جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جنبش روشنایی: حکومت افغانستان ظرفیتی برای درک رفتار مدنی ندارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جنبش روشنایی امروز بار دیگر خواهان مطالبات شان شدند. آنان گزارشی از تحولات یک ماه اخیر و تلاش های میانجیگرانه‌ای رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، میان جنبش روشنایی و حکومت و ادامه حرکت‌شان ارایه کردند.

سران جنبش روشنایی در این نشست مطبوعاتی گفته اند که نگاه حکومت به جنبش روشنایی، نگاه سیاسی و امنیتی بوده و سران حکومت وحدت ملی خواسته اند که در برابر مطالبات جنبش روشنایی که به گفته‌ی آنان مطالبات ملی و خواست شهروندان افغانستان است، لج‌بازی کنند؛ کاری که به گفته‌ی سران جنبش روشنایی پیام خطرناک و تهدید کننده‌ای را به جامعه منتقل می‌کند.

سران جنبش روشنایی تاکید کرده اند که حکومت افغانستان با این رفتار غیر مسوولانه، عملا نشان می‌دهد که ظرفیتی برای درک رفتار مدنی ندارد و از شنیدن و ترتیب اثر دادن به مطالبات عدالت خواهانه شهروندانش عاجز است. آنان گفته اند که این رفتار حکومت افغانستان هشداری است که هم‌زمان متوجه افغانستان ، متحدین بین المللی این کشور و مجامع داعیه‌دار دموکراسی و مدنیت است.

enlightening movment
جنبش روشنایی دراین کنفرانس مطبوعاتی کارکرد حکومت را خطرناک و تهدید کننده‌ برای جامعه می‌داند

انتقاد از انحصارگرایی

رهبران جنبش روشنایی در نشست مطبوعاتی امروز گفته اند که سیاست‌های رهبری حکومت خشم زیادی از شهروندان و مقام‌های ارشد نظامی را برانگیخته است. این جنبش تاکید دارد که اگر چنین سیاستی در رهبری حکومت افغانستان ادامه پیدا کند مردم از حکومت فاصله خواهد گرفت.

در اعلامیه این جنبش آمده است که «عملکرد غلط و مستبدانه رهبری حکومت نه تنها سبب اعتراضات گسترده شهروندان شده است؛ بلکه تمامیت خواهی و تبعیض سیستماتیک، عکس العمل و خشم شماری از مقامات ارشد نظام را نیز برانگیخته است. با تداوم رویه های ظالمانه و سیاست تبعیض و انحصار نه تنها نمی توان به کم شدن فاصله میان مردم و حکومت امید داشت، بلکه تداوم این روند به از هم گسیختن حکومت منجر خواهد شد.”

جنبش روشنایی از حکومت افغانستان و کشورها و مجامع کمک کننده به این کشور خواسته است که تنها راه عبور از بحران‌ها و تنش‌های موجود در این کشور، تن دادن به عدالت و منافع ملی و عمومی است.

در اعلامیه این جنبش آمده است که تنها راه عبور از بحران‌ها و تنش‌های موجود در این کشور، تن دادن به عدالت و منافع ملی است

در اعلامیه این جنبش آمده است که “انحصار گرایی در عصر بیداری و آگاهی ملت ها، نتیجه‌ای جز پریشانی و خشونت در پی نخواهد داشت. از همین رو جنبش روشنایی با درک مسوولیت تاریخی خود و تاکید بر رویه و رفتار مدنی، اعلام می کند این دادخواهی بزرگ، جهانی و مسالمت آمیز آخرین شانس پیروزی مدنیت بر خشونت است، و از همگان می خواهد برای پیروزی مدنیت بر خشونت، با جنبش روشنایی همراه شوند.”

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی بر تطبیق ماستر پلان برق افغانستان و امتداد لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از مسیر بامیان ـ میدان وردک، تاکید دارند و گفته اند که آنان از تمام ظرفیت ها و امکانات در تحقق این مطالبه بهره خواهند گرفت و تسلیم معامله های سیاسی و سیاست های حکومت افغانستان نخواهد شد.

این جنبش گفته است که طرح های مشخصی برای اقدامات بعدی دارد و با مراجعه به مردم در سطوح مختلف، آن را نهایی کرده و اقدامات بعدی را در بیستم عقرب، سالروز شهید شدن «تبسم» و همسفرانش، در همایشی اعلام خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان