جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تشدید فشارها؛ نبیل پاکستان را متهم به حمایت از تروریزم کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در حالی که در عرصه سیاست خارجی، اتهامات گسترده در باره نقش پاکستان در حمایت از تروریزم و ناآرامی ها در افغانستان فضای سیاسی واشنتگن را پر کرده است، رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز با نشر مقاله ی مفصلی که در آن مدارک محرمانه سازمان استخباراتی پاکستان و استخبارات ارتش این کشور نیز آمده، پاکستان را به حمایت از تروریزم در افغانستان متهم نموده است.

documents

رحمت الله نبیل در این مقاله گفته است که پاکستان از شبکه حقانی به صورت سیستماتیک حمایت می کند و اسناد منتشر شده حاکی از آن است که این کشور در پشت حملات گسترده علیه اهدافی در کابل بوده است.

آقای نبیل در عین حال تاکید کرده که این مدارک در گذشته با رهبری حکومت افغانستان در میان گذاشته شده بود و در حال حاضر نیز آسیبی به ماموران امنیت ملی افغانستان نمی رساند.

NABIL
رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان همواره پاکستان را متهم به حمایت از تروریزم در افغانستان کرده است

پاکستان اما به این مقاله رییس پیشین امنیت ملی افغانستان واکنش نشان داده و مدارک ارائه شده آن را جعلی خوانده است. یک مقام پاکستانی در گفتگو با بی بی سی در اسلام آباد گفته است که کار شبکه های استخباراتی آن گونه که در مدارک ارائه شده از سوی آقای نبیل به عنوان مدارک سازمان استخبارات پاکستان آمده وجود ندارد.

این مقام پاکستانی در عین حال گفته است که به آسانی می توان چنین مداراکی را جعلی ساخت و ارائه نمود.

با این حال، با توجه به افزایش فشارها بر پاکستان به خاطر آنچه که نقش پاکستان در حمایت از تروریزم خوانده می شود، افکار عمومی در آمریکا نیز علیه این کشور شده است.

khalilzad
اظهارات زلمی خلیلزاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان اخیرا خبرساز شده است

دو روز قبل زلمی خلیلزاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان و عراق در اظهاراتی که در سنای آمریکا داشت، پاکستان را متهم به حمایت از تررویزم کرد و گفت که باید این کشور منزوی شود.

برخی از اعضای کنگره آمریکا نیز اسلام آباد را متهم به برخورد دوگانه در قبال تروریزم نموده و خواستار تشدید فشارها بر این کشور شده اند.

با این حال، مقامات در اسلام آباد گفته اند که فضای ضد پاکستانی به وجود آمده در آمریکا به خاطر فعالیت های افغانستان و هند علیه آن ها می باشد.

با همه این ها، پیش از این رییس جمهور افغانستان نیز خواهان انزوای پاکستان در سطح بین المللی شده بود.

President ashraf ghani
رییس جمهور افغانستان فشارها بر پاکستان را به خاطر عدم صداقت در افغانستان تشدید کرده است

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان