جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رییس ستاد مشترک امریکا؛ افغان‌ها برای آینده خوشبین هستند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

به نظر می رسد بار دیگر، افغانستان در محور توجه جامعه جهانی قرار گرفته است. بدنبال نشست ناتو در وارساو، شماری از بلندپایه ترین مقام‌های امریکایی از کابل بازدید کردند. از وزیر دفاع آمریکا گرفته تا رییس ستاد مشترک واشنگتن.

روز گذشته رییس جمهور غنی میزبان جنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در کابل بود.

آقای دانفورد، پس از وزیر دفاع، دومین مقام بلندپایه نظامی امریکاست که به کابل آمده است. جنرال دانفورد، پس از دیدار با غنی صحبت کوتاهی با خبرنگاران داشت و از خوشبینی افغان‌ها به آینده شان سخن زد.

به گفته جنرال دانفورد ” من پیش از این هرگز ندیده ام که افغان‌ها تا این حد برای آینده شان خوشبین بوده باشند. به نظر می‌رسد که افق فکری شان گسترش یافته است و افغان‌ها به اطمینان بیشتری دست یافته است.”

Josef donford
رییس ستاد مشترک امریکا از مقام های افغانستان دیدن کرد.

این جنرال چهار ستاره‌ی امریکا تأیید می‌کند که نیروهای امنیتی افغانستان در سال روان میلادی، برنامه‌های منظم جنگی دارند و این توانایی را یافته‌اند که بر دشمنان‌شان حمله‌های تعرضی انجام دهند.

رییس ستاد متشرک ارتش آمریکا گفت که “من فکر می‌کنم که خوشبینی نیروهای افغان به حدی است که آنان توانایی مبارزه‌های شدید با طالبان را دارند. ولی، طالبان هم ثابت کرده اند که مقاوم هستند و این یعنی جنگ‌های سختی در پیش است.”

در خبرنامۀ ارگ ریاست جمهوری افغانستان اما آمده که جنرال دانفور از کارکردهای سربازان ویژۀ ارتش در عملیات‌ها ستایش کرده و گفته که این نیروها در سطح منطقه بی نظیر هستند. رییس جمهور غنی در این دیدار، از همکاران امریکایی‌اش خواسته که به تجهیز و تقویت این نیروها همچنان ادامه دهند.

foreigner
یک سرباز امریکایی در یکی از میدان های نبرد

حضور 4800 سرباز امریکایی در افغانستان؛ صلاحیت‌های بیشتری نظامی به جنرال ریچارد نیکولسن، فرمانده مآموریت قاطع در این کشور و حتا کمک‌های بیشتر به سربازان افغان. ظاهرن، تحولات در سطح رهبری نظامی امریکا در افغانستان، هدف یا شاید هم اهدافی خاصی را دنبال می‌کند. احتمالن، یکی از این هدف‌ها، مجبور ساختن طالبان برای حاضر شدن به گفتگوهای صلح باشد؛ مسأله‌ای که جنرال دانفورد هم آن‌را رد نمی‌کند و می گوید “ما فشارهای مان را در میدان‌های نبرد افزایش می‌دهیم؛ به کمک‌مان به نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم و مطمین می‌شویم که حکومت هر روز به پختگی سیاسی‌اش می‌رسد. این گونه، چشم انداز گفتگوهای صلح از سوی طالبان نیز افزایش خواهد یافت.”

AA
یکی از سربازان امریکایی مشغول مشورت دهی سربازان افغانستان

این مقام بلندپایه امریکایی در این سفرش به افغانستان، با عبدالله عبدالله رییس اجرایی، وزیر دفاع، رییس ستاد ارتش افغانستان و برخی مقام‌های امنیتی دیگر نیز گفتگو کرده است. در تمام این گفتگوها، دانفورد بر ادامۀ کمک ها به ارتش و حکومت مرکزی افغانستان تأکید کرده است.

پیشتر جنرال ریچارد نیکولسن، فرمانده ماموریت قاطع ناتو هم به خبرگزاری اسو شیتید پرس گفته بود که پس از این افغان‌ها به جای این که در سنگرها بنشینند و حمله‌های طالبان را پاسخ دهند، بر مواضع این گروه شورشی حمله‌های تعرضی انجام خواهند داد. البته، این سربازان در پیکار تنها نیستند و هواپیماهای بی سرنشین، تجسسی و نظارتی امریکایی‌ها آنان را در میدان‌های نبرد همراهی خواهند کرد.

A national A
عملیات های مشترک سربازان امریکایی و افغان

در کنار افزایش فشارها بر طالبان در میدان‌های نبرد، حکومت افغانستان جنگ دیگری را در بر ضد داعش در بخش‌های شرقی افغانستان آغاز کرده است. رییس جمهور غنی، همین تازگی‌ها به ننگرهار- ولایتی که پایگاه مرکزی داعش در افغانستان پنداشته می‌شود – سفر کرده و به سربازان افغان در آن جا دستور داده که ظرف چند هفته آینده، جنگجویان داعش را از این ولایت ریشه کن سازند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان