20 گروه تروریستی؛ از طراحی حمله بیمارستان 400 بستر در پاکستان تا برکناری 1400 تن در وزارت دفاع افغانستان

مقامات وزارت دفاع افغانستان در کنفرانس خبری در کابل می گویند که جنگ در افغانستان ریشه در بیرون از مرزهای این کشور دارد و هم اکنون 20 گروه تروریستی با حمایت نهادهای استخباراتی کشورهای منطقه در داخل خاک افغانستان با حکومت این کشور می جنگند.

این مقامات هم چنین حمله به شفاخانه 400 بستر وزیر اکبرخان را حمله ای طراحی شده در پاکستان می دانند.

20 گروه تروریستی

دولت وزیری سخن گوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که 20 گروه تروریستی در حال حاضر در مقابل حکومت این کشور می جنگند که از سوی استخبارات کشورهای منطقه حمایت می شوند.

او می گوید که این گروه های تروریستی در 4 گروه عمده تقسیم می شوند که شامل گروه های تروریسی بین المللی، منطقه ای، پاکستانی و گروه هایی که در داخل افغانستان فعالیت دارند می شود.

به گفته او گروه های بین المللی شامل القاعده و طالبان و تروریستان منطقه ای، شامل گروه هایی از کشورهای چچن، ازبکستان، تاجیکستان و کشورهای عربی می شود.

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

لشکر طیبه، جیش محمد، لشکر جهنگوی و طالبان پاکستانی از گروه هایی هستند که سخن گوی وزارت دفاع آن ها را گروه های تروریستی پاکستانی می داند که در خاک افغانستان در حال جنگ با حکومت این کشور هستند. آقای وزیری از گروه هایی مانند شبکه حقانی به عنوان تروریستانی یاد می کند که از مخالفان حکومت افغانستان می باشند.

اما او تاکید می کند که هیچ کدام از این گروه ها در داخل افغانستان مراکز و پایگاه آموزشی ندارند بل که در آن سوی خط دیورند و در خاک پاکستان دارای پایگاه هستند.

سخن گوی وزیر دفاع افغانستان کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده، ملا عمر رهبر و ملا منصور از رهبران طالبان را شواهد روشنی از حضور تروریستان در خاک پاکستان می داند.

آقای وزیری از مقامات پاکستانی می خواهد که برای مبارزه با تروریزم با افغانستان همکاری صادقانه داشته باشند و به گروه های تروریستی اجازه فعالیت در کشورشان را ندهند.

در آن سوی مرز

هلال الدین هلال معاون امور استخبارات وزارت دفاع افغانستان می گوید که حمله به شفاخانه 400 بستر وزیر اکبرخان در بیرون از مرزهای این کشور طراحی شده و تیم تحقیقاتی در مورد چگونگی این حمله، توانسته است به سرنخ هایی از شبکه های تروریستی که در این حادثه دست داشته اند، دست یابد.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/846618687113093120

آقای هلال می افزاید تحقیقات از افرادی که زمینه ساز حمله به شفاخانه نظامی 400 بستر بوده اند ادامه دارد و نتایج آن در فرصتی مناسب بیان خواهد شد.

او در مورد میزان تلفات حمله تروریستی به این شفاخانه می گوید که برخی از زخمی ها به دلیل شدت جراحات جان داده اند که به این ترتیب، کشته شدگان این حمله به 50 تن رسیده است.

در آخرین روزهای سال گذشته خورشیدی، مهاجمان مسلح به شفاخانه 400 بستر وزیر اکبرخان در شهر کابل حمله کردند. این حمله، روز گذشته پای مسوولان ارشد امنیتی را به جلسه استیضاح مجلس کشاند اما نمایندگان پس از شنیدن پاسخ های این مسوولان، به آن ها رای اعتماد دادند و وزرای دفاع، داخله و رییس عمومی امنیت ملی را در وظایف شان ابقا کردند.

مبارزه با فساد اداری

مقامات در وزارت دفاع افغانستان وجود فساد اداری در بخش های مختلف این وزارت تایید می کنند اما می گویند که کاهش فساد در این نهادهای امنیتی، از اولویت های رهبری وزارت دفاع افغانستان است.

Helaluddin-Helal-Deputy-MoD
جنرال هلال الدین هلال معاون امور استخبارات وزارت دفاع از برکناری 1394 تن به جرم دست داشتن در فساد اداری خبر می دهد

دولت وزیری سخن گوی وزارت دفاع می گوید که “وجود فساد را رد نمی کنیم اما تلاش داریم تا میزان آن را پایین بیاوریم.”

جنرال هلال الدین هلال معاون امور استخبارات وزارت دفاع از برکناری 1394 تن به جرم دست داشتن در فساد اداری خبر می دهد. او می گوید این افراد که نزدیک به 950 تن شان از افسران وزارت دفاع هستند، از وظایف شان برکنار شده و به مراجع عدلی و قضایی معرفی شده اند.

به گفته آقای هلال در این میان، 141 تن به جرم فساد اداری و 109 تن دیگر به جرم فروش سلاح و مهمات برکنار و بازداشت شده اند.

مقامات وزارت دفاع می گویند که برای آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد اداری در این نهاد امنیتی متعهد هستند و تلاش های شان در این زمینه ادامه خواهد داشت.

در یک هفته گذشته

در همین حال دولت وزیری سخن گوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که در یک هفته گذشته به طور متوسط در هر روز 16 عملیات نظامی در این کشور صورت گرفته است. این حملات شامل 41 حمله هوایی و 7 عملیات شبانه می باشد.

Helmand-war
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در عملیات های نظامی صورت گرفته در ولسوالی های سنگین، نادعلی، مارجه و گرمسیر در این مدت 320 طالب کشته شده و نزدیک به 200 تن دیگر زخمی شده اند

آقای وزیری با اشاره به وضعیت امنیتی در ولایت هلمند می گوید که در عملیات های نظامی صورت گرفته در ولسوالی های سنگین، نادعلی، مارجه و گرمسیر در این مدت 320 طالب کشته شده و نزدیک به 200 تن دیگر زخمی شده اند.

او هم چنین افزود که در جریان یک هفته گذشته 33 داعشی در ننگرهار و 7 تروریست ازبکستانی نیز در ولایت فاریاب از سوی نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *