واکنش ترامپ به رسانه‌هایی که در کمپاین‌های انتخابات هیلاری را برنده اعلام می‌نمودند

دونالد ترامپ، برنده‌ی انتخابات آمریکا از جنجالی‌ترین چهره‌ها در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به شمار می‌رفت. او همواره با اظهارات عجیب و غریب و گاهی خنده‌دارش سرخط رسانه‌های جهان می‌شد. ترامپ که قرار است کم‌تر از هشت روز دیگر رسماً سمت ریاست جمهوری آمریکا را برعهده بگیرد در اولین کنفرانس خبری اش در 168 روز گذشته، یک بار دیگر با اظهارات خود علیه برخی از رسانه ها، خبرساز شد.

رییس جمهور منتخب ایالات متحده، در کنفرانس خبری که در برج ترامپ در نیویورک برگزار کرده بود، به ادعاهایی مبنی بر این که روسیه از او اطلاعاتی در دست دارد که در صورت افشا، او را در وضعیت نامطلوبی قرار می‌دهد پاسخ داد و این ادعاها را “اخبار کذب خواند”. ترامپ در ادامه افزود که “من بهترین آدم ها را به هیات دولت می‌آورم. رکس تیلرسون یکی از بهترین مدیران است.”

اما شوک اصلی این کنفرانس با سوال خبرنگار شبکه‌ی سی‌ان‌ان به وقوع پیوست. او زمانی که می‌خواست سوالش را بپرسد. ترامپ اظهار بی‌توجه‌ی کرد و از خبرنگار دیگر خواست تا سوال بپرسد. در نهایت او به صورت‌اش را به سمت این خبر نگار برگرداند و گفت “به شما جواب نمی‌دهم، شما رسانه ای تقلبی هستید”

این اظهارات آقای ترامپ در برابر خبرنگار سی ان ان، میلیون‌ها بار در رسانه‌ها بازتاب یافته است.

رسانه‌هایی که به نفع هیلاری کلینتون کار می‌کردند

برای روشنی بیش‌تر، اندکی به عقب برگردیم؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان هیلاری کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در نهایت، در کمال ناباوری با پیروزی ترامپ خاتمه یافت. زیرا قبل از آن رسانه‌های معتبر جهانی همانند سی ان ان و بزفید در نظرسنجی‌ها، هیلاری کلینتون را برنده‌ی احتمالی انتخابات اخیر اعلام نموده بودند.

پیش از انتخابات، در پیش بینی این رسانه‌ها ترامپ بازنده‌ی انتخابات پیش‌بینی شده بود

اما در آخر، نامزد جمهوری‌خواهان با کسب ۲۷۶رای الکترال کالج، از حد نصاب ۲۷۰ رای لازم برای ریاست جمهوری، مقتدرانه گذشت و رسماً ۴۵مین رییس‌جمهور آمریکا شد؛ اتفاقی که جهانیان را به یک‌باره شوکه کرد، به حدی که نیویارک تایمز نوشت”ترامپ ناآماده‌ترین رییس جمهور ایالات متحده است.”

فعالیت روس‌ها در انتخابات امریکا

پیش‌تر سازمان های استخباراتی آمریکا گفته بودند که در باره فعالیت های مخفیانه‌ی روس‌ها در انتخابات این کشور به قطعیت رسیده اند. این سازمان‌های استخباراتی که مشخصا از آن ها نام برده نشد، مدعی بودند که روسیه برای تضعیف هیلاری کلنتون و تقویت دونالد ترامپ در مراحل نهایی انتخابات آمریکا کار کرده است.

سازمان های استخباراتی امریکا مدعی بودند که روسیه برای تضعیف هیلاری کلنتون و تقویت دونالد ترامپ در مراحل نهایی انتخابات آمریکا کار کرده است / هکینگ

بر اساس دریافت های این سازمان‌های استخباراتی، روسیه ایمیل‌ها و شبکه‌های انترنتی کمیته‌ی ملی انتخاباتی جمهوری خواهان را نیز هک کرده بوده اما اطلاعات آن را هیچ‌گاهی عمومی نساخت.

در ماه های آخر نزدیک به انتخابات آمریکا بیشترین ایمیل ها و مدارک از کمیته ملی حزب دموکرات نشر می شد و این سازمان های استخباراتی آمریکا متقاعد شده اند که مدارکی که حتی در ویکی لیکس در باره انتخابات آمریکا نشر شده از سوی روسیه در دسترس آن ها قرار گرفته است.

دونالد ترامپ دومین فرد قدرت‌مند جهان
آقای ترامپ این ادعاها را به نحوی خیالی خوانده بود

اما در واکنش به ادعاهای این سازمان‌ها، تیم ترامپ گفتند که “این ها همان کسانی هستند که گفتند صدام حسین سلاح های کشتار جمعی دارد” در همین حال این تیم تاکید کرده که “انتخابات خیلی وقت پیش برگزار شد که در آن به صورت شگفت انگیزی دونالد ترامپ برنده شد. حالا وقت آن است که حرکت کرد و آمریکا را دوباره قدرتمند ساخت” آنان به نحوی این مسایل را پیش‌پاافتاده توصیف کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *