پاکستان مخرب؛ 8 تدبیر برای صادارات میوه تازه افغانستان

1- صادارت میوه افغانستان از طریق مرزهای هوایی این کشور به هند انجام خواهد شد. اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفته است که این راه حل میوه تازه افغانستان را بررسی می کند.

2- هند به دولت افغانستان اعلام کرده که از میوه های تازه این کشور مالیات اخذ نخواهد کرد. رفع مالیات بر میوه های افغانستان زمینه را برای انتقال هوایی این میوه ها مساعد می سازد.

packed-apples
روزانه 60 کانتنر میوه تازه افغانستان از مرز سپین بولدک وارد پاکستان می شد اما اکنون این صادرات متوقف است

3- تاجران افغان گفته اند که پاکستان بر صادرات میوه افغانستان از طریق مرزهای آن کشور به بازارهای مثل دبی محدودیت های را وضع کرده و سبب شده تا صادارت میوه افغانستان زمان گیر شود.

4- اقدام پاکستان در راستای ایجاد محدودیت بر صادرات میوه تازه افغانستان در شرایطی انجام می شود که روابط کابل و اسلام آباد در وضعیت بدی قرار دارد.

Chaman-border
پاکستان پیش از این میوه های افغانستان را اجازه ترانزیت و صادرات به بازارهای دبی را می داد

5- همزمان با اعلام محدودیت بر صادرات میوه افغانستان در پاکستان، اسلام آباد مرزهای خود را با افغانستان در جنوب این کشور بسته است. مرز چمن در پی تنش های مرزی میان ساکنان افغانستان خط دیورند و آنسوی خط دیورند در هفته های اخیر بسته شده است.

fruit-trucks
هند و مرزهای هوایی افغانستان اکنون مورد نظر تاجران برای صادرات میوه تازه افغانستان است

6- خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت افغانستان گفته که پاکستان به صورت آگاهانه میوه های صادارتی افغانستان را در مرزهای خود با محدودیت مواجه می سازد. او تاکید کرده که اسلام آباد نمی خواهد با افغانستان تجارت نماید و در عین حال گفته که روزانه حدود 60 کانتنر میوه تازه از مرز اسپین بولدک وارد پاکستان می شد که اکنون این مرز بسته بوده و صادرات میوه نیز متوقف شده است.

Alokozai
خان جان الکوزی گفته که پاکستان نیت تجارت با افغانستان را ندارد

7- در روزهای اخیر، تاجران افغان میوه های تازه شان را از طریق مرزهای هوایی افغانستان به هند صادر کرده اند.

8- رییس جمهور افغانستان کمیسیونی را برای صادارات میوه های تازه این کشور ایجاد کرده و شرکت آریانا نیز اعلام آمادگی کرده تا میوه های صادراتی افغانستان را منتقل کند. هندوستان نیز برای ارائه تسهیلات بیشتر ابراز آمادگی کرده است.

Kabul-airport
پس از این میوه تازه افغانستان برای بازارهای هند از میدان های هوایی این کشور صادر می شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *