جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

آغاز بررسی عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان در فصل جنگ

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات وزارت دفاع افغانستان از آغاز نشست 3 روزه برای بررسی کارکردهای نیروهای امنیتی افغانستان در کابل خبر داده اند.

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان آمده است که این نشست، امروز سه شنبه ( 11 میزان) با حضور رییس جمهور، وزیران دفاع، داخله، رییس امنیت ملی، فرمانده حمایت قاطع، و مقامات امنیتی ولایت های افغانستان آغاز به کار کرده است.

این بیانیه می افزاید “رییس جمهور افغانستان، از رشادت ها و قهرمانی های نیرو های ملی دفاعی و امنیتی، در جنگ علیه تروریستان در جریان بهار و تابستان ستایش کرده است. او همچنین، به برخی ضعف های موجود در عملکرد نیروهای امنیتی کشور اشاره کرده و از آنان خواسته است، تا مرحلۀ زمستانی عملیات های شفق را به بهترین شکل آن اجرا نمایند.”

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنامه گفت که “رییس جمهور و مقامات امنیتی کشور در نشست امروز، عملکرد نیروهای امنیتی کشور در فصل بهار و تابستان را مورد ارزیابی قرار داده اند.”

رییس جمهور امروز از عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان تقدیر کرد

آقای وزیری تاکید کرد که رییس جمهور از ناکامی دشمنان در فصل جنگی خبر داده و گفته است که ” نقشه دشمن در فصل جنگی بهار و تابستان این بود که، برخی ولایت ها  و ولسوالی ها را به کنترل خود درآورند و به عنوان پایگاه از آن استفاده کنند اما نیروهای امنیتی افغانستان آنها را ناکام ساختند.”

رییس جمهور افغانستان از نیروهای امنیتی این کشور خواسته است تا در فصل سرما نیز به سرکوب دشمن ادامه دهند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع، رییس جمهور افغانستان در این نشست گفته است که جنگ در افغانستان، تنها جنگ با طالبان نیست بلکه این کشور با تروریزم بین المللی مواجه است و جامعه جهانی نیز درک کرده است که این جنگ از بیرون به افغانستان تحمیل می شود.

در همین حال آقای وزیری تاکید کرد که جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز نسبت به ادامه ی حمایت استخبارات خارجی از گروه های تروریستی هشدار داده است.

جنرال جان نیکولسن فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان
جنرال جان نیکولسن فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان

جنرال نیکلسون گفته است، حلقات استخباراتی که از این گروه های تروریستی حمایت می کنند باید بدانند، آمریکا و جامعه جهانی دیگر تحمل این را ندارند که، این حلقه ها از گروه های تروریستی حمایت کرده و برای جنگ به داخل افغانستان بفرستند.

فرمانده ناتو در افغانستان گفته است که حامیان این گروه ها، باید از حمایت گروه های تروریستی دست بردارند.

آمار ضد و نقیض از کشته شدن سربازان امنیتی در قندهار

در همین حال مقامات وزارت دفاع افغانستان خبر کشته شدن سربازان اردوی ملی در ولسوالی غورک ولایت قندهار را تایید می کنند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در صحبت با خبرنامه، به تعداد دقیق این سربازان اشاره نکرد اما گفت که هیاتی از وزارت دفاع برای بررسی این موضوع، به ولایت قندهار رفته است.

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

در مورد تعداد این سربازان آمارهای متفاوتی گزارش شده است.

برخی رسانه ها به نقل از مقامات محلی گزارش داده اند که، 22 سرباز ارتش در محاصره بودند که، 8 تن کشته شده اند و بقیه زخمی هستند. اما رسانه های دیگر افغانستان از کشته شدن 32 سرباز در این حادثه خبر داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان