روزهای پایانی فصل جنگ؛ نیروهای امنیتی همچنان قربانی می‌دهند

نیروهای پولیس افغانستان، امروز روز سختی را پشت سر گذاشتند. ولایت‌های فراه و زابل از مناطقی بود که نیروهای پولیس مورد حمله قرار گرفتند و تعدادی از این نیروها، در این حوادث جان باختند.

اما در عین حال، نیروهای امنیتی افغانستان در سراسر این کشور به عملیات‌های نظامی شان برای نابودی گروه‌های تروریستی ادامه داده و موفقیت‌هایی داشته اند.

کشته شدن 11 پولیس در ولایت فراه

به گزارش برخی رسانه های افغانستان، در حمله طالبان به یک پوسته سربازان پولیس در ولایت فراه، 11 پولیس کشته شده  و چندین پولیس دیگر زخمی شده اند.

مقامات محلی در این ولایت گفته اند که طالبان حوالی ساعت 3 بامداد امروز( 4 جدی) به این پوسته پولیس در منطقه شمال‌گاه در شهر فراه حمله کرده اند.

اما فرمانده پولیس این ولایت، تنها کشته شدن 3 پولیس و زخمی شدن 4 تن دیگر را تایید کرده است.

security-forces
فرمانده پولیس ولایت فراه کشته شدن 3 پولیس و زخمی شدن 4 تن دیگر را تایید کرده است

 کشته شدن 4 پولیس در زابل

در جنوب افغانستان نیز، نیروهای پولیس تلفات داشته اند. گزارش‌ها می‌رساند که در نتیحه انفجار ماین کنار جاده‌ای در ولایت زابل، 4 پولیس کشته شده و 1 پولیس دیگر زخم برداشته است.

مقام های امنیتی زابل گفته اند که، یک موتر نیروهای پولیس این کشور، امروز در یکی از روستاهای شهر قلات مرکز این ولایت، با ماین برخورد کرده و سرنشینان آن کشته و زخمی شده اند.

کشته شدن 5 عضو نیروهای خیزش مردمی در قندوز

از ولایت شمالی قندوز نیز گزارش شده است که یک فرمانده و 4 سرباز نیروهای خیزش مردمی در این ولایت، توسط یکی از افرادی نفوذی طالبان کشته شده اند.

مقام های محلی در این ولایت گفته اند که این فرد حوالی ساعت 2 صبح امروز در حمله‌ای غافل‌گیرانه، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی خان آباد قندوز را کشته است.

یک فرمانده و 4 سرباز نیروهای خیزش مردمی در ولایت قندز کشته شده اند

حیات الله امیری ولسوال خان آباد گفته است، این فرد نفوذی طالبان پس از قتل این 5 پولیس محلی، مقداری سلاح و تجهیزات را با خود برده و به گروه طالبان پیوسته است.

کشته شدن یکی از فرماندهان طالبان در میدان وردک

در نزدیکی کابل در ولایت میدان وردک اما طالبان هدف حملات نیروهای امنیتی بوده اند. وزارت داخله افغانستان گفته است که، یکی از افراد مشهور طالبان، شب گذشته در عملیات نیروهای پولیس در ولایت میدان وردک کشته شده است.

در اعلامیه وزارت داخله آمده است که شب گذشته، قوماندان لعل زاده مشهور به فاروق، در یک عملیات ویژه و هدف‌مند نیروهای قطعات خاص پولیس، در روستای اسماعیل‌خی ولسوالی جلریز این ولایت کشته شده است. ولسوالی جلریز یکی از مناطق ناامن ولایت میدان وردک است و بر سر راه مناطق مرکزی قرار دارد. هر از گاهی این منطقه شاهد گروگان گیرهای جدی و تکان دهنده از مردم مناطق مرکزی می‌باشد.

در این اعلامیه گفته شده است که، این فرمانده طالبان رهبری یک گروه 30 نفری را بر عهده داشته است و در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی به ویژه، حمله بر پوسته‌های نیروهای امنیتی در این ولایت، نقش مهمی داشته است.

همچنین گفته شده است که در این  عملیات، 3 طالب دیگر دستگیر شده اند.

taliban
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 9 تروریست در این کشور خبر می‌دهد

 کشته شدن 9 تروریست در ولایت‌های مختلف

با این حال مقامات در وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 9 تروریست و زخمی شدن 6 تن دیگر در ولایت‌های مختلف خبر داده اند.

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که، در عملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های ده بالا و کوت در ولایت ننگرهار، 2 عضو وابسته به داعش کشته شده اند.

در ولایت ارزگان هم، 5 تروریست وابسته به گروه طالبان، در درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان، کشته شدند.

این عملیات‌ها با حمایت نیروهای هوایی افغانستان، در ولایت‌های ننگرهار، کنر، ارزگان، زابل، فراه، فاریاب، قندوز و هلمند صورت گرفته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *