آمریکا ده سال از سفارت‌خانه‌ تقلبی خود در غنا بی‌خبر بوده

سفارت‌خانه‌ی تقلبی آمریکا در پایتخت غنا، پس از یک دهه فعالیت غیر قانونی مسدود شد.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اعلامیه‌ای، از مسدودشدن یک سفارت‌خانه‌ای تقلبی همتای سفارت‌خانه اصلی این کشور در آکرا، پایتخت غنا خبر می‌دهد. در این اعلامیه آمده است که این سفارت جعلی، از سوی یک باند جنایت‌کار رهبری می‌شده و نزدیک به ده سال آنان در این شهر فعالیت داشته اند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرده اند که این سفارت‌خانه‌ی تقلبی از سوی باندی از مجرمان اهل غنا و ترکیه هدایت می‌شده و سال‌ها به صدور غیرقانوی ویزای آمریکا، اسناد تحصیلی، ثبت احوال، اسناد بانکی … اقدام می‌کرد.

نمای از این سفارت‌خانه‌ی تقلبی
نمای از این سفارت‌خانه‌ی تقلبی

نکته‌ای جالب این است که سفارت‌خانه اصلی آمریکا نیز در همین شهر و در فاصله‌ای نسبتاً نزدیک به این سفارت‌خانه‌ی تقلبی قرار داشته است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفته است که فعالیت‌های این سفارت‌خانه‌ی تقلبی به دلیل فساد در دولت غنا تا کنون ادامه داشته است. آنان گفته اند که کارکنان این سفارت‌خانه عمدتاً شهروندان ترک بوده اند که به زبان انگلیسی و هالندی صحبت می‌کردند.

پولیس پس از حمله به این سفارت‌خانه، حدود 150 پاسپورت، اسناد تحصیلی و مقدار زیادی مدارک به دست آورده است.

ساختمان سفارت‌خانه‌ی اصلی آمریکا در پایتخت غنا
ساختمان سفارت‌خانه‌ی اصلی آمریکا در پایتخت غنا

روزنامه‌ی گاردین نگاشته است که در ساختمان این سفارت‌خانه‌ی تقلبی پرچم آمریکا برافراشته شده بود و تصویر بزرگ باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده در محوطه‌ی داخلی ساختمان آن‌، به چشم می‌خورد. این سفارت‌خانه تقلبی به وسیله بیلبوردهای بزرگ در این کشور و همچنان کشورهای توگو و ساحل‌عاج، خدمات خود را تبلیغ می‌کرده و مردم نیز از دوردست‌ترین نقاط غرب آفریقا، به آکرا می‌آمدند و به این سفارت‌خانه‌ی جعلی مراجعه می‌کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *