جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شمارش معکوسِ یک انتخابات؛ طلسم مردان قدرت‌مند شکسته خواهد شد

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

در ساعت‌های پایانی کارزارهای تبلیغاتی دو کاندیدا پیش‌تازِ انتخابات آمریکا، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ آخرین تلاش‌های خود را برای بدست‌آوردن آرا، در ایالت‌های کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و میشیگان به کارگرفتند.

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در آخرین تلاش‌هایش برای جلب آرای مردم، وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات امروز، اوضاع کشورش را بهتر از این خواهد کرد.

کلینتون در آخرین اظهارات تبلیغاتی خود در میان هوادارانش، یک بار دیگر رقیب جمهوری‌خواه خود دونالد ترامپ را خطری برای آمریکا عنوان کرد و تاکید کرد که او نمی‌تواند آمریکا را اداره کند. او در ادامه افزود که “اکنون مردم بین دو گزینه «تفرقه و یک‌پارچگی» باید یکی را انتخاب کنند.”

https://www.youtube.com/watch?v=TEE97inel5c

در مقابل اما هیلاری کلینتون نیز از تاخت و تاز های ترامپ در امان نماند. دونالد جان، نماینده‌ی جمهوری‌خواهان برای کسب کرسی ریاست‌ جمهوری در این کشور گفت که به فساد سیاسی در آمریکا پایان خواهد داد. این گفته‌ی او کنایه‌ای بود به کارکردهای دولت اوباما در سال‌های‌ ریاست جمهوری این سیاه پوست.

ترامپ در ادامه اظهاراتش گفت: ” یک نظام کاملا فاسد از هیلاری کلینتون حمایت می‌کند.” این میلیاردر سیاست مدار، ادامه داد که در صورت پیروزی “این باتلاق را خشک خواهد کرد.”

رای‌گیری

امروز سه شنبه (18 عقرب) حوالی ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت افغانستان، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رسماً آغاز خواهد شد.

تاکنون نزدیک به 46 میلیون نفر با شرکت در رای گیری زودهنگام، آرای خود را ثبت کرده اند. گفته می‌شود شرکت این تعداد از مردم در رای گیری زودهنگام در آمریکا، بی سابقه بوده است. پیش از این نیز هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که در مسیری حرکت می‌کند که شاهد حضور گسترده مردم در این انتخابات خواهد بود.

ده‌ها میلیون تن تا کنون آرای شان را داده اند
ده‌ها میلیون تن تا کنون آرای شان را داده اند

پیش‌بینی شده است که بیشتر از 130 میلیون آمریکایی، در این انتخابات رای خواهند داد.

اعلام نتیجه

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دنبال بسته شدن پروسه رای‌دهی، در هر ایالت، فورا اعلام شده و در دسترس خواهد بود.

آن‌چه گزارش شده است، نخستین نشانه‌ها از برنده این انتخابات، احتمالا ساعت 3 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ، یا حدود ساعات هفت و نیم به وقت افغانستان مشخص خواهد شد، اما اگر رقابت‌ها تنگاتنگ باشد. احتمال تعویق اعلام نتیجه نیز وجود دارد.

https://twitter.com/NajibaFeroz/status/795745577543827456

افراد مردد

در حالی که دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، ساعات قبل به ایالت‌های تاثیرگذار رفتند و با هواداران خود رودررو صحبت کردند، تیم‌های انتخاباتی آنان نیز تلاش می‌کنند تا از طریق آخرین کلیپ‌های تبلیغاتی انتخاباتی، افرادی که تا هنوز برای انتخاب رییس جمهور آینده شان تصمیم نگرفته اند را، مخاطب قرار دهند.

در یک کلیپ که از سوی تیم انتخاباتی ترامپ پخش شده است، او از جنبشی صحبت می‌کند که به دنبال جای‌گزین‌کردن یک نظام دولتی به جای یک نظام سیاسی فاسد است که کنترل آن به دست مردم می‌باشد. این جمهوری خواه در این ویدیو به مردم وعده می‌دهد که به دغدغه‌های واقعی آنان توجه خواهد کرد.

https://www.youtube.com/watch?v=o4fSpD1xnZc

از سوی دیگر، گروه انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز یک کلیپ دو دقیقه‌ای نشر شده‌است. او به مردم آمریکا می‌گوید که مساله این انتخابات، یک مساله شخصی برای او نیست، بلکه موضوع این رقابت، دو گزینه برای آینده کودکان امروز است؛ یک آمریکای تاریک و متفرق (اشاره به پیروزی ترامپ) یا یک آمریکای متحد و امیدوار.

پرهزینه‌ترین انتخابات تاریخ

کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا (اف‌ای‌سی) هزینه کمپاین‌های انتخاباتی امسال ایالات متحده را سه میلیارد دالر اعلام کرده و آن‌را پرمصرف‌ترین کمپاین انتخابات تاریخ این کشور اعلام کرده است. این رقم در انتخابات پیشین آمریکا 2.3 میلیارد دالر اعلام شده بود.

مصارف کمپاین های انتخاباتی امسال ایالات متحده بی سابقه خوانده می‌شود

پیش از این نیز یک سازمانی که هزینه انتخابات را محاسبه می‌کند، مجموع هزینه های مبارزات انتخاباتی امسال در آمریکا را بیش از 2 میلیارد و 650 هزار دالر اعلام کرده بود.

در مقایسه با آمریکا، هزینه انتخابات 2012 ریاست جمهوری فرانسه 66 میلیون یورو و پرمصرف ترین انتخابات اروپا مربوط به انتخابات 2015 بریتانیا بود که 87 میلیون یورو اعلام شده است. بر اساس این گزارش، هزینه کمپاین‌های انتخاباتی آمریکا از سال 2008 (مبارزات انتخاباتی باراک اوباما و جان مکین) به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته و در مدت هشت سال اخیر، سه برابر شده است.

آخرین نظرسنجی‌ها

در فاصله‌ی کم‌تر از چند ساعت مانده به این انتخابات، هیلاری کلینتون همچنان با 46درصد در نظرسنجی‌ها پیش‌تاز است و دونالد ترامپ با 42.9درصد با فاصه‌ی 3درصدی پایین‌تر از وی ایستاده است.

نظر به پل‌ها هیلاری با فاصله‌ای اندک نسبت به ترامپ پیش‌تاز است
نظر به پل‌ها هیلاری با فاصله‌ای اندک نسبت به ترامپ پیش‌تاز است

آن‌چه پُل‌‌ها نشان می‌دهند، وضع کلینتون از ترامپ بهتر است. در این نظرسنجی‌ها تلاش شده است تا ارزیابی دقیق اطلاعات در آن‌ها رعایت شود، زیرا انتشار آن فقط چند ساعت مانده به برگزاری انتخابات بسیار تاثیرگذار و حیاتی خواهد بود.

در این نظرسنجی‌ها، ارزیابی تمامی 50 ایالت آمریکا قید شده است.

این طور که شواهد نشان می‌دهد، هیلاری کلینتون در ایالت‌های کارولینای شمالی، اوهایو و آریزونا پیشتاز است. اما ایالت‌های آیووا و یوتا در اختیار ترامپ خواهد بود.

نقشه‌ای پیشتازی این دو کاندید در هر ایالت
نقشه‌‌ای ارزیابی 50 ایالت امریکا

همچنان گفته می‌شود که اشتراک گسترده مسلمانان و لاتین تبارها در انتخاباتی که ترامپ خواستار کشیدن حصار در مرزهای آمریکا با کشورهای آنان شده است، به احتمال زیاد به نفع کلینتون تمام خواهد ‌شد.

اما حرف مهم این است که اگر مطابق پیش‌بینی‌های کنونی، هیلاری کلینتون برنده این دور انتخابات آمریکا شود، در تاریخ انتخابات این کشور، برای نخستین‌بار یک زن بر قدرت‌مندترین کشور جهان حکم‌رانی خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان