جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه خشونت با خبرنگاران افغانستان؛ پولیس ولایت فراه یک خبرنگار را لت‌و‌کوب کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوول یک رادیوی محلی در ولایت فراه از سوی پولیس لت وکوب شده است. ابراهیم پرهار مسوول رادیو عروج می‌گوید، دیروز هنگامی که به‌سوی دفتر کاری‌اش درحرکت بود، ازسوی پولیس متوقف شده و پس از یک مشاجره لفظی، به شدت مورد لت و کوب قرار گرفته است.

آقای پرهار گفته است که پولیس او را پس از این رویداد به حوزه امنیتی انتقال داده و در آنجا نیز برای بار دوم مورد لت وکوب قرار داده است.

کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران در یک اعلامیه‌ای گفته است که درحال حاضر آقای پرهار در شفاخانه ولایتی فراه تحت درمان قراردارد و از مسوولان حکومت، خواهان پیگیری قضیه‌اش می‌باشد.

نعمت زهیر یکی از خبرنگاران افغانی که در سال جاری میلادی جانش را از دست داده است

در این اعلامیه آمده است که مسوولان در ولایت فراه، به نماینده کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان در زون غرب افغانستان تعهد کرده اند که دراین باره بررسی‌های جدی می‌کنند و عاملان رویداد را باز داشت و به نهادهای عدلی وقضایی معرفی خواهند کرد.

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان در این اعلامیه، این رویداد و برخورد پولیس با آقای پرهار را نکوهش کرده و ازمسوولان ولایتی فراه خواسته است که دراین باره بررسی‌های جدی خود را آغاز کند.

این نهاد مدافع خبرنگاران افغان در اعلامیه شان نوشته است :”کمیته این موضوع را به گونه جدی تعقیب می‌نماید و تا نهایی شدن آن برای آقای پرهار، دادخواهی خواهد نمود.”

سال 2016 خون‌بارترین سال برای جامعه‌ی رسانه‌ای افغانستان بوده است

خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان همواره یکی از جنجال برانگیز ترین موارد خشونت است و در سال 2016 این کشور، دومین کشور خطرناک در سطح جهان برای خبرنگان معرفی شد. نهاد «نی» یا حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان یک ماه پیش در کابل اعلام کرد که سال جاری میلادی خونبار‌ترین سال بعد از سال 2000 می‌باشد.

در رده بندی جهانی سال ۲۰۱۶، آزادی مطبوعات افغانستان از میان ۱۸۰ کشور جهان در رده ۱۲۰ قرار دارد که عمدتا ناشی از فشارهایی است که گروه‌های شورشی بر روزنامه نگاران وارد می‌کنند.

از سوی هم فدارسیون بین المللی خبرنگاران در تازه‌ترین گزارش شان که دیروز جمعه نشر کرده است افغانستان و عراق را از جمله مرگ‌بار ترین کشورها برای خبرنگاران اعلام کرده است. پیش ازین در رده بندی کشورهای جهان، سوریه اول و سپس افغانستان خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران عنوان شده بود.

مقایسه آمارهای عاملین خشونت‌ها علیه خبرنگار

در این گزارش آمده است که در سال 2016 نزدیک به 100 خبرنگار در سراسر جهان کشته شده اند که از آن‌جمله 15 نفر آن در عراق و 14 تن دیگر آن در افغانستان جان‌هایشان را از دست داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان