جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

راز طول عمر؛ چگونه بیش از صد سال زندگی کنیم؟

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

گروه پژوهشی پیری‌شناسیِ لاس‌آنجلس، در گزارشی گفته است که در حال حاضر 46 نفر در سراسر جهان وجود دارند که بیش‌تر از 110 سال زندگی کرده اند.

بر اساس پژوهش‌ها، به صورت عموم مردم در جاپان بیش‌ترین طول عمر را دارند؛ اما به اصطلاح صدساله‌های شگفت‌انگیز که بیش از 110سال عمر دارند، جای مشخصی ندارند و در سراسر جهان هستند، از ایتالیا تا جامایکا.

طول عمر و جوان‌تر ماندن از سن اصلی خیلی اتفاقی نیست. مثبت اندیشی، برقراری روابط سالم اجتماعی، رژیم غذایی سالم، تحریک و فعالیت‌های بدنی، ترک سگرت و… هر کدام از این مشخصه‌ها را افراد مسن، راز دیر زنده ماندن خود می‌گویند؛ اما آنان که بیش‌ترین سال‌ها را زندگی کرده اند، چه؟

خبرنامه در ادامه به جالب‌ترین «اسرار طولِ عمر» در افرادی که به صورت معمول بیش از 110 سال عمر کرده‌اند، پرداخته است تا با یادآوری آن‌ها برای شما انگیزه‌ی بیش‎تری برای بکاربستن اسرار آنان در زندگی تان، پیدا کنید و در نهایت از سلامتی کامل جسمی و روانی لذت ببرید.

تصویری از ادل، مسن‌ترین امریکایی حاضر، در رسانه‌ی امریکایی نورت جرسی

ادل دونلاپ

ادل دونلاپ، مسن‌ترین فرد در ایالات متحده امریکا است، او در 12هم ماه دسامبر سال 1902 میلادی متولد شده است و اکنون سن او به 113 سال می‌رسد و در میان پیرترین‌های جهان مقام نهم را از آن خود کرده است. او در حال حاضر در ایالت نیوجرسی امریکا زندگی می‎کند.

آرل پسرش در صحبت با «نورت جرسی» گفته است که او هرگز سبک زندگی سالمی نداشته است. او گفته ” مادرم هرگز ورزش نمی‌کند و سگرت هم می‌کشد. او هر غذایی را که بخواهد نیز میل می‌کند”

ادل اما راز سالم بودن و طولانی بودن عمر خود را در خوردن “آب جو” می‌داند. او می‌گوید که همواره از آب جو استفاده می‌‎کند.

انا
انا، بانوی وسطی

انا مالیا ویلی روبیو

انا مالیا ویلی روبیوی 115 ساله در 30م ماه اکتوبر سال 1901 در اندلس متولد شده؛ اما بیش از 50 سال می‌شود که ساکن شهر بارسلونای اسپانیا است. انا اکنون دو فرزند، چهار نوه و هفت کواسه (نوه بزرگ) دارد.

به گفته‌ی اطرافیان این بانوی پیر، راز طول عمر او، رفتار شفقت‌بارش با دیگران و نگاه مثبت به تمام مسایل زندگی است. دخترش به یکی از رسانه‌های اسپانیای گفته “مادرم همیشه بهترین‌ها را برای مان آرزو می‌کند و مارا همواره خوش نگه داشته”.

خانم روبیو اکنون مسن‌ترین فرد زنده در اسپانیا می‌باشد.

خانم تجیما
خانم تجیما

نبی تجیما

نبی تجیمای 116 ساله، متولد چهارم ماه آگست سال 1900 میلادی است. او اکنون مسن‌ترین فرد زنده در جاپان می‌باشد.

خانم تجیما در چهار نسل تا کنون نزدیک به 150 فرزند داشته است. با وجودی که او در مورد شیوه‌ی زندگی خود زیاد سخن نمی‌گوید؛ اما در سال 2014 میلادی به جاپان تایمز گفته بود که کلید طول عمر او خوردن غذاهای خوش‌مزه است.

گفته می‌شود او غذاهای مانند کباب گوشت گاو، برنج سوشی و ماهی خال دار را میل می‌کند. او در ادامه به این رسانه‌ی جاپانی گفته بود که “بخورید و بخوابید، شما یک مدت طولانی را زندگی می‌کنید” او افزوده بود “شما باید فن استراحت کردن را یاد بگیرد”

نبی اکنون در شهر کاگوشیمای جاپان زندگی می‌کند.

خاله وی
خاله وی

وایولیت براون

وایولیت براون نیز 116 سال سن دارد و از تجیما 5 ماه بزرگ‌تر است. اگر دنبال او بگردید مطمئناً با نام وایولیت براون او را نخواهید یافت زیرا همه، حتی اطرافیانش نیز او را با نام «خاله‌ وی» می‌شناسند و دلیل این نام مستعار را رفتار نیک او با مردم گفته شده‌است.

خاله وی در 10هم ماه مارچ سال 1900 میلادی در همسایگی والدین سریع‌ترین مرد جهان (اوسین بولت) به دنیا آمده است. او اکنون مسن‌ترین فرد زنده‌ی جامایکایی و دومین مسن‌ترین انسان کره‌ی زمین به حساب می‌آید.

پسرش هارولد براون می‌گوید که مادر او هرگز گوشت خوک نمی‌خورد و همین طور از گوشت مرغ نیز استفاده نمی‌کند و همواره کم‌کم غذا می‌خورد. این خانم، ماهی، گوشت گوسفند و گاهی ماهیچه‌ی گاو را میل می‌کند و به صورت عموم رژیم غذایی او شامل و یا حاوی کچالو، پرتقال و ام می‌باشد.

خاله وی عضو کلیسای باپتیست است و اطرافیان‌ش او را انسانی به شدت معنوی می‌دانند. وایولیت در سال 2011 به جامایکا گلینر در رابطه به اسرار طولانی بودن عمر خود، گفته است که “به پدر و مادرتان احترام بگذارید، سپس شما عمر طولانی خواهید داشت”.

خانواده‌ی خانم براون اکنون با نام او موسسه‌ای را راه‌اندازی کرده اند که در آن به افراد مسن کمک می‌شود و از آنان مراقبت می‌شود.

ایما مورانو

ایما مورانو تنها انسان زنده‌ی روی زمین است که در سه قرن زندگی کرده است. او دوازده روز قبل جشن تولد 117 سالگی اش را گرفت.

https://www.youtube.com/watch?v=T6xaaUQH9zU

مسن‌ترین انسان کره‌ی زمین زنی است اهل ایتالیا. او در 29هم ماه نوامبر سال 1899 به دنیا آمده است و تنها انسان زنده‌ی روی زمین از قرن 19م میلادی به شمار می‎رود.

رونامه‌ی گاردین در گزارشی از جشن تولد پیرترین انسان روی زمین نوشته است که “مورانوی 117ساله در هوشیاری کامل است اما به ناشنوایی مبتلا شده و نمی‌تواند به درستی صحبت کند.”

مسن‌ترین فرد زنده‌ی جهان
ایما مورانا، مسن‌ترین فرد زنده‌ی جهان

ایما می‌گوید که روزانه دو عدد تخم‌مرغ می‌خورد و به دلیل این‌که دندان ندارد، نمی‌تواند به خوبی غذا را بجود و همین امر باعث شده است که میزان غذای زیادی را مصرف نتواند.

از جالب‌ترین نکاتی که ایما بیان داشته، این است که او راز طول عمر خود را «اجتناب از توصیه‌های دکتر» و «مجرد بودن» می‌داند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان