جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

2017 میلادی؛ بازگشت 9400 مهاجر افغان در یک هفته اول این سال

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در جریان هفته اول سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۹۴۰۰ مهاجر افغان به به کشور شان باز گشته اند.

سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش‌اش گفته است که در هفته اول سال ۲۰۱۷ میلادی، تنها از ایران و پاکستان بیش از ۹۴۰۰ مهاجر افغان که فاقد اسناد و مدرک بوده اند، دوباره به افغانستان برگشت داده شده اند.

این سازمان از چگونگی رسیدگی به وضعیت این مهاجران توسط حکومت افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که آمار بازگشت‌کنندگان بیشتر از این نیز خواهد شد.

بیشتر مهاجران که از ایران برگشت داده شده اند جوانان می‌باش /عکس: رویترز

سازمان ملل متحد همچنین ابراز نگرانی کرده‌است که چگونه حکومت افغانستان به این وضعیت رسید‌گی خواهد کرد.

ماتیو گرایدن، سخنگوی سازمان ملل متحد در افغانستان، گفته است که بازگشت پناهجویان غیر قابل پشبینی است زیرا عوامل مختلفی در این مورد وجود دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، اکثر بازگشت کنندگان افغان در ۱۰ روز گذشته از ایران، جوانان بوده‌اند.

به گفته اداره پناه‎‌جویان سازمان ملل متحد، در هفته اول سال ۲۰۱۷، حدود ۱۶۵۰ تن از افغان های بی اسناد از پاکستان و نزدیک به ۷۸۰۰ تن هم از ایران اخراج شده‌اند.

مهاجران بازگشته از پاکستان

از سوی هم آمارهای این سازمان نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۰۰ هزار افغان بدون مدرک از ایران و پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند، اما امکانات برای آنان در افغانستان در حدی که باید باشد، وجود ندارد.

پس از حمله شوری به افغانستان در سال 1979 میلادی، گفته می‌شود بیش از 6 میلیون افغان به کشور‌های همسایه پاکستان و ایران مهاجر شدند.

افغانستان اکنون حدود هفت میلیون  مهاجر در کشورهای مختلف دارد که از این میان  حدود پنج میلیون آنان، در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل عودت کنندگان در داخل افغانستان با کمترین امکانات در هوای سرد زندگی می‌کنند

سرمای سهمگین

سیاست دولت افغانستان برای برگشت پناهجویان، با انتقادهای جدی نهادهای مدنی مواجه شده است. نهادهای مدنی افغان اخیرا گفته اند که در فصل سرما حکومت افغانستان توان حمایت از مهاجران و عودت‌کنندگان را ندارد و بازگشت این مهاجران وضعیت آنان را در این فصل سال دشوار خواهد ساخت.

حتی این فعالان در شبکه‌های اجتماعی شعاری را به نام (#Afghanistan_is_not_safe ) راه اندازی کرده و از مهاجرین افغان، خواهان عدم برگشت شان می باشند.

https://twitter.com/sol2refugees/status/800747041836122112

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان اعلام کرده است که برای مصونیت زندگی مهاجران، حکومت افغانستان و جامعه جهانی تلاش‌های شان را آغاز کرده و امید می‌رود که از به‌میان آمدن مشکلات احتمالی در زمستان، جلوگیری شود.

این در حالی است که اداره سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و بیجاشدگان داخلی، اخیرا گفته است، ۵۶ درصد بیجاشدگان داخلی افغانستان کودکان اند و احتمال دارد که تا آخر سال  جاری خورشیدی شمار بیجاشدگان داخلی به 400 هزار تن برسند.

56 درصد بیجاشدگان داخلی افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند

پیش از این  سازمان ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت بیجاشدگان و برگشت‌کنندگان فراخوان ۱۵۰ میلیون دالری را به موسسات و جامعه جهانی داده بود که تا کنون ۴۰ درصد این کمک‌ها را جذب کرده است.

مختار پدرام همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان