انتخابات آمریکا؛ ادعاهای جنجالی و ایده‌های عجیب‌وغریب دونالد ترامپ

شاید در تاریخ سیاست امریکا، انتخابات سال 2016 این کشور، جنجالی‌ترین و در عین حال جالب‌ترین انتخابات باشد. به‌ویژه که یکی از نامزدان نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، مردی است که جهان را به نحوی شوکه کرده‌است.

دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری این دور امریکا که قرار‌است تا هجده روز دیگر برای بار آخر با هیلاری کلینتون به رقابت بپردازد، جالب‌ترین و جنجالی‌ترین چهره‌ی سیاست معاصر این کشور پنداشته می‌شود.

آقای ترامپ بارها در صحبت‌هایش در گذشته و کمپاین‌های انتخاباتی‌اش، کلماتی را بر زبان آورده است که خشم همگانی را به هم‌راه داشته و اکنون برخی از این اظهارات واقعا برایش دردسرساز شده‌است.

خبرنامه در این گزارش یازده مورد از بدترین اشتباهات آقای ترامپ را که بیش‌ترین واکنش‌ها را در پی‌داشته، لیست کرده‌است. اشتباهاتی که احتمالاً زمینه‌ساز شکست این میلیاردر را در آمریکا فراهم می‌کند.

اما رقیب او این ادعایش را توحین به مسلمانان تلقی کرده‌است
براساس پیش‌بینی‌ها حداکثر مسلمانان امریکا به هیلاری کلینتون رای خواهندداد

جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات‌متحده

دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده در همان آغاز مناظره‌های درون‌حزبی، با موضع‌گیری سرسختانه‌ی خود در رابطه به مهاجران، به خصوص مسلمانان خبرساز شد. او اظهار داشته ‌بود که در روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش تمام مهاجران غیرقانونی را از این کشور اخراج خواهد‌کرد. او هم‌چنان در سخن‌رانی خود درباره‌ی (مبارزه با تروریسم) گفته‌بود که به هر طریق ممکن مانع ورود همه‌ی مسلمانان به ایالات‌متحده خواهدشد؛ اظهاراتی که واکنش‌های تندی مخالفانش را به همراه داشت. هر چند اکنون در موضع گیری اش تعدیل به وجود آورده و گفته‌ است که منظورش مهاجران کشورهای است که در آن تروریزم حضور دارند.

ظاهرن برنامه های که ترامپ در این بخش دارد، یکی بازرسی در مرزهای آمریکا به لحاظ ایدیولوژیک است که باید افراد خود را با درک ترامپیزم از ارزشهای لیبرال، هم‌نوا بسازند.

ساخت دیوارمرزی بین مکزیک و امریکا

این غول ساخت و ساز ایالات متحده، در صحبت دیگری در جمعی از هواداران‌اش، اشاره‌ی صریح به تصمیم خود برای ساخت دیوار سراسری بین مکزیک و امریکا کرده‌است. دیواری که بزرگ‌تر از دیوار چین خواهدبود. نکته‌ی جالب این ایده‌ی ترامپ این است که او می‌خواهد مکزیک را مجبور به پرداخت هزینه‌ی ساخت این دیوار عظیم کند. ترامپ گفته‌است که اگر دولت مکزیک مخالفتی نشان بدهد، درآمد مهاجران غیرقانونی مکزیک را تصاحب می‌کند، تعرفه‌ی گمرکی وضع خواهدکرد و نهایتاً تمام کمک‌های خارجی ایالات متحده به مکزیک را قطع می‌کند.

او با اشاره به راز ثروت‌مند شدن خود نیز گفت که هیچ‌کسی نمی‌تواند دیواری به خوبی دیواری که او خواهدساخت، بسازد. او علاوه‌کرد که این دیوار پس از او بنام دیوار ترامپ نام‌گذاری خواهدشد.

ترامپ ادعا کرده‌است که هیلاری و اوباما سازندگان اصلی داعش در جهان اند
ترامپ ادعا کرده‌است که هیلاری و اوباما سازندگان اصلی داعش در جهان اند

متهم‌کردن هیلاری به ایجاد داعش

ترامپ، در یکی دیگر از سخن‌رانی‌هایش، هیلاری کلینتون را به تاسیس گروه تروریستی داعش متهم کرد. ترامپ که به بی‌باکی در جریان صحبت کردن شهرت دارد، در سخن‌رانی بعدی‌اش، ظهور داعش را نتیجه‌ی سیاست‌های نادرست باراک اوباما، رییس جمهور فعلی ایالات متحده خواند و در مورد ادعای قبلی‌اش چیزی نگفت. در ادامه اما تاکید کرد که نابودی گروه تروریستی داعش، بخش مهمی از سیاست خارجی او خواهدبود. وی علاوه بر این گفت‌ که حاضراست با هر کشوری که در این راستا با او هم‌نوا باشد “به ویژه روسیه” متحد شود.

القای حس خفگی با آب در گوانتانامو
القای حس خفگی با آب در گوانتانامو

ادامه‌ی فعالیت زندان گوانتانامو

گوانتانامو، بدنام ترین زندان حکومت امریکا در تاریخ معاصر این کشور است. یکی از وعده های بارک اوباما رییس جمهور کنونی ایالات متحده، در سال 2009 بستن این زندان بود که تا اکنون اجرا نشده است. هرچند اخیرا با فشارهای زیاد سازمان عفو بین‌الملل قرار است این زندان بسته‌شود. اما دونالد ترامپ، که اکنون بیشتر به یک سیاست مدار دیوانه مشهور شده است، یک بار دیگر این مساله را مطرح کرده و  گفته است، او این زندان را بسته نخواهد کرد. احتمالن نخستین کسانی که با این ایده آقای ترامپ مخالفت کنند، نهادهای مدافع حقوق بشری خواهند بود. زیر پرونده سیاه گوانتانامو، بیشتر به دلیل نقض حقوق بشر روی زبان‌ها بوده است.

اما ترامپ گفته، اگر به کاخ سفید راه یابد، نه تنها که فعالیت این زندان ادامه خواهد یافت، بلکه افراد بیشتری را روانه این زندان خواهد ساخت.

بیش‌از 70درصد بهترین مدارس جهان در امریکا است
بیش‌از 70درصد بهترین مدارس جهان در امریکا است

وزارت آموزش را حذف می‌کند

اگر امریکا نام سرزمین نخبگان را به خود اختصاص داده است، شاید از برکت مدارسی هست که در آن کشور فعال اند. به صورت اوسط 70 درصد مدارس پیشتاز در دنیا، در همین امریکا فعال اند. دونالد ترامپ که خود نیز کارشناسی اقتصاد از مدرسه‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا (یکی از بهترین مدارس اقتصادی جهان در سال 2016) را دارد گفته است، در صورت پیروزی در انتخابات 2016، سرفصل‌های درسی را حذف می‌کند.

او این سرفصل‌ها را فاجعه بار خوانده‌ و اعتقاد دارد که به مدرسه‌های محلی اختیارات بیش‌تری داده‌شود. ترامپ گفته است، به همین دلیل شاید وزارت آموزش ایالات متحده را نیز حذف کند. هم‌چنان اخیرا او در یکی از مناظره‌های انتخاباتی خود، هیلاری کلینتون را مسوول بحران فعلی آموزش آمریکا لقب داده ‌است.

https://www.youtube.com/watch?v=k4zr5YDZT6I

هیلاری‌ کلینتون را زندانی می‌کنم

دومین مناظره‌ی انتخاباتی میان ترامپ و کلینتون همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، پرتنش دنبال شد. هنوز حاشیه‌های حرف‌های قبلی او از صفحه‌‌ی رسانه‌ها پاک نشده‌بود که دست گلی دیگری به آب داد و رسانه‌های بزرگ جهان را درگیر حرفهایش ساخت. این نامزد حزب جمهوری‌خواهان ایالات متحده در رابطه به ایمیل‌های مدیر کمپاین انتخاباتی هیلاری اشاره‌کرد و گفت، در صورت پیروزی در انتخابات رقیب خود هیلاری کلینتون را برای تحقیقات در استفاده از ایمیل شخصی در نامه‌نگاری‌های رسمی، در دوران وزارت امور خارجه به دادستانی معرفی خواهدکرد و تمام محافظان او را خلع سلاح می‌کند.

اوبامای نوجوان
اوبامای نوجوان

اوباما در امریکا متولد نشده‌است

در مارچ سال 2011 میلادی دونالد ترامپ در مصاحبه‌ی با شبکه خبری ای‌بی‌سی مدعی شد که اوباما متولد امریکا نیست. ترامپ در آن مصاحبه گفت “من ‌می‌خواهم کارت تولد او را ببینم؛ من احساس می‌کنم که او اینجا (در امریکا) متولد نشده‌است.” این ادعای او تا مدت‌ها تابعیت امریکایی باراک را زیر سوال برده بود تا این‌که در یکی از سخن‌رانی هایش در اوایل نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ادعای قبلی خود را نقض کرد و در نهایت اظهارداشت که رییس جمهور فعلی امریکا، در ایالات متحده متولد شده‌است. او گفت “رییس‌جمهور باراک اوباما در امریکا متولد شده‌است. نقطه تمام”

دونالد گفته‌است که نابودی داعش را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌.
دونالد گفته‌است که نابودی داعش را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌.

داعش را باید با بمب صاف کرد

این میلیاردر امریکایی، یا به قول مخالفانش دیوانه‌ی سیاست‌مدار، در نخستین سخن‌رانی هایش در رابطه با داعش، ادعا کرده‌بود که هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، به اندازه‌ی او به داعش سخت نخواهند گرفت.

او در مورد استراتژی خود مبنی بر مبارزه با داعش اعلام کرد که دست‌رسی‌ این گروه تروریستی را به نفت قطع می‌کند و این عملیات را توسط بم‌باران هوایی انجام خواهد داد. دونالد افزود با هر کشوری که در این رابطه با او هم‌نوا باشد، نقشه‌ی جنگی مشترک خواهد کشید.

او افزود که چاهای نفت تحت کنترول داعش را تصرف کرده و از سرمایه‌ی آن برای تحقق شعار خودش همانا “امریکا را دوباره به عظمت‌اش باز می‌گردانیم” استفاده خواهد کرد. ترامپ معتقد است که امریکا باید از “القای حس خفگی با آب” استفاده کند. ترامپ به این باوراست که این شیوه و دیگر موارد بازجویی های سخت که منبع آن گوانتانامو به شمار می‌رود، در مبارزه با داعش مشروع است. او می‌گوید در مقایسه با کارهایی که داعش با زندانی‌ها می‌کند این شیوه هیچ است.

برنی سندرز نیز حمایت خودرا از خانم کلینتون اعلام کرده‌است

هیلاری کلینتون ابلیس‌است

در ادامه‌ی جنگ‌های لفظی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اخیراً دونالد ترامپ در گردهم‌آیی طرف‌داران خود در ایالت اوهایو، از احتمال تقلب گسترده در انتخابات پیش‌رو هشدار داده‌است. دونالد رقیب بانفوذ خود هیلاری کلینتون را ابلیس خوانده‌ و گفته‌است که ممکن در انتخابات دست‌کاری شود.

برینی سندرز یکی دیگر از چهار نامزد برتر انتخابات ایالات متحده که اخیرا حمایت خودرا از هیلاری کلینتون اعلام نموده‌است، در یکی از سخن‌رانی‌هایش گفته بود که “ترامپ، هیلاری کلینتون را ابلیس خوانده و گفته‌است که من با ابلیس معامله کرده‌ام.” دونالد ترامپ با وجودی که در این مورد توضیحاتی نداد اما ساعاتی بعد در مصاحبه‌ی با فاکس نیوز نیز این نگرانی خودرا تکرارکرد.

هیلاری قبل از مناظره دوپن می‌کند

آخرین ادعای توجه برانگیز ترامپ بر‌می‌گردد به سخنان روز شنبه او. دونالد پس از دومین مناظره انتخاباتی با رقیب خود، او را به استفاده از مواد و داروهای نیروزا در جریان مناظره‌های قبلی متهم کرد. این مناظره که در دانش‌گاه واشنگتن در ایالت میسوری برگذار شده‌بود، ترامپ برای زیر سوال‌بردن حالت صحی رقیب خود، او را مریض خواند و گفت که حالت صحی هیلاری در جریان مناظره تا آخر خیلی تغییر می‌کند.

او ادعا کرد که پس از مناظره، خانم کلینتون به سختی توانست خودش را به موتر حامل‌اش برساند و به کمک محافظان‌اش توانست داخل موتر شود. پرحاشیه‌ترین کاندید در ادامه‌ی این صحبت‌هایش گفت که رقیب‌اش باید قبل از مناظره‌ی سوم مورد آزمایش قراربگیرد.

https://www.youtube.com/watch?v=HKOpUmnbvqY

کاندولیزا رایس؛ زن هرزه است

در پی رسوایی‌های اخلاقی و اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره زنان که موج عظیمی از نفرت را در ایالات متحده نسبت به او برانگیخته است، روز گذشته سی‌ان‌ان از قول اخبار روزانه نیویارک در سال 2006 گزارش‌ داده‌است که ترامپ در یکی از سخن‌رانی‌های خود به حاضران گفته‌بود که “کاندولیزا رایس، او دوست‌داشتنی است اما من فکر می‌کنم او یک زن‌ هرزه است. او به ملت‌ها و کشورهایی می‌رود، با رهبران آن‌ها ملاقات می‌کند، برمی‌گردد و نهایتاً هیچ چیزی اتفاق نمی‌افتد.” این اظهارات او اکنون وزیر خارجه سابق ایالات متحده را به انتقاد جدی از وی وا داشته‌است. رایس در صفحه فیس‌بوک خود صریح نوشته‌است که “دیگر بس‌است! ترامپ نباید رییس‌جمهور شود.” او هم‌چنان در جواب سوال خبر‌نگار سی‌ان‌ان که در این مورد واکنش او را خواست کوتاه گفت “من سخت منتظر نه‌م نوامبر هستم” بی‌تردید منظور او اعلام شکست ترامپ در یک روز پس‌از انتخابات بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *