لیونل مسی با هوادار خردسال افغان خود دیدار کرد + (ویدیو)

لیونل مسی فوق ستاره باشگاه بارسلونای اسپانیا ساعاتی قبل با هوادار خردسال افغان خود در حاشیه بازی‌های باشگاهی بارسلونا در قطر دیدار کرد.

در اوایل ماه فبروی امسال (2016) تصویر مرتضی احمدی پسر خردسال افغان که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف منتشر شد. او پسر کم‌سن و سالی از ولسوالی جاغوری ولایت غزنی بود که به نام مسی کوچک مشهور شد. مرتضی از پلاستیک آبی‌ و سفید برای خود پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی آرجانتین را که متعلق به مسی است، ساخته و آن را پوشیده بود. پس از دست به دست شدن تصاویر مرتضی در صفحات اجتماعی، یک شبکه عراقی گزارشی را نشر کرد که گویا این کودک از کردستان عراق است و این مساله در حساب تویتر لیونل مسی نیز نشر شد و این هوادار مسی را کودکی از کردستان عراق معرفی کرد.

اما داستان زمانی روشن شد که عکس‌های بیشتر از او در صفحات اجتماعی انتشار یافت، و سپس آژانس خبری فرانسه نوشت که این معما حل شد. همزمان چندین رسانه بزرگ جهان مانند الجزیره، بی بی سی و شماری دیگر گزارش دادند که کوچکترین هوادار لیونل مسی پسری است پنج ساله، اهل افغانستان که با پدر دهقان‌اش در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی زندگی می‌کند.

تصویر که مرتضی را جهانی ساخت

سر انجام، مرتضی به دعوت فدراسیون فوتبال افغانستان به کابل آمد تا برای تحقق آرزوهایش زمینه ملاقات او و مسی را فراهم کنند. سپس مقام‌های فدراسیون فوتبال افغانستان نیز تایید کردند که مسی می‌خواهد او را ببیند اما از زمان و مکان دقیق آن هیچ گزارشی نشر نشد.

این داستان ادامه دار شد و مرتضی کوچک هیجان زده منتظر جواب این فوق ستاره آرجانتینی بود تا او را ببیند و از آرزوهایش که ساختن یک میدان فوتبال در جاغوری بود به او بگوید. در این مدت شمارِ زیادی از بزرگان سیاسی افغانستان با مرتضی دیدار کرد و با او عکس یادگاری گرفتند. مرتضی مسی، در مدتی کمی آنقدر مشهور شده بود که یک خبرنگار افغان در حساب تویتراش نوشت، برای مصاحبه از نزدیک با مرتضی باید از پیش وقت گرفت. مسی کوچک به یک‌بارگی سکرتری برای تنظیم زمان ملاقات‌اش پیدا کرد.

اما پس از حدود یک ماه انتظار، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که لیونل مسی سفیر این سازمان، به کودک هوادارش توپ و پیراهن فرستاده است.

مرتضی کوچک با لباس امضا شده توسط لیونل آندرس مسی

در ادامه مسی کوچک افغانستان، از سوی نهاد خیریه‌ای در آمریکا، به آن کشور دعوت شد تا ترتیب ملاقات او را با ستاره‌ای رویایی اش بدهد.

اکنون صفحه‌ی هواداران این فوق ستاره‌ای آرجانتینی ویدیوی کوتاهی از ملاقات آن دو را منتشر کرده است. در این ویدیو دیده می‌شود که مسی مرتضیِ کوچک را در آغوش می‌کشد

https://twitter.com/messi10stats/status/808629450753671168

گفته می‌شود مرتضی کوچک لباس دست‌دوزی‌شده‌ای مناطق مرکزی را نیز به لیو تحفه داده است

parsal-to-messi
تصویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از این لباس و کلاه دست‌دوزی‌شده

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *