جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
22 بازدید

جوان بی باک؛ 10 نکته از مصاحبه طلوع نیوز با پسر حکمیتار

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

طلوع نیوز در یک گفتگوی 25 دقیقه‌یی با حبیب الرحمن پسر گلبدین حکمتیار، روی امضای توافق نامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت افغانستان و موضع این حزب در آینده، بحث کرده است. در این گفتگو نکته‌های جالبی در اظهارات پسر حکمتیار و نوع برخورد او وجود دارد که خبرنامه در این گزارش، به آن پرداخته است.

1 – در نخستین برخورد وقتی شما این گفتگوی تلویزیونی را می‌بینید، به یک جوان مغرور و بی باک بر می خورید. نوعی بی خیالی در ارائه پاسخ هایش به خبرنگار طلوع نیوز دیده می شود. دلیل چنین برخوردی مشخص نیست، اما برخورد پسران اکثر فرماندهان جهادی همردیف حبیب حکمتیار متفاوت است؛ برخورد پخته و سنجیده شده.

2 – از نوع گویش حبیب حکمتیار پسر رهبر حزب اسلامی طوری معلوم می شود که او در ایران بزرگ شده است. البته نه شاید در شهرهای بزرگ این کشور. لحجه او بیشتر شبیه به گویش فارسی بلوچ‌های ایران می ماند و این احتمال وجود دارد که او در شهرهای مرزی مانند زاهدان که عمدتن بلوچ نشین اند، بزرگ شده باشد.

hekmatyars-son
حبیب الرحمن حکمتیار در یکی از کمپ های حزب اسلامی حکمتیار در پاکستان

3 – حبیب حکمتیار به طلوع نیوز گفت که حزب پدرش هیچ کاری بدی نکرده که از مردم معذرت بخواهد و تازه تأکید کرد که باید کارهای حزب پدرش تقدیر شود. حزب آقای حکمتیار در لیست سیاه جهانی قرار دارد و خود حکمتیار نیز متهم به دست داشتن در کشتار غیر نظامیان می باشد. چهره آقای حکمتیار در جامعه غرب سیاه است. زمانی که پیش نویس توافق نامه مصالحه بین حزب و حکومت افغانستان امضا شد، رسانه های غربی از او به عنوان قصاب کابل یاد کردند. امریکا نیز 25 میلیون جایزه سرش را تعیین کرده است.

4 – حبیب الرحمن حکمتیار به طلوع نیوز گفت، به موادی که در موافق نامه امنیتی صلح میان حزب پدرش و حکومت افغانستان آمده پابند خواهند بود و تلاش می کنند پس از این از راه سیاسی در مسایل افغانستان نقش داشته باشند به جای حملات نظامی و تروریستی.

5 –پسر حکمتیار گفت، پدرش در پانزده سال گذشته در کابل بوده است و اکنون او نمی داند جای دقیق زندگی پدرش کجاست. او گفت وقتی اوضاع آرام و شد و حکومت تدابیر امنیتی را عملی کرد پدرش ظاهر خواهد شد.

habiburrahman-hekmatyar
حبیب الرحمن حکمتیار اکنون درکابل است و با هیات حزب اسلامی گفتگو با دولت را پیش می برد

6 –  حبیب الرحمن حکمتیار به طلوع نیوز گفت، حضور قانونمند خارجی ها در افغانستان یک اصل برای حزب پدرش است و تا زمانی که این حضور باقی باشد آنها بر علیه خارجی ها مبارزه خواهند. اما او در پاسخ خبرنگار طلوع نیوز تأکید کرد که این مبارزه شان نظامی نخواهد بود.

7 – پسر حکمتیار همچنان پدرش را رهبر و بهترین عضو رهبری حزب اسلامی دانست و گفت نیاز نیست برای انتخاب رهبری دوباره این حزب انتخابات صورت بگیرد، هرچند آنها به انتخابات باور دارند. اما او تأکید کرد که اگر سران دیگر حزب اسلامی خواستار انتخابات باشند، آنها مشکل ندارند و برای گزینش رهبری حزب به سوی انتخابات خواهند رفت. او گفت، تمام شاخه های انشعابی این حزب دوباره به آنها خواهند پیوست.

habiburrahman
پسر گلبدین حکمتیار در کنگره سالانه حزب جماعت اسلامی پاکستان

8 – پسر حکمتیار گفت، امتیازات که برای خانواده شهدا و معلولین در این توافق نامه در نظر گرفته شده است، مربوط کسانی اند که در جنگ روس‌ها اعضای خانواده خود را از دست داده اند و یا معلول شده اند. او گفت حزب اسلامی هفتاد درصد در جهاد نقش داشته و ستون فقرات جهاد افغانستان بوده است. کسانی که اکنون کشته و زخمی می شوند، باید حکومت تدابیری را برای آنها روی دست بگیرد.

9 – پسر حکمتیار به طلوع نیوز گفت، امضای توافق نامه کنونی ضمانت اجرایی دارد، زیرا مردم از آن استقبال کرده اند، به گونه علنی امضا شده و جامعه جهانی نیز از این روند حمایت می کند. او گفت که حزب پدرش تعهد دارد تا در تمام مناطق زیر نفوذ این حزب، آتش بس اعلان کند.

10 – پسر حکمتیار همچنان گفت حزب شان تنها تنظیم جهادی است که به حضور زنان باور جدی دارد و همین اکنون در یکی از کمپ های حزب پدرش حدود هفت هزار دختر درس می خوانند. او گفت با آزادی بیان هیچ مشکل ندارند، اما این آزادی باید در چوکات قانون باشد و جوانان نیز به فرهنگ خود شان بیشتر توجه کنند.

hekmatyar-son
حبیب الرحمن حکمتیار به طلوع نیوز گفت، حزب پدرش کاری نکرده است که از مردم معذرت بخواهد

آقای حکمتیار از چهره های مورد سوال در افغانستان پنداشته می شود. امضای توافق نامه میان حزب اسلامی و حکومت افغانستان در کنار این که مورد استقبال قرار گرفته، به شدت مورد انتقاد نیز می باشد. قرار است فردا  پنج‌شنبه هشتم میزان در پایان دومین سال، حکومت وحدت ملی، رییس جمهور اشرف غنی موافقت نامه صلح با حکمتیار را امضا کرده و پس از آن تعهدات دو طرف عملی گردد.

https://www.youtube.com/watch?v=f3LtZZLbB2E

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان