جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

سرمایه‌گذاری در خارج؛ عزیزی در سال نو میلادی 50 پروژه جدید در دُبی راه اندازی می‌کند

خواندن 3 دقیقه
3.8
(11)

شرکت توسعه‌ای عزیزی، فعال در امارات متحده عرب، اعلام کرده است که آنان در سال نو میلادی (2017) 50 پروژه‌ی مسکونی، تجاری و خرده فروشی را در این کشور آغاز  می‌کند.

ساخت‌و‌ساز و املاک و مسکن از کارهای عمده‌ی گروه تجاری عزیزی، در افغانستان و امارات متحده‌ی عرب می‌باشد.

فرهاد عزیزی، رییس هیئت‌عامل افغانی این شرکت در بیانیه‌ای گفته است که اعتماد آنان به بازار املاک در امارات، عامل اصلی این سرمایه‌گذاری می‌باشد.

این پروژه‌ها در مناطق مختلف این کشور اجرا خواهد شد. در حال حاضر آنان در جریان پروسه‌ی خریداری زمین، طراحی و جوازنامه‌ها قرار دارند.

آقای عزیزی گفته است که طرح این پروژه‌ی آنان در مطابقت با استراتژی شرکت عزیزی قرار دارد و از سوی دیگر، ثبات در بازار امارات را نیز از عواملی نامیده است که آنان را وادار به این سرمایه‌گذاری بزرگ در این کشور کرده است. آقای عزیزی در ادامه گفته است که ” توسعه‌ای سریع زیرساخت‌های محلیِ دبی، تعهد دولت این کشور را در قبال این سرماه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد.

فرهاد عزیزی، رییس هیات عامل گروه کمپنی‌های عزیزی
فرهاد عزیزی، رییس هیات عامل گروه تجاری عزیزی

برخی از رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند که ارزش این پروژه‌ها به 7.3 میلیارد درهم امارات می رسد که حدود بیش از دو میلیارد دالر آمریکایی می شود.

شرکت توسعه‌ای عزیزی یکی از شرکت‌های گروه تجاری عزیزی است که در حوزه املاک و مسکن در امارات متحده عربی فعالیت می‌کند

فعالیت این شرکت همواره مورد توجه رسانه‌های اقتصادی حوزه‌ی خلیج فارس بوده که نشان از اهمیت آن می‌دهد.

عزیزی گروپ

عزیزی گروپ یکی از نهاد‌های بزرگ کار‌آفرین در افغانستان است. این گروه، در بخش‌های بانک‌داری و امور مالی، انرژی، توسعه‌ی املاک و ساخت‌وساز، هوتل‌داری و امور خیریه کار می‌کند.

عزیزی بانک، یکی از بخش‌های تجاری این گروه است که در افغانستان فعالیت دارد و به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور تبدیل شده‌است. این بانک با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۷٫۵۵ میلیون دالری آغاز به‌کار کرد و اکنون سرمایه آن ۷۸ میلیون دالر عنوان شده است.

بنیاد عزیزی در کنار کارهای تجاری، بنیاد خیریه نیز دارد . /عکس: عزیزی بانک

عزیزی بانک ۷۴ شعبه در سراسر افغانستان دارد که ۳۲ شعبه‌ی آن در کابل و ۴۲ شعبه‌ی دیگر آن در ولایت‌های این کشور می‌باشد.

عزیزی گروپ در سال ۲۰۰۹ با خرید «بانک توسعه‌ی افغانستان» حضور خود را در بخش بانک‌داری گسترش داد. گروه عزیزی با تغییر نام بانک توسعه‌ی افغانستان به «باختر بانک» با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۳۶ میلیون دالر شروع به فعالیت کرد. این بانک در حال حاضر با داشتن ۱۹ شعبه‌ی بانکی در مرکز و ولایت‌های افغانستان فعالیت می‌کند.

عزیزی گروپ هم‌چنان ۹۰ درصد در کارخانه تولید سیمان غوری سهم دارد.

علاوه بر بخش‌های ذکر شده، عزیزی گروپ در روند ایجاد مرغ‌داری، با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۸۹ میلیون دالر دست زده‌است. این مرغ‌داری ظرفیت تولید نزدیک به ۵۰،۰۰۰ مرغ در روز را دارد.

با آن که آمار مشخصی از میزان کارمندان عزیزی گروپ وجود ندارد، اما در عزیزی بانک حدود ۱۲۰۰۰ تن از افغان‌ها شاغل اند. بیشتر مشاغل بانکی تخصصی می‌باشد و کارمندان آن باید دارای تخصص در حوزه‌ی مالی و اداری باشند.

میرویس عزیزی

عزیزی بانک و گروه تجاری عزیزی از سوی میرویس عزیزی بنیان‌گذاری شده و یکی از گروه‌های تجاری بزرگ کارآفرین در افغانستان می‌باشد.

گروه تجاری عزیزی با آن که افغانستان پایگاه اصلی آن می‌باشد، بیشتر در حوزه بانک‌داری و تجارت‌های دیگر در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان