جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کرزی: امریکا و پاکستان نقش مهم در روند صلح دارند/ این دو کشور جنگ افغانستان را ایجاد کرده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی، رییس حمهور پیشین افغانستان می گوید که امریکا و پاکستان نقش مهمی در روند صلح کشور دارند، زیرا این دو کشور جنگ را در افغانستان ایجاد کرده‌اند.

کرزی امروز پنج‌شنبه(۲۷ سرطان) در یک نشست درباره صلح و امنیت در کابل گفت، برای مردم افغانستان صلح به معنی ختم جنگ و برگشت به یک زندگی صلح آمیز است و روزی که به صلح برسیم، دیگر نباید هیچ افراطیت و گروه های تروریستی چون داعش در افغانستان حضور داشته باشند و نه کسی این گروه ها را در خاک ما پرورش دهد.

او افزود: “انتظار ما از صلح این است که هیچ کشوری از خاک ما برای اهداف خود استفاده نکند، اگر امریکا همین تعریف را از صلح دارد، ما پشتیبان این پروسه هستیم”.

 کرزی تاکید کرد: “روز اول به آقای خلیلزاد گفتم طرفدار صلحی هستیم که مورد اعتماد کامل مردم افغانستان باشد و ما بین صلح و معامله های امریکا با یکی از کشورهای همسایه فرق می گذارم، ما صلح می خواهیم، معاملات بیرونی امریکا در خاک خود را نمی خواهیم.”

او رسیدن به صلح در افغانستان را اتحاد و اتفاق مردم افغانستان و صاحب بودن مردم در پروسه صلح دانست و خاطرنشان کرد: “ما می دانیم که امریکا و پاکستان در صلح افغانستان نقش مهمی دارند، جنگ را این ها ایجاد کرده اند، جنگ را باید ختم کنند، ما می دانیم چون جنگ در خاک ما است، ما نیز باید دست داشته باشیم.”

karzai

رییس جمهور پیشین کشور خاطرنشان کرد که امریکا و متحدانش باید در پروسه صلح افغانستان اعتماد کامل همسایه ها را داشته باشند، ایران کاملا در مورد پروسه صلح افغانستان اعتماد داشته باشد و امریکا و متحدانش نباید از خاک افغانستان در نزاع علیه ایران استفاده کند.

به گفته وی، دستگاهای استخباراتی پاکستان در تبانی با استخبارات امریکا در خاک افغانستان تولید افراطیت کردند؛ از این پس نباید در معاملات امریکا و پاکستان مردم افغانستان زیرپا شوند.

کرزی همچنان از نشست های سه جانبه امریکا، چین و روسیه اظهار خوشبینی کرد و افزود، پروسه صلح افغانستان نمی تواند پروسه رقابت میان قدرت های بزرگ باشد؛ این پروسه در تقابل نه، بلکه باید در همکاری قدرت ها باشد.

او اضافه کرد: “نمی خواهیم فردا صلح ورق دیگری از بی ثباتی افغانستان شود”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان