با دقت و جدیت تمام” خبر داده و گفته است که در ” چوکات قانون علیه آن اقدام خواهد کرد.”

در بخش پایانی این اعلامیه از مردم افغانستان خواسته شده است که تحت تاثیر تبلیغات دشمن که تلاش می ورزند، وحدت ملی را خدشه دار سازند، قرار نگیرند.

سخنان جنجالی عبدالحکیم مجاهد

عبدالحکیم مجاهد یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان است که سخنان جنجال برانگیزی در مورد طالبان، برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود داشته است. او طالبان را فرشته های صلح دانسته، احمد شاه مسعود را بغاوتگر خوانده و برهان الدین ربانی را عامل نابسامانی های افغانستان عنوان کرده بود.

حکیم مجاهد گفته
حکیم مجاهد طالبان را فرشته های صلح دانسته است

عطا محمد نور؛ اول باید دشمنان را از دورن نظام تصفیه کنیم

 سخنان آقای مجاهد در افغانستان واکنش های تند و جدی را در پی داشت. عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ با صدور اعلامیه ای در صحفه فیس بوک خود، بر لزوم تصفیه نمودن “دشمنان در درون نظام” تاکید کرده و از رییس جمهور این کشور خواسته بود که آقای مجاهد را دستگیر کند و به پنجه ی قانون بسپارد.

آقای نور هشدار داده بود که اگر دولت در این زمینه اقدامی صورت ندهد ” مردم اقدام خواهند کرد و پاسخ دندان شکنی به این مزدور بیگانه خواهند داد.”

آقای نور گفته است “اظهارات غير منطقى و به دور از عقلانيت يك عضو شوراى عالى صلح، نشان ميدهد كه ما نياز منديم پيش از رفتن به مصاف دشمن در خطوط نبرد، دشمنان مردم ما را از درون نظام تصفيه كنيم.”

عطامحمد نور، سرپرست ولایت بلخ
عطامحمد نور، سرپرست ولایت شمالی بلخ افغانستان

سرپرست ولایت بلخ، جای این عضو شورای عالی صلح را پشت میله های زندان دانسته و گفته است “وقتى يك عضو يك نهاد مهم براى صلح، آنانى را كه هر روز مردم بيگناه ما را به خاك و خون مي نشاند، فرشته هاى صلح مي نامد و به شهيد صلح و قهرمان ملى كشور، بى حرمتى مي كند، بايد جايگاهش پشت ميله هاى زندان باشد نه مقام اعزازى.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان