کمیسیون انتخابات: 50 درصد نتایج آرا به سرور عمومی منتقل شده/ نمایندگان احزاب مانع شمارش آرا شده اند

توسطروایت زنده

آبان ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که تاکنون بیش از 50 درصد از نتایج آرای انتخابات پارلمانی در سرور عمومی این کمیسیون ثبت شده، اما شماری از احزاب می‌خواهند روند شمارش آرای متباقی را با مشکل روبرو کنند.

در اعلامیه کمیسیون انتخابات آمده است که آرای بیش از ۲۰۰ محل ولایت کابل تفتیش و بازشماری گردیده و بیش از شش ولایت تکمیل و بالغ بر ده ولایت دیگر در حال تکمیل شدن است.

data center

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در مورد مشاجره ناظران و کارمندان کمیسیون نیز گفته است که «باید خاطرنشان ساخت، امروز ناظرین تعدادی از احزاب به دلیل مشاجره با یک کارمند پایین رتبۀ کمیسیون، روند بازشماری و تفتیش را متوقف ساخته و موضوع را با رهبری کمیسیون های انتخاباتی شریک ساختند. گرچه رهبری کمیسیون های انتخاباتی به ایشان از بررسی موضوع اطمینان داده و گفتند به کار خویش ادامه دهند، اما ناظرین مذکور توجه ننموده با تحریک دیگران مانع پیشرفت کار روز یکشنبه شدند.»

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرده که تعدادی از ناظرین از حیطۀ صلاحیت شان پا فراتر گذاشته و می‌خواهند بیشتر اعمال نفوذ نمایند.

به گفته‌ی این کمیسیون، شماری از احزاب خواهان ناظرین اضافی بوده، اصول و طرزالعمل های نظارتی را در نظر نگرفته و با تحریک دیگران، پیشرفت روند تفتیش و بازشماری را مختل می‌نمایند.

با این وجود مقام‌های این کمیسیون تاکید کرده است که با ادامۀ چنین وضعیت کمیسیون قادر نخواهد بود در زمان معین نتایج را اعلان نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *