جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

نخستین گام در روباتیک‌سازی ارتش؛ روبوت روسی فرمانده داعش را کشت

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

نیروهای ویژه‌ی ارتش روسیه، برای کشتن یکی از خطرناک‌ترین تروریستان داعش، برای نخستین بار از یک روبوت استفاده کردند.

این نیروها می‌‎گویند که «رستم اسیلدیروف 35 ساله» به همراه چهار تن دیگر، در منطقه‌ای در قفقاز شمالی پنهان بودند و آنان این روبوت جنگی را پیش‌تر از خود به آن‌جا می‎فرستند. زمانی که نیروهای ویژه‌ای این کشور وارد محل می‌شوند، از اجساد آنان خبر می‌دهند.

رستم اسیلدیروف معروف به «شیخ ابو محمد القدری» از فرماندهان اسبق امارت قفقاز بود و انفجارهای سال 2013 در شهر ولگوگراد این کشور که منجر به کشته شدن حداقل 35 تن شد را رهبری می‌کرد.

رستم اسیلدیروف معروف به «شیخ ابو محمد القدری» فرمانده شاخه‌ی داغستان داعش که توسط روبوت روسی از پا در آمده است. / دیلی میل

سرویس امنیتی فدرال روسیه در اعلامیه‌ای دو انفجار سال 2012 میلادی در داغستان را نیز به او ربط داده است. در آن انفجارها حدود 14تن کشته و بیش از 120 تن دیگر زخم برداشتند.

رستم در سال 2014 میلادی به ابوبکر البغدادی بیعت نموده و به داعش پیوسته بود. او سپس از جانب گروه داعش هم‌چنان به عنوان رهبر شاخه‌ی داغستان این گروه برگزیده شده بود.

پیش از این وزارت خارجه‌ی امریکا از اسیلدیروف به عنوان تروریست خارجی یاد کرده بود و دولت روسیه نیز برای دادن اطلاعات در مورد محل اقامت او، پنج میلیون روبل، پاداش گذاشته بود.

https://www.youtube.com/watch?v=x5enps1XDXc

گفته می‌شود قفقاز شمالی، از اصلی‌ترین منابع جهادی‌های خارجی برای مبارزه در سوریه و عراق به شمار می‎رود.

روبوت‌سازی در روسیه

اخیراً روس‌ها در ساخت روبوت‌های جنگی تمرکز زیادی کرده اند، پیش از این نیز این کشور دست به ساخت روبوت هوشمندی زده بود که در بازی‌های قهرمانی شطرنج، در این کشور شرکت کرد. آن مسابقات که در سال 2011 در این کشور برگزار شده بود، حاصل بازی‌های این روبوت یک برد و یک باخت بود.

در 2013 روس‌ها از ساخت روبوت تیرانداز “استرلوک” خبردادند. آن روبوت قابلیت کنترول و هدایت از فاصله‌ی 20کیلومتری را داشت و مجهز به سه دوربین با قابلیت‌های بالا بود که در هدایت آن به عامل/آپریتور کمک می‌کرد.

https://www.youtube.com/watch?v=RBi977p0plA

همچنان در همین سال روس‌ها از ساخت روبوت تایگر (پلنگ) خبر دادند که در اختیار نیروهای مسلح این کشور قرار خواهد گرفت. تایگر از جمله‌ی مجهزترین و پیش‎رفته‌ترین نوع روبوت‌های جنگی عنوان شده است که با موشک‌های کورنیت (موشک‌های ضد تانک) مجهز می‌‎باشند.

آینده‌ی ارتش روسیه با روبوت‌ها

از اصلی‌ترین وظایف روبوت‌های جنگی، به حداقل رساندن خطر جراحت و یا از دست دادن سربازان در جریان عملیات‌های جنگی گفته شده است.

در اوایل امسال میلادی (2016) پاول پوپوف، معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ای “ام‌که” گفته بود که وزارت دفاع این کشور در حال توسعه‌ی طرح مجهزکردن ارتش روس، به تکنالوژی‌های روباتیک است.

آقای پوپوف معاون وزیر دفاع روسیه بوده است

انترفاکس از آقای پوپوف نقل کرده بود که “در روسیه روبات‌های جنگی گروه‌های ویژه با سیستم واحد کنترول تشکیل خواهند داد. این ربات‌های سرباز، در میدان‌های نبرد به طور مستقل عمل نموده و تجهیزات دفاعی دشمن را منهدم خواهند کرد”. پوپوف توضیح داده است که بر اساس این طرح، ساخت واحدها و قطعات روباتیک نیز در نظر گرفته شده است.

او همچنان گفته است که “در چاچوب کارهای طراحی و آزمایشی، تعدادی از سامانه‌های روباتیک زمینی برای کاربرد نظامی ساخته می‌شوند و آزمایش‌های آنان آغاز شده است. این تکنولوژی روباتیک، پس از آزمایش‌های موفق، به نیروهای مسلح روسیه تحویل خواهند شد.”

روبوت‌ها اگر از کنترول خارج شوند!

ظاهراً کشورهای صعنتی در تلاش حفظ نیروهای آموزش دیده جنگی شان اند. ساختن روبوت های جنگی و به کارگیری آنها در میدان جنگ نشان میدهد که این کشورهای قدرت مند، جنگ های وحشت ناک تری را در دهه های آینده پیش بین هستند.

https://www.youtube.com/watch?v=zckJVQS6Vo8

اما نگرانی و پرسش اساسی اکنون این است، این نیروی جدید جنگی که با قدرت تکنالوژی ایجاد شده است، انسان نیستند که گاهی رحمی به دل شان بیاید و در کشتن آدمها درنگ کنند؛ زیرا قلب و احساس ندارند و تنها با هدایت یک مرکز کنترول از راه دور کار می کنند و آدم می کشند، اگر زمانی از کنترول نیروی نیروهای اصلی و یا مراکز کنترول شان خارج شوند، چه به روز انسان‌های غیر نظامی و بیگناهی که در محدوده جنگ قرار دارند، می‌آورند؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان