ارتش: طالبان در فاریاب دست به اعمال ضد انسانی زده‌/ یک کودک در نتیجه تحریم طالبان و گرسنگی جان باخته است

توسطروایت زنده

آذر ۱۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان می‌گوید که طالبان در ولایت فاریاب دست به اعمال ضد انسانی زده و از جان باختن یک کودک در اثر گرسنگی و تحریم طالبان در این ولایت خبر داده است.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین به خبرنامه گفت که از چندی بدین‌سو طالبان با یک عمل ضد انسانی، راه‌های اکمالاتی مردم را در ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب مسدود کرده است.

وی در ادامه گفت، طالبان ادعا دارند که مردم پشتون‌کوت با دولت و نیروهای نظامی در اتباط هستند و از این‌رو با یک عمل ضد انسانی، مردم را تحریم کرده‌ است.

209mod

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین در ادامه گفت، در روزهای گذشته یک کودک در اثر گرسنگی و تحریم طالبان جان داده  است.

وی افزود، روز گذشته کوماندهای مستقر در این ولسوالی، مواد غذایی خود را برای اهالی منطقه داده است.

رضایی در ادامه تاکید کرد که مسیر ولسوالی پشتون‌کوت بسته است و این مردم با نه با نظامیان و نه هم با مخالفین، در ارتباط هستند.

وی در ادامه گفت، نیروهای دولتی هر آنچه در توان داشتند را به مردم کمک کرده‌اند و تا زمانی که این مسیر بر روی مردم باز شود، کمک غذایی کوماندها برای مردم ادامه دارد.

رضایی در ادامه گفت، به خاطر باز شدن مسیر این ولسوالی، روحانیون و مردم متنفذ با مخالفین در گفتگو هستند و کوشش می‌کنند این مسیر را باز کنند.

وی خاطرنشان کرد که این مسیر اکمالاتی نیروهای نظامی دولتی نیست و تنها مردم از این مسیرها رفت و آمد می‌کنند. او افزود که اکمالات نظامی از هوا صورت می‌گیرد.

در همین حال، ولی محمد، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در فاریاب نیز می‌گوید: در اثر بسته بودن راه‌های اکمالاتی مردمی در ولسوالی پشتون‌کوت، 3 طفل که 2 تان آن‌ها از اثر مریضی و دیگری از اثر گرسنگی و هم‌چنین 2 زن در نتیجه خونیزی و زایمان و هم‌چنین مریضی جان داده است.

به گفته وی، این در حالی است که در ولسوالی پشتون‌کوت داکتری برای مداوا نیست و نیز راه‌های اکملاتی بسته است تا افراد بیمار را به بیرون از این ولسوالی انتفال دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *