در عشق آباد؛ انعقاد 7 موافقت‌نامه میان افغانستان و ترکمنستان

محمداشرف غنی رییس جمهوری افغانستان 7 توافق‌نامه همکاری ها را در عرصه های اقتصادی با رییس جمهوری ترکمنستان امضا کرده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که اشرف غنی روز گذشته در سفرش به ترکمنستان با قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهوری آن کشور روی تقویت هرچه بیشتر روابط و افزایش همکاری های اقتصادی گفت‌و‌گو کرده است. رییس جمهوری افغانستان ابراز امیدواری کرده که “به زودی شاهد وصل خط آهن تورغندی باشیم.”

رییس جمهوری افغانستان افزوده، زمانی که انرژی آسیای مرکزی از طریق افغانستان به آسیای جنوبی انتقال یابد، آسیا تغییر خواهد کرد.

قربانقلی بردی محمدوف، رییس جمهوری ترکمنستان سفر محمداشرف غنی را به آن کشور در راستای تقویت روابط و افزایش همکاری های اقتصادی موثر دانسته و افزوده که با افغانستان در بخش های گاز و ترانزیت فعالیت های جدی را آغاز می کنند.

رییس جمهوری افغانستان نیز گفته است که به دلیل مشترکات و ارزش های فرهنگی هر دو کشور، همکاری‌های فرهنگی را نیز با ترکمنستان افزایش خواهد داد.

روز گذشته محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در یک سفر رسمی عازم عشق آباد شد. در این سفر آقای غنی را شماری ازمقام های بلند پایه این کشور به شمول وزرای مالیه و اقتصاد همراهی می کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *