جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

خشم نمایندگان مجلس؛ اعضای پارلمان نگران امنیت‌شان اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نمایندگان مجلس افغانستان در جلسه امروز شنبه ( 4 جدی)، حمله مهاجمان انتحاری به خانه میرولی نماینده مردم هلمند را محکوم کردند.

آنها از حکومت این کشور خواستند برای تامین امنیت نمایندگان مجلس، شخصیت‌های ملی و سرشناس افغان اقدامات امنیتی جدی انجام دهند.

مهاجمان انتحاری اواخر هفته قبل، به خانه این نماینده مردم هلمند در شهر کابل حمله کردند. این حمله، 8 کشته و 4 زخمی برجای گذاشت.

آقای میر ولی در این حمله تروریستی زخمی شد، اما برخی اعضای خانواده او، از جمله دو نواسه اش کشته شدند. طالبان مسوولیت حمله به خانه این نماینده مجلس افغانستان را به عهده گرفتند.

میرولی بارکزی / عکس: ولسی جرگه
میرولی بارکزی / عکس: ولسی جرگه

ناامنی در کابل، نا امنی در افغانستان است

نعمت الله غفاری نماینده مردم هلمند که ریاست جلسه امروز مجلس را برعهده داشت، حمله به خانه میرولی نماینده مردم هلمند را حمله‌ای اسفناک و بی‌رحمانه دانست.

او به کمیسیون امنیت داخلی مجلس دستور داد تا حمله به خانه این نماینده مجلس را به صورت جدی و دقیق بررسی کنند.

نادر شاه بحر نماینده غور هم از مسوولین امنیتی کشور خواست که برای تامین امنیت نمایندگان مجلس و خانواده های شان، توجه بیشتری داشته باشند.

آقای بحر گفت، خانه‌های نمایندگان مجلس و خانواده‌های شان در امان نیستند. او ادامه‌ی این وضعیت را خطرناک توصیف کرد.

صالح محمد سلجوقی نماینده مردم هرات، با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در شهر کابل به عنوان پایتخت، نا امنی کابل را نا امنی افغانستان دانست .

صالح سلجوقی، نماینده مردم ولایت غربی هرات در مجلس نمایندگان افغانستان
صالح سلجوقی، نماینده مردم ولایت غربی هرات در مجلس نمایندگان افغانستان / عکس: رسانه‌های اجتماعی

او از افزایش ناامنی‌ها در کابل ابراز نگرانی کرد و گفت که، حتی خانواده‌های نمایندگان مجلس نیز در امان نیستند. آقای سلجوقی تأکید کرد که باید مسوولان امنیتی شهر کابل، پاسخ بدهند و از نمایندگان مجلس خواست در این مورد با مسوولان امنیتی مداران نکنند.

نگرانی‌ها از ولسوالی مارجه در هلمند

نمایندگان مجلس افغانستان هم‌چنین به نگرانی‌های امنیتی در مورد ولسوالی مارجه هلمند اشاره کردند که اخیرا گزارش‌هایی در مورد احتمال بیرون شدن نیروهای امنیتی افغانستان از این ولسوالی منتشر شده است.

این نمایندگان، از مسوولین امنیتی خواهان ارائه گزارش در این مورد شدند. هفته‌ی پیش یکی از رسانه‌های داخلی گزارش داد، اسناد دست داشته آنها نشان می‌دهد که وزارت دفاع افغانستان قصد تسلیم این ولسوالی با تمام تجهیزات آن‌را، به طالبان دارد.

برخی از نمایندگان مجلس
برخی از نمایندگان مجلس افغانستان، اوضاع امنیتی در ولسوالی مارجه‌ی ولایت هلمند را نگران کننده عنوان کردند

نادر شاه بحر نماینده غور گفت که گزارش‌های منتشر شده در مورد امنیت ولسوالی مارجه، بسیار نگران کننده است. او ولسوالی مارجه را بسیار مهم و استراتژیک دانست و گفت که تسلط دشمن بر این منطقه، بر تهدیدهای امنیتی دیگر ولسوالی‌های این ولایت نیز خواهد افزود.

ظهیر سعادت نماینده پنجشیر نیز وضعیت امنیتی در ولسوالی مارجه را نگران کننده توصیف کرد و افزود، تسلط دشمن بر این منطقه، موجب تشویق بیشتر دشمنان افغانستان، به ادامه جنگ خواهد شد.

نمایندگان فیصله کردند که در این مورد نیز، کمیسیون امنیت داخلی با فراخواندن مسوولین امنیتی به این کمیسیون، وضعیت در هلمند و بخصوص ولسوالی مارجه را بررسی کنند و به جلسه عمومی این مجلس گزارش دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان