جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

پس از بروکسل؛ 7 اولویت حکومت وحدت ملی در مقاله شاه حسین مرتضوی با 8 صبح

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

1- جنگ

آنچه که سخنگوی رییس جمهور افغانستان نگاشته، اصلاحات در پولیس این کشور اولویت اساسی بعد از بروکسل در عرصه امنیتی است. ظاهرا در دو نهاد دیگر امنیتی اصلاحات به میان آمده است. در کنار آن مدیریت روزمره جنگ نیز از اولویت های برشمرده شده، که رهبران حکومت وحدت ملی پس از بروکسل روی آن کار می کنند.

war-in-afg

2- انتخابات

مرتضوی از مدیریت انتخابات سخن گفته است. در عین زمان اولویت پس از بروکسل را اصلاح نظام انتخاباتی خوانده. او گفته که انتخابات باید شفاف و همه شمول برگزار شود. در عین حال بازگشت اعتماد عمومی به نهادهای انتخاباتی افغانستان در صدر برنامه های حکومت وحدت ملی قرار دارد.

election

3- بازگشت پناهندگان

سخنگوی حکومت افغانستان از بازگشت مهاجرین افغان در ایران و پاکستان سخن گفته و آمار آن را حدود 5000 تن در روز بیان داشته است. گپ جدید او، تشکیل شورای عالی مهاجرین است که به این مسئله می پردازد. مرتضوی در باره بازگشت پناهندگان افغان از اروپا گفته که توافق شده تا بازگشت آن ها عزتمندانه، داوطلبانه و همراه با بسته های کمکی باشد.

refugees

4- استفاده بهینه از پول بروکسل

سخنگوی رییس جمهور از انتظارات شهروندان افغان برای تغییر در زندگی شان سخن گفته و تاکید کرده که پول کافی در بودجه دولت افغانستان وجود دارد و این پول باید درست مصرف شود. او از این که قرار است رییس جمهور افغانستان به صورت زون وار مقامات دولتی و مردم را ملاقات نماید و با آن ها فصل جدیدی از همکاری را تعریف کند، خبر داده است.

group

5- مبارزه با فساد اداری

آقای مرتضوی اعلام کرده که افغانستان برای نخستین بار به خاطر فساد اداری در کنفرانس بروکسل سرزنش نشده است. این خبر خوش می باشد. اما او گفته که اراده مبارزه با فساد وجود دارد و تاکید کرده که اما فساد پیشگان چتر حماتی قومی دارند و با آن خود را تبرئه می کنند. او به مردم متوسل شده و گفته که باید شهروندان در مقابل این افراد صدای خود را بلند نمایند.

corruption

6- سرمایه گذاری داخلی

از اولویت دیگری که سخنگوی حکومت افغانستان به آن تاکید کرده جذب و به کار گیری سرمایه های داخلی افغان ها است. او گفته که اخیرا حدود یک میلیارد دالر سرمایه های داخلی به کار گرفته شده و شغل و گردش پول به وجود می آید.

salma-dam

7- بار سنگین

مرتضوی از بار سنگین پس از بروکسل سخن گفته و تاکید کرده است که دولت افغانستان مسولیت های بیشتری دارد. او از دقت در انجام کارخانگی دولت سخن گفته و تصریح کرده که انتظارات جامعه بین المللی را پس از بروکسل پاسخ می گویند.

nug

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان