جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

استقبال ناتو و روسیه از آتش‌بس حکومت افغانستان و طالبان/ درخواست از طالبان برای رعایت کامل آتش‌بس

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دبیرکل ناتو و وزیر امورخارجه روسیه از آتش‌بس میان حکومت افغانستان و طالبان استقبال کرده‌اند.

دبیرکل ناتو با استقبال از این آتش‌بس گفته است، انتظار دارد این اقدام موقت باعث حل دایمی بحران افغانستان شود.

ینس استولتنبرگ که روز دوشنبه(21 جوزا) در یک نشست خبری با نخست‌وزیر ایتالیا در روم سخن می‌گفت، از طالبان خواست که آتش‌بس را به صورت کامل رعایت کنند.

وی افزود: «از آتش‌بس در افغانستان که سه‌شنبه آغاز می‌شود، استقبال می‌کنم. از طالبان می‌خواهم این آتش‌بس را به گونه کامل رعایت کنند و امیدوارم این نخستین مرحله در راه رسیدن به صلح دایمی در افغانستان باشد».

در کنار ناتو، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در آلماتی قزاقستان، ضمن استقبال  از آتش‌بس حکومت افغانستان با طالبان، از طرح رییس‌جمهور غنی برای گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان حمایت کرده است.

NATO

لاوروف گفت: ما از ایده اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای گفت‌وگوی مستقیم با طالبان که در کنفرانسی در ماه مارچ امسال مطرح شد، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: روسیه همواره خواستار این گفت‌وگوها بوده است، طالبان بخشی از افغانستان است و باید به طور مستقیم در روند سیاسی این کشور مشارکت کند.

لاوروف در عین حال تاکید کرد: تاکنون هیچ نشانه‌یی از آمادگی طالبان برای شروع این گفت‌وگوها دیده نشده است، اما ما به تلاش‌های‌مان ادامه خواهیم داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان