پل ماکارون؛ 4 نکته مسابقه مهندسی دیدنی در کابل

1- اشتراک بیش از 20 تیم بین المللی

اولین دور مسابقات پل ماکارون در افغانستان برگزار شده است. این مسابقات برای دو روز ادامه دارد. در این مسابقات بیش از 20 تیم از کشورهای ترکیه، ایران و انگلیس و هم‌چنان دانشجویان مهاجر از کشورهای مختلف شرکت کرده اند.

این مسابقات از سوی گروه بین المللی انجنیری ثامن بریج برگزار شده است. مسوولان برگزاری این مسابقات گفته اند که هدف این مسابقات تولید انگیزه‌ی بیشتر و بهتر برای حرکت در مسیر اجرایی برای دانشجویان است که در کلاس های انجینری می‌آموزد و در عمل اجرا می کند.

این مسولان در عین حال تاکید کردند که چنین مسابقاتی برای افزایش اعتماد به نفس دانشجویان و زمینه سازی برای ارتقا ظرفیت آن ها مفید می باشد.

representatives
در این مسابقات بیش از 20 تیم خارجی و داخلی در کابل شرکت خواهند کرد

2- جرقه‌ی امید

برگزار کنندگان این مسابقات باور دارند که برگزاری چنین مسابقاتی در شرایط که دشمنان افغانستان در تلاش از بین بردن بنیه های فرهنگی این کشور هستند، جرقه‌ی امید در بین جوانان و نهاد های علمی می‌باشد.

فاطمه سروری مسوول روابط عمومی گروپ انجنیری ثامن بریج، در گفتگو با خبرنامه گفت که مسابقات انجنیری دیزاین و ساخت پل ماکارون یک مسابقه بین المللی می‌باشد که سال یکبار در مجارستان و هم‌چنان هر چهار سال یک بار در کانادا بر گزار می‌شود.

او ابراز خرسندی کرد که این مسابقات بین المللی امسال برای اولین بار در افغانستان برگزار می‌شود.

hall
افغانستان سومین میزبان این مسابقات بین المللی می ‌باشد

3- افغانستان سومین میزبان

مسابقات پل ماکارون اولین بار 80 سال پیش در امریکا برگزار شد و در حال حاضر یکی از رشته های دانشگاهی جهان است. با این و جود افغانستان بعد از مجارستان و کانادا، سومین کشوری است که از مسابقات بین المللی «پل ماکارون» میزبانی می‌کند.

4- پیشرفت انجنیری

پل ماکارون که از رشته تار‌های ماکارانی ساخته شده است، خیلی باریک و کم وزن است. وزن آن 1000 گرام می‌باشد  و وزن 700 الی 800 کیلو گرام را تحمل می‌کند.

spegity-bridge
به گفته‌ی برگزار کنندگان این مسابقات، ساختن پل از ماکارون،نشانگر پیشرفت علم انجنیری یک کشور است

برگزار کنندگان این مسابقات می‌گویند که از بالای این پل ساخته شده توسط ماکارون وزنه‌ای عبور می‌کند و هر پل که بالاترین مقاومت را داشت و ریکورد ثبت کرد، همان تیم برنده این مسابقات است.

فاطمه سروری، مسوول روابط عمومی گروپ انجنیری ثامن بریج، می‌گوید که برگزاری این برنامه‌ها نشان می‌دهد که مهارت‌های علمی و انجنیری یک کشور در تا چه اندازه پیشرفت کرده است، تاجایی که حتی از ماکارون با آن باریکی پل بسازند.

آخرین ریکورد که در این مسابقات ثبت شده است 762 کیلو گرام وزن بوده است که تا هنوز به عنوان بلند ترین ریکورد جهانی به ثبت رسیده است.

قرار است امروز از روی پل‌های ساخته‌ شده‌ی تمام تیم‌های اشتراک کننده، وزنه بگذرد. در این مسابقات وزن‌ها از  500 الی 600 کیلو گرام در نظر گرفته شده است.

speech
فاطمه سروری، رییس روابط عامه گروپ انجنیری ثامن بریج

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *