بهترین مدیران تجاری جهان در کجا آموخته‌اند؟

16 مدرسه فوق‌لیسانس مدیریت و تجارت که در فهرست بهترین‌های جهان قرار دارند، مشخص شد.

مجله اکونومیست براساس شاخص‌های فرصت‌های کاری، توسعه و آموزش فردی، افزایش حقوق و پتانسیل شبکه‌سازی، این شانزده دانشگاه را مشخص کرده‌است.

نمایی از دانش‌گاه شیکاگو
نمایی از دانش‌گاه شیکاگو

بر اساس رده‌بندی اکونومیست، مدرسه اقتصادی بوت در دانشگاه شیکاگو در مقام اول قرار دارد. این مدرسه سالانه 585 دانشجوی مقطع ماستری را جذب می‌کند و دارای شاخه‌هایی در لندن و آسیاست.

دانش‌گاه نورت‌ویسترن
دانش‌گاه نورت‌ویسترن

مدرسه مدیریت کولگ در دانشگاه نورت ویسترن مقام دوم اکونومیست را گرفته‌است. این مدرسه در سال 1985 اولین برنامه ماستری ام‌بی‌ای را راه‌اندازی کرد و تا به حال 3500 تن را فارغ کرده‌است.

نمایی از محوطه دانش‌گاه ویرجینیا
نمایی از محوطه دانش‌گاه ویرجینیا

مدرسه اقتصادی داردین دانشگاه ویرجینیا در رده بندی اکونومیست سوم شده است. این مدرسه هزینه بالای بر دانشجویان دارد و در آن موضوعات مختلف از جمله تحلیل تجاری، ابداعات اقتصادی و مدیریت زنجیره تدارکاتی تدریس می‌شود.

دانش‌گاه هاروارد، امریکا
دانش‌گاه هاروارد، امریکا

علاوه بر این‌ها، مدرسه اقتصادی هاروارد در آمریکا در مقام چهارم قرار گرفته‌است. این مدرسه زمینه‌های زیادی آموزشی برای دانشجویان خود دارد. از جمله افرادی که از این مدرسه فارغ شده‌اند مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و میلیاردر بزرگ آمریکایی، میت رامنی تاجر آمریکایی و نامزد ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب جمهوری‌خواهان در سال 2012 میلادی و جورج بوش رییس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده می‌باشند.

نمایی از دانش‌گاه استنفورد
نمایی از دانش‌گاه استنفورد

دانشگاه استرندفورد در مقام پنجم فهرست اکونومیست می‌باشد. این دانشگاه به شدت در مورد پذیرفته شدگان خود با دقت عمل می‌کند و در عین حال جزء دانشگاه‌های است که کم‌ترین میزان جذب دانش‌جو در بخش تجارت را دارد. سال گذشته 6.5 درصد از درخواست‌دهندگان مقطع ماستری در این دانشگاه پذیرفته شدند. گزارش‌شده که سالانه حدود 400 دانش‌جو به این دانش‌گاه راه می‌یابند.

کالج دارتمود
کالج دارتمود

مدرسه اقتصادی ترک کالج دارتمود، در فهرست اکونومیست جایگاه ششم را داشته است. این مدرسه در آمریکا می‌باشد و به لحاظ برابری جنسیتی مشهور است. 44 درصد دانش‌جویان آن در سال 2016 را دختران تشکیل می‌دهند. فارغان این دانش‌گاه معمولا در شرکت‌های بزرگ اقتصادی، نظیر گولدمن شاس و بارکلیاس کاپتال پذیرفته می‌شوند و حقوق ماهانه متوسط فارغین این دانشگاه 123900 دالر آمریکایی می‌باشد.

برکلی
دانش‌گاه برکلی

مدرسه اقتصادی هاس دانش‌گاه برکلی کالیفرنیا در رتبه‌ی هفتم جدول قرار دارد. این مدرسه به خاطر گوناگونی دانش‌جویان خود مشهور است. سال گذشته 30 درصد دانش‌جویان مقطع ماستری این مدرسه را دختران، 37 درصد آنان را دانشجویان بین‌المللی و 36 درصد دیگر آن‌را اقلیت‌ها تشکیل می‌داد.

دانش‌گاه ناوارا
دانش‌گاه ناوارا

درسه تجاری آی‌ای‌اس‌ای در دانش‌گاه ناوارا اسپانیا مقام هشتم را گرفته‌است. این مدرسه به خاطر برنامه‌های اجرایی خود در صدر فهرست 2016 فایننشیل‌تایمز قرار گرفته‌بود. هر ساله تنها 293 تن شامل برنامه‌های ماستری مدیریت تجارت این مدرسه می‌شوند.

hec-school-of-managment
مدرسه مدیریت هیک

مدرسه مدیریت هیک پاریس مقام نهم اکونومیست را گرفته است. این مدرسه به خاطر این که 90 درصد فارغان ماستری آن در حدود سه ماه از فراغت خود صاحب شغل و کار می شوند، مشهور است.

دانش‌گاه کوینزلند
دانش‌گاه کوینزلند

مدرسه تجاری کونیزلند در آسترالیا مقام دهم اکونومیست را گرفته است. این مدرسه در صدر مدارس شانزده گانه به خاطر بالاترین میزان حقوق دریافتی دانشجویان فارغ ماستری مدیریت تجارت قرار گرفته است. اما به دلیل این که یک مدرسه مهم بین المللی نیست، این رتبه را در اکونومیست به خود اختصاص داده.

مدرسه تجارت کلمبیا
مدرسه تجارت کلمبیا

مدرسه تجارت کلمبیا ربته یازدهم اکونومیست را گرفته است. این مدرسه به خاطر مشهور است که پس از فراغت در سه ماه اول، به دانشجویان آن اکثرا مشاغل مهمی پیشنهاد می شود.

مدرسه وارتون دانش‌گاه پنسلوانیا
مدرسه وارتون دانش‌گاه پنسلوانیا

مدرسه وارتون دانشگاه پنسلوانیا در رده دوازدهم جدول اکونومیست قرار گرفته است. برنامه ماستری مدیریت و تجارت این مدرسه سالانه 95000 دانشجو در 153 کشور جهان دارد و بیش از 650 شرکت به این دانشجویان پس از فراغت شان پیشنهاد کار می کنند. میانگین حقوق دانشجویان فارغ شده از این مدرسه 125000 دالر آمریکایی می باشد.

یکی از دانش‌جویان فراغت یافته با دیپلوم خود در روبروی مارک این دانش‌گاه
یکی از دانش‌جویان فراغت یافته با دیپلوم خود در روبروی مارک این دانش‌گاه

مدرسه انسیاد در فراسنه ربته سیزدهم را گرفته است. این مدرسه در سنگاپور و ابوظبی نیز شاخه های دارد. مجموع هزینه دوره ماستری آن 69700 دالر آمریکایی می شود و مدت آن 10 می باشد.

دانش‌گاه
مدرسه مدیریت اندرسون دانش‌گاه کالیفورنیا

مدرسه مدیریت اندرسون دانشگاه کالیفورنیا چهاردهم در جدول اکونومیست است. برنامه ماستری مدیریت تجارت این مدرسه در زمره بهترین های آمریکا قرار دارد.

نمایی از دانش‌گاه یل در شب
نمایی از دانش‌گاه یل در شب

مدرسه مدیریت دانشگاه یل در مقام پانزدهم اکونومیست است. مقطع ماستری تجارت این مدرسه به خاطر توسعه فردی و تجربه آموزشی آن شهرت دارد. حدود 43 درصد از 334 دانشجوی سال 2018 این مدرسه زنان اند و 46 درصد آن ها نیز دانشجویان بین المللی است.

نمایی از دانش‌گاه اسپانیایی آی ای
نمایی از دانش‌گاه اسپانیایی آی ای

مدرسه اقتصادی آی ای اسپانیا در مقام شانزدهم اکونومیست می باشد. برنامه مدیریت تجارت این مدرسه در اورپا مقام اول فایننشیل تایمز را گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *