جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان گفته اند، امنیت پروژه‌های بزرگ در افغانستان را می گیرند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

طالبان گفته اند که از طرح‌های ملی که منافع مردم افغانستان در آن نهفته باشد و سبب پیش‌رفت افغانستان گردد حمایت می کنند. این گروه حتا فرا تر از این رفته و افزوده است که متعهد به محافظت از پروژه های بزرگ مانند تاپی و کاسا 1000 اند.

گروه طالبان در یک خبرنامه امروز سه شنبه گفته اند، در کنار حمایت از تاپی یا خط انتقال گاز ترکمنستان از مسیر خاک افغانستان به پاکستان و هند، و انتقال برق قرغیزستان و تاجکستان از طریق افغانستان به پاکستان از استخراج معدن مس عینک در ولایت لوگر نیز حمایت می کند و امنیت آن‌ها را تأمین می کنند.

KASA-1000
طالبان گفته اند امنیت پروژه های تاپی، کاسا یک هزار و میس لوگر را تامین می کنند

معدن مس عینک لوگر، با یک شرکت چینی قرار داده شده که سالهاست به دلایل مختلف از جمله نبود امنیت در این منطقه، هنوز به مرحله‌ای استخراج نرسیده است.

در خبرنامه گروه طالبان، محافظت از راه آهن، شاهراه ها و دیگر جاده ها، طرح های تولید برق و بند های آبی برای کشاورزی و زراعت، از وطایف و اهداف این گروه خوانده شده است.

طالبان در خبرنامه شان تأکید کرده اند که به نیروهای وابسته به این گروه در تمام نقاط افغانستان دستور داده شده است که تمام طرح های انکشافی که در افغانستان وجود دارد و یا دولت افغانستان و طالبان به آن علاقه مند اند، امنیت‌اش باید تأمین گردد.

با این حساب اگر طالبان به این گفته های شان صادق باشند، احتمال حملات به تاسیسات عام المنفعه کمتر خواهد شد.

این ادعای گروه طالبان اما به مزاق حکومت افغانستان خیلی خوش نیامده است. شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور در صفحه فیس بوک خود نوشته است، طالبان در عمل ثابت نمایند که به زیر ساخت‌ها و تأسیسات عام المنفعه آسیب وارد نمی کند.

افزایش حملات طالبان بر ولایت فاریاب
طالبان گفته نیروهای این گروه، امنیت پروژه های بزرگ در افغانستان را می گیرند

آقای مرتضوی افزوده است که “‌‌‌ در طول «دو ماه فعالیت‌های تروریستی گروه طالبان» در یازده ولایت کشور، ۳۰۲ باب مکتب، چهل‌و‌یک مرکز صحی، پنجاه محراب مسجد، ۵۳۰۵ باب منزل مسکونی، ۱۸۱۸ باب دکان، یک باب ساختمان دولتی، شش پایه پل، ۲۹۳ معبر، ۱۷۰ پلچک، ۱۲۳ کیلومتر سرک، ۲۰۳ دیوار استنادی و هشتاد و چهار مرکز ارایه خدماتی تخریب شده‌اند و یا هم آسیب جدی دیده‌اند.”

دولت افغانستان، پیش از این نیز همواره طالبان را عامل اصلی اجرا نشدن طرح‌های بازسازی در این کشور اعلام کرده و مدعی است که طرح‌های اجرا شده از جمله جاده‌ها و پل‌ها توسط بمب‌های کارگذاری شده توسط افراد این گروه بارها تخریب شده است.

پیش از این نیز معاون سخن‌گوی رییس جمهور افغانستان گفته بود که گروه طالبان در دوماه، بیشتر از دو میلیارد افغانی به زیر ساخت ها و تاسیسات عام المنفعه خسارت وارد کرده است.

building damaged in Kabul explosion
گروه طالبان عامل اصلی تخریب زیر ساخت ها و ساختمان های عام المنفعه در افغانستان دانسته می‌شوند

این گروه در سالهای گذشته، حتا در کنار ماین گذاری در شاهراه های عمومی، جریان برق وارداتی از کشورهای آسیای میانه به کابل را در منطقه بغلان مرکزی قطع کرده بودند که حدود یک ماه کابل در تاریکی قرار داشت.

بمب گذاری در جاده های عمومی، مساجد، آتش زدن مکاتب و حمله بر بندهای آب گردان، در جمع فعالت های روزمره این گروه قرار داشت.

بی بی سی به نقل از رانندگان موترهای باربری بزرگ نوشته است که، رانندگان کامیون‌های که در مسیرهای محل حضور گروه طالبان بار حمل می‌کنند، نیز مدعی هستند که گروه طالبان اگر متوجه شوند که بار کامیون‌ها مواد اولیه بازسازی از قبیل آجر، آهن، سیمان و سایر مواد است، مانع از حرکت آنان می‌شود.

به گفته این رانندگان نیروهای این گروه مانع تردد خودروها شده و در خیلی از موارد رانندگان این کامیونها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان