جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هوادار افغانِ گروه داعش چهار نفر را زخمی کرد

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

ناوقت‌های شب، قطار پر از مسافران آلمانی و غیر آلمانی، قرار است به مقصدی راه بیافتد. مسافران قطار، اکثرن جهان‌گرد هستند؛ برخی هم باشندگان شهر ویرزبرگ. ناگهان یک صدا، سکوت دل‌انگیز داخل قطار را در هم می شکند.

” الله اکبر  … الله اکبر …”

این صدای نوجوان هفده ساله پناهجوی افغان است. جوان مجهز با چاقو و تبر!

به یک چشم برهم زدن، به مسافران یورش می‌برد. شاید، با تمام انرژی و با بی رحمی تمام. در جا، چهار تن را شدیدا زخمی می‌کند. سکوت می شکند. سطح قطار پر از خون است. صدای فریاد مسافران از شیشه های قطار بیرون درز می کند.

پولیس آلمان خبر می‌شود. به سرعت خود را به محل رویداد می‌رساند. جوان هفده ساله‌ای افغان در حال فرار است. پولیس هم بی درنگ شلیک می‌کند. نوجوان نقش زمین می شود و لحظه های بعد با لباس خون‌آلود، می میرد.

Assylum
قطاری که در آن هوادار نوجوان گروه داعش بر چهار تن حمله کرد

سیاحان چینی قربانیان اصلی

تمام زخمیان این رویداد، شهروندان هانک کانگ چین هستند. بر بنیاد گزارش‌های که تاکنون بدست آمده، تمامی این افراد، اعضای یک خانواده هستند. یکی از زخمیان 62 ساله. دیگرش، 52 ساله، با دختر 27 ساله و دوست پسر 31 سالۀ این دختر خانم.

مقام های چینی هم از این مساله باخبر هستند و آن را محکوم کردند. آنان به رسانه‌ها گفتند که زمینه سفر خانواده‌های این قربانیان را فراهم می‌کنند تا برای دیدن عزیزان شان به آلمان بروند.

حکومت آلمان با رهبری انگلا مرکل که بخاطر باز بودن آغوش شان به پناهجویان، شهرت جهانی بدست آورده است؛ احتمالن در پی این چاقو و تبر کَشی، زیر فشارهای شدید رقیبان سیاسی اش قرار خواهد گرفت.

Assylum
پولیس در حال تشخیص انگیزۀ این نوجوان برای انجام این کار است

وزیر داخلۀ آلمان به رسانه‌ها گفته که مهاجم دو سال پیش به آلمان آمده بود و در ماه مارچ سال روان میلادی به این کشور درخواست پناهندگی داده بود.

نقاشی پرچم داعش

پولیس آلمان بررسی ها در باره این جوان را آغاز کرده است. او از آنجا که زیر سن هیجده سال بوده، برای سرپرستی اش به یک خانواده آلمانی داده شده بود. پولیس به خانه مهاجم کشته شده می‌رود. در کمال ناباوری، بازرسان متوجه می‌شوند، در اتاق خواب این نوجوان، یک پرچم گروه داعش نقاشی شده است. ظاهرن، نوجوان از هواداران گروه داعش بوده است.

اما، چگونه این مفکوره به ذهنش رسیده؟ چگونه با داعش رابطه گرفته؟  و چرا؟

او که رفته بود تا زندگی تازه‌ای برای خودش دست و پا کند؛ چه شد که نا گهان سر از لاک ایدیولوژی داعشی درآورد؟ این ها و شماری از پرسش های دیگر هنوز برای پولیس آلمان و آنهایی که علاقه مند این داستان هستند، بی پاسخ مانده است.

Assylum
جسد نوجوان افغان در داخل قطار

یورگن تودنهوفر، روزنامه نگار باسابقه آلمانی در کتابی زیر نام ده روز با داعش، از زبان برخی داعشیان نوشته که ممکن است حمله‌های انفرادی و پراکنده‌ی داعش در آلمان هم سازماندهی و اجرا شود. داعش به این خبرنگار گفته که آلمان از شریکان امریکا در مبارزه با داعش است و از این رو این کشور یکی از اهداف عمده‌ی داعش در غرب پنداشته می‌شود.

روی هم رفته، این نخستین شهروند افغان است که دست به چنین کاری زده است. روشن نیست در پی این کار، افغان‌های مهاجر دیگر در آلمان و یا دیگر کشورهای اروپایی، چقدر مورد تبعیض و آزار و اذیت پولیس و مردم قرار بگیرد.

همزمان با این تحولات، گروه داعش مسوولیت این رویداد را پذیرفته اند. این گروه در خبرنامه ای نوشته که در این رویداد پنج تن زخمی شده اند. ‎

اما؛ آلمان چگونه می‌تواند از میان بیش از 1 میلیون پناهجوی که در سال 2015 به این کشور آمده اند، تشخیص دهد که کدام یک تروریست است و یا با تروریستان رابطه دارد و کدام یکی ندارد ؟

Assylum
پولیس از خانه این نوجوان پرچم نقاشی شده داعش را یافته است

این دومین حمله‌ای تکان دهنده در کمتر از یک ماه در کشورهای غربی است. هفته‌ای پیش یک فرانسه‌یی مراکشی تبار، با استفاده از یک لاری بزرگ، برگزار کنندگان جشن روز ملی فرانسه را در شهر نیس زیر گرفت که در نتیجه آن بیش از 80 تن کشته شدند و بیش از 100 تن دیگر زخمی.

در ماه می همین سال، یک مرد دیگر پس از آن که نعره های الله اکبر سر می‌دهد، بر شماری از عابران در شهر مونیخ آلمان با چاقو حمله می‌کند. او موفق شده بود، یک تن را از پای در آورد و سه نفر دیگر را زخمی سازد. اما پس از دست گیری و محاکمه، دادگاه او را بیمار روانی تشخیص داده و به بیمارستان روانه کرد.

پیش از این، هر از گاهی خبرهای منتشر شده که افغان‌ها در اردوگاه های پناهجویان با پناهجویان دیگر، به ویژه سوری‌ها و عراقی درگیر شده و می جنگند. گاهی این درگیری ها به زخمی شدن این پناهجویان هم انجامیده است. در یک مورد پناهجویان در یک اردوگاه پناهجوی در یونان درگیر شدند که 7 زخمی بر جا گذاشت. در یک درگیری دیگر در یکی از  اردوگاه های پناهجویان در یونان 300 سوری با افغان‌های مهاجر درگیر شدند که در نتیجه 8 تن زخمی شده و راهی بیمارستان شدند.

Assylum
افغان های مهاجر معمولا با پناهجویان دیگر کشور جنگ زده درگیر می شوند.

تا هنوز دولت افغانستان در این مورد اظهار نظر نکرده است. حکومت آلمان نیز انتقادی را به خاطر این که این جوان شهروند افغانستان بوده، به آدرس حکومت وحدت ملی نداشته است. اما مساله قابل پیش بینی این است که احتمالن وضعیت پناهجویان دیگر افغانستان دست کم آن های که احتمال شهروندی شان بالاست، در آلمان تغییر خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان