جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

یک دهه انتظار؛ کار ساختمان چهار مکتب در بامیان تکمیل شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌ها در ولایت بامیان مى‌گويند که ساختمان‌هاى چهار مکتب در اين ولايت، که در سال ۱۳۸۵ تهداب‌گذاری شده بود، پس از گذشت ده سال، امروز دوشنبه به بهره برداری سپرده شد.

اين مکتب‌ها شامل يک مکتب ليسه، يک مکتب متوسطه و دو مکتب ابتدائيه در مناطق سرقل توپچی، قاضان، باريکی شهيدان، و گلستان در مرکز باميان ساخته شده اند.

مقام‌های ولایت بامیان، دلیل تاخیر کار ساختمان این مکاتب را عدم پیگیری وزارت معارف می‌دانند و می‌گویند که شرکت قرارداد کننده با وزارت معارف قرارداد کرده بود و به اداره محلی پاسخ‌گو نبوده است.

این چهار مکتب پس از ده سال در بامیان کارش تکمیل شد
این چهار مکتب پس از ده سال در بامیان کارش تکمیل شد

عبدالرحن احمدی سخنگوی والی باميان به خبرنامه گفت که” ابتدا شرکت وحيد بکتاش، ساخت هر مکتب را با هزينه‌ی ۱۳۲ هزار دالر با وزارت معارف قرارداد کرده بود؛ اما در آغاز سال روان به‌صورت نيمه کاره آن‌را رها کرد و قرارداد مذکور فسخ شد. اما بعد با شرکت‌های دیگری قرارداد عقد شد”

به گفته‌ی مقام‌های ولایت بامیان هزینه‌ی ساخت مکتب گلستان چهارميليون افغانی، مکتب باريکی شهيدان یک ميليون و٣٠٠ هزار افغانى، مکتب سرقل توپچی دو ونيم ميليون افغانی و مکتب قازان دوميليون و ٧٠٠ هزار افغانی بوده که از بودجه وزارت احيا و انکشاف دهات و شرکت‌های دخیل قرارداد پرداخت شده است.

اکثر مکاتب بامیان ساختمان ندارند
اکثر مکاتب بامیان ساختمان ندارند

مقام‌های ولایت بامیان تاکید دارند که قراردادهایی که از طريق وزارت‌خانه‌ها صورت مي‌گيرد، بايد مسووليت نظارت از پروژه‌ها را نيز به عهده بگيرند تا پروژه‌ها با مشکل مواجه نشود.

سخنگوی والی بامیان افزود که با اعمار ساختمان‌هاى اين مکاتب، فضای مناسب درس براى هزاران دانش آموز دراين ولايت فراهم شده است. او تاکید کرد که در سال آينده نيز پلان‌هايی در مورد ساخت چندين باب مکتب در باميان، با وزارت معارف شريک ساخته شده است.

بر اساس آمارهای ریاست معارف ولایت بامیان، این ولایت دارای ۳۳۹ باب مکتب می‌باشد که ۱۱۲ مکتب آن، نیاز به تعمیر های بشیتر دارد و ۶۰ مکتب دیگر آن فاقد تعمير مى باشد.

bamyan
48 درصد از دانش‌آموزان بامیان را دختران تشکیل می‌دهد

در حال حاضر در ولایت بامیان ۱۴۰ هزار شاگرد که ۴۸ درصد آنان را دختران تشکيل مي‌دهند، در مکاتب این ولایت مشغول آموزش هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان