جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

زن شجاع؛ ناامنی فراه مانع صعود جمیله امینی به ریاست شورای ولایتی نشد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جمیله امینی به تازگی رییس شورای ولایتی ولایت فراه شده است.

خانم امینی هم‌زمان با آغاز گزینش رییس‌های شوراهای ولایتی، یگانه بانوی است که برای نخستین‌بار در چنین ولایت نا امن، این کرسی را به دست می‌آورد.

اعضای نه نفری شورای ولایتی فراه، دو تن را برای سمت ریاست این شورا نامزد کرده بودند که خانم امینی توانست ریاست این شورا را به دست آورد.

این سیزدهمین دور انتخابات شورای ولایتی برای تعیین هیات اداری این شورا است که هم‌زمان با ولایت فراه در برخی از ولایات دیگر افغانستان نیز برگزار شده است.

خانم امینی در گفتگو با خبرنامه گفت از این که به عنوان رییس شورای ولایتی این ولایت تعیین شده است، خرسند است. او گفت که حضور او در چنین مقامی می‌تواند، زنان دیگر را تشویق کنند که در عرصه های مختلف سهم بگیرند.

جمیله امینی
جمیله امینی پس از فراغت از دانش‌گاه در نهادهای مدنی و انجوها نیز کار کرده است

تحصیلات

خانم امینی در ولایت فراه تولد شده و دوره ابتدایی مکتب را در این ولایت خوانده است. او پس از آن از سال 1368 تا 1382 به ایران مهاجر شده و درس‌هایش را تا مقطع لیسه در آن جا تکمیل کرده است.

جمیله بعد از سپری امتحان کانکور، دارالمعلمین ولایت فراه را خوانده و در یکی از مکتب‌های دولتی به عنوان استاد مقرر می‌شود. او در کنار شغل معلمی اش در یکی از دانشگاهای خصوصی در ولایت فراه در بخش حقوق و علوم سیاسی از طرف شبانه تحصیل می‌کند. خانم امینی در طول سال های که در دانشگاه درس خوانده به عنوان معلم و سر معلم مکتب نیز کار کرده است.

جمیله پس از فراغت از دانشگاه در نهادهای مدنی و انجوها کار کرده است. او پیش از این که به شورای ولایتی راه پیدا کند، رییس خانه‌ی امن ولایت فراه بوده است.

خانم امینی
خانم امینی می‌گوید که برای وکالت کمپاینی نکرده است

راه‌یابی بدون کمپاین

خانم امینی می‌گوید که او برای وکیل شدن خودش کمپاین نکرده چون او به اصرار شاگردان و همکارانش، خودش را کاندیدای شورای ولایتی کرده و آنان برای وی کمپاین کرده اند.

او می‌گوید که در هیچ ولسوالی نرفته است. خانم امینی با گرفتن 4350 رای بلندترین آرا را در شورای ولایتی فراه گرفت.

او از اهداف خود در مورد گسترش حضور زنان در این ولایت می‌گوید. به باور جمیله موضوع نا امنی و سنتی بودن جامعه باعث شده است که زنان کمتر در ادارات دولتی کار کنند. او تاکید می‌کند که زنان زیادی دارای تحصیلات عالی در این ولایت بیکار اند.

با این وجود خانم امینی تلاش دارد که با برنامه‌هایش باعث تشویق حضور زنان در این ولایت شود.

او به خبرنامه گفت که ” من تلاش می‌کنم که خانم‌ها را ترغیب کنم که در عرصه‌های مختلف سهم بیگرد و  مطمین هستم که می‌توانم در این بخش خوب کار کنم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان