از یک قتل عام در بهارک بدخشان جلوگیری شد

جلوگیری از یک حمله انتحاری در بدخشان، بازداشت یک فرمانده شبکه حقانی در ولایت پکتیا و کشته شدن بیش از 30 تروریست در ولایت‌های مختلف افغانستان، از مهم ترین رویدادهای امنیتی بوده است که در 24 ساعت گذشته در این کشور روی داده است.

نیروهای امنیتی همه روزه در ولایت مختلف درگیر جنگ با گروه های مختلف می‌باشند. با وجودی که فصل جنگ در افغانستان کم کم به آخر می‌رسد، اما رویداد های امنیتی همه روزه نشان می دهد که هنوز هم وضعیت امنیتی در نقاط مختلف  این کشور بهبود نیافته است.

جلوگیری از وقوع یک حمله انتحاری

مقامات وزارت داخله افغانستان گفته اند که، نیروهای پولیس این کشور توانسته اند، از وقوع یک حمله انتحاری در ولایت بدخشان جلوگیری کنند.

وزارت داخله افغانستان
پولیس افغانستان توانسته است از یک حمله‌ای انتحاری در ولایت شمال شرقی این کشور جلوگیری کند

به گفته این مقامات، ” فرد تروریست می‌خواست که شام دیروز، خود را در میان مردم ملکی در بازار ولسوالی بهارک بدخشان، منفجر نماید که توسط پولیس شناسایی و کشته شد.”

گفته شده است که نیروهای پولیس این ولایت، در مورد احتمال وقوع یک حمله انتحاری اطلاعاتی را به دست آورده بودند و توانستند با هدف قرار دادن این فرد، از وقوع حمله انتحاری جلوگیری کنند.

بازداشت یک فرمانده شبکه حقانی

ریاست امنیت ملی افغانستان، از بازداشت یک فرمانده شبکه تروریستی حقانی، در ولایت پکتیا خبر داده است.

در ایمیلی که امروز ( 30 عقرب) از سوی ریاست امنیت ملی به خبرنگاران ارسال شده است، گفته شده که، نیروهای امنیت ملی، با انجام عملیاتی توانسته اند، این فرد را در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا بازداشت کنند.

امنیت ملی افغانستان افزوده است که این فرمانده شبکه حقانی ” مسوولیت پیش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد فعالیت‌های تخریبی و تروریستی این شبکه را در ولایت پکتیا بر عهده داشت و در چندین حمله تروریستی در این ولایت دست داشته است.”

ISIS
وزارت دفاع افغانستان از کشتن 14 فرد وابسته به گروه داعش خبر می‌دهد

کشته شدن 36 تروریست

وزارت دفاع افغانستان، از کشته شدن 36 تروریست از جمله، 14 فرد وابسته به گروه داعش، در طی 24 ساعت  گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده است.

وزارت دفاع افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که، در نتیجه عملیات نظامی در ولایت‌های مختلفی مانند ننگرهار، پکتیکا، قندهار، ارزگان، غور، هرات، فاریاب، قندوز، بدخشان و هلمند، 36 تروریست کشته شده اند.

در این اعلامیه آمده است که نیروهای امنیتی افغانستان توانسته اند، 14 تن از افراد وابسته به گروه داعش را، در ولسوالی‌های کوت و اچین ولایت ننگرهار نابود کنند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع، در ولایت هلمند 9 طالب کشته شده و در ولایت ارزگان نیز، 9 تن کشته و 11 تن دیگر از افراد طالبان، زخمی شده اند.

در اعلامیه وزارت دفاع همچنان آمده است که در ولسوالی بهارک بدخشان نیز، در نتیجه جنگ میان نیروهای امنیتی  و طالبان، 4  تروریست کشته شده و 6 تن دیگر زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *