جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

نیاز به بسیج ملی؛ ساختار امنیتی افغانستان 60 شورشی را در 24 ساعت گذشته از پای درآورد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کرده اند که 60 تروریست در ولایت‌های مختلف این کشور از سوی این نیروها، کشته شده اند.

وزارت داخله افغانستان با انتشار اعلامیه ای گفته است که نیروهای امنیتی در 24 ساعت گذشته، 22  عملیات نظامی  انجام داده اند که در نتیجه، 60 تروریست کشته شده، 18 تن زخمی و 10 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی افغانستان، بازداشت شده اند.

گفته شده است که این عملیات‌ها در ولایت‌های زابل، ننگرهار، قندهار، ارزگان، هلمند، سرپل، فاریاب و قندوز انجام شده، و تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارده شده است.

 ولایت هلمند

بیشترین تلفات، در ولایت جنوبی و ناامن هلمند به تروریستان وارد شده است. وزارت دفاع افغانستان گفته است که در ولسوالی‌های سنگین، گرشک و نهر سراج در ولایت هلمند، 44 تروریست کشته شده و 6 تن دیگر زخمی شده اند.

Helmand
وزارت دفاع افغانستان گفته است که در ولسوالی‌های سنگین، گرشک و نهر سراج در ولایت هلمند، 44 تروریست را کشته اند

 ولایت ننگرهار

در ولایت شرقی ننگرهار هم که علاوه بر طالبان، گروه داعش نیز فعالیت دارد، تعدادی از تروریستان کشته و زخمی شده اند.

در نتیجه‌ی عملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولسوالی بتی کوت این ولایت، 3 تروریست کشته شده و 7 تن دیگر نیز دستگیر شده اند.

 ولایت زابل

در عملیات نظامی در ولسوالی‌های میزان و دای‌چوپان ولایت زابل نیز، 4 تروریست کشته شده و 4 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی افغانستان زخمی شده اند.

مقداری مهمات و تجهیزات نظامی نیز، به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است.

برخی از نمایندگان مجلس
در زابل مقدار زیادی مهمات و تجهیزات نظامی نیز، به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاده است

 ولایت غزنی و لوگر

مقامات امنیتی  افغانستان همچنین از کشته شدن 10 جنگجوی طالب در ولایت غزنی خبر داده اند. این عملیات نظامی در ولسوالی آب بند ولایت غزنی صورت گرفته است.

وزارت داخله افغانستان هم‌چنین از دست‌گیری یکی از اعضای مهم گروه طالبان در ولایت لوگر سخن گفته است.

در اعلامیه خبری این وزارت آمده است که نیروهای پولیس ملی عصر روز گذشته توانسته اند، در یک عملیات کشفی، این عضو برجسته طالبان را در روستای قلعه غفار در مرکز ولایت لوگر دست‌گیر کنند.

در اعلامیه‌ی وزارت داخله گفته شده است که این فرد، در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی در ولسوالی‌های خرورا، چرخ و ازره‌ی ولایت لوگر نقش  اساسی داشته است.

استجواب سران امنیتی به مجلس سنا

همزمان با این تحرکات ساختار امنیتی افغانستان، مجلس سنای این کشور امروز سه شنبه (7 جدی) در جلسه استجوابیه وزرای امنیتی و نظامی، از فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

اعضای مجلس سنای افغانستان در جلسه امروز فعالیت گروه داعش در این کشور را به عنوان خطری جدی برای آینده این کشور دانسته اند.

مجلس سنای افغانستان
مجلس سنای افغانستان شاهد جلسه‌ی استجوابیه‌ی وزرای امنیتی و نظامی بود

تلفات سنگین به دشمن

اعضای مجلس سنا، می گویند که در حال حاضر در بسیاری از ولایات این کشور جنگ جریان دارد و برخی از ولسوالی‌ها هم در کنترل مخالفان دولت است. این نمایندگان از افزایش نا امنی‌ها و حملات انتحاری به مراکز شهرها، ابراز نگرانی کرده اند.

مقامات امنیتی افغانستان؛ اما در این جلسه گفتند که در سال جاری توانسته اند تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد نمایند.

این مقامات گفته اند که، نیروهای امنیتی نگذاشته اند دشمنان به اهداف شان که تسلط بر برخی  ولایت‌های کشور بوده است، برسند.

سرکوب داعش در ننگرهار

فعالیت گروه داعش در افغانستان از موضوعات مطرح شده از سوی سناتوران بود.  وزیر دفاع افغانستان، از سرکوب شدن گروه داعش بخصوص در ولایت ننگرهار خبر داده است. عبدالله حبیبی گفته است که، نیروهای امنیتی افغانستان در سال جاری، در ننگرهار و بخصوص ولسوالی پچیراگام این ولایت، تا حد زیادی گروه داعش را سرکوب کرده اند. او گفته است که، عملیات نظامیان افغان علیه گروه  داعش در ننگرهار همچنان ادامه دارد.

معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان
معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان

 

نیاز به بسیج ملی

معصوم استانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان، با اشاره به مشکلات امنیتی افغانستان گفته است که، برای ختم جنگ در افغانستان، به یک “بسیح ملی” نیاز است. رییس امنیت ملی افغانستان هم‌چنین گفته است که رقابت های قومی، سمتی و زبانی، باعث تضعیف نظام سیاسی افغانستان شده است.

استانکزی در این جلسه، افراد و گروه‌هایی را که برای تروریستان تجهیزات تهیه کرده و در خانه‌های شان پنهان می‌کنند را “خطرناک تر از مخالفان” عنوان کرده و گفته است که باید برای این افراد “مجازاتی سخت تر از مخالفان مسلح” در نظر گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان