جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

انفجار در بلخ؛ 14 عزادار عاشورا در ولایت بلخ کشته شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ساعتی پیش، انفجار یک بمب جاسازی شده در کنار یک مسجد، در مرکز ولسوالی بلخ در ولایت بلخ، 14 نفر را کشت و نزدیک به 30 نفر را زخمی ساخت.

مقام های محلی در بلخ گفته اند این رویداد در نتیجه انفجار یک بمب جاسازی شده در نزدیکی مسجدی به وقوع پیوسته است که از طریق ریموت کنترول از راه دور منفجر شده است.

هدف انفجار عزاداران عاشورا بودند که پس از نماز ظهر از مسجد بیرون می شدند. منیر احمد فرهاد سخنگوی ولایت بلخ به رسانه ها، کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن 26 نفر دیگر را تأیید کرده است.

https://twitter.com/1TVNewsAF/status/786187026366394368

مسوولان صحی از احتمال افزایش آمار کشته و زخمی های این رویداد خبر داده اند. هنوز جزئیات بیشتر در این مورد به نشر نرسیده است.

شب گذشته نیز گروهی از عزاداران در کابل در زیارت سخی هدف حمله یک مهاجم مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن 16 نفر کشته و بیشتر از پنجاه نفر زخمی شدند.

در میان کشه و زخمی های شب گذشته در کابل، زنان و کودکان نیز شامل اند. حمله کننده با لباس پولیس وارد محوطه زیارت سخی شده و شروع به تیر اندازی و پرتاب بمب دستی به سوی عزاداران و کودکان نموده بود.

لحظات پیش گروه داعش مسوولیت حمله به عزاداران زیارت سخی در کابل را به عهده گرفت است.

https://twitter.com/Terror_Monitor/status/786176073163694080

حمله به عزاداران عاشورا در افغانستان زیاد اتفاق نیافتاده است. تنها پیش از این در سال 1390 یک حمله کننده انتحاری در دهم محرم عزاداران شیعه را در زیارت ابوالفضل در مرکز شهر کابل هدف قرار داد که در آن حدود شصت تن کشته و بیشتر از 150 نفر دیگر زخمی شدند.

هنوز مسوولیت انفجار امروز در ولسوالی بلخ را کسی به عهده نگرفته است.

در همین حال محمد رضا جعفری خبرنگار خبرنامه در این زمینه می گوید:

https://youtu.be/ZsfNFXkyb1w

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان