خداحافظی غمناک؛ مسی با چشمان اشک بار رفت

اسطورۀ تیم ملی فوتبال ارجنتاین، بامداد دوشنبه به گونۀ رسمی خدا حافظی اش از این تیم را اعلام کرد.

پس از شکست سنگین تیم ملی ارجنتاین در برابر شیلی، حریف قدرت مندش در مسابقات کوپه امریکا، لیونل مسی، اسطورۀ ارجنتاینی در برابر دوربین خبرنگاران در نیوجرسی امریکا قرار گرفت و گفت که فکر می‌کند حالا زمانش رسیده تا با تیم ملی فوتبال ارجنتاین خداحافظی کند.

Leo Messi
مسی در حاشیه بازی کوپه امریکا در برابر شیلی

او افزوده که” لحظات دشواری برای هرگونه تجزیه و تحلیل شکست است. در اتاق تبدیل لباس به این فکر می‌کردم که تیم ملی دیگر برای من تمام شده است. خداحافظی فقط به صلاح من نیست که به صلاح همه است. خیلی‌ها دوست دارند من با تیم ملی وداع کنم.”

در پایان بازی، ارجنتاین و شیلی برای روشن شدن نتایج مسابقه به ضیافت پنالتی رفتند. مسی در این جریان، یک پنالتی اش را نتوانست وارد دروازۀ شیلی کند و این کشور از رسیدن به جام کوپه امریکا برای دومین بار باز ماند.

Leo Messi
مسی در پایان یکی از بازی ها با لباس بارسلونا

پیش از این هم تیم ملی ارجنتاین با حضور اسطورۀ ارجنتاینی باشگاه بارسلونا، در مسابقات کوپه امریکا سال دوهزار و پانزده جام را به حریف شیلیایی اش واگذار کرد.

البته، تیم ملی آرجنتاین در سال دوهزار و چهارده میلادی نیز جام جهانی را از دست داد. سومین شکست تیم ملی ارجنتاین با حضور مسی، فشارهای زیاد بر وی وارد کرده بود.

فاجعه دردناک

پیش از آغاز مسابقه ارجنتاین در برابر شیلی، لیونل مسی بیست و نه ساله به خبرنگاران در امریکا گفته بود که اگر ارجنتاین این جام را نبرد، چنین شکست برای کشورش فاجعه بار خواهد بود.

Leo Messi
مسی با لباس تیم ملی ارجنتاین

او گفته بود که”نمی دانم قهرمان نشدن در جام جهانی و دوره قبلی کوپا فاجعه بوده یا نه؛ ولی اگر امسال هم قهرمان نشویم، یک فاجعه و ناامیدی بزرگ برای ما خواهد بود. نمی دانم این آخرین فرصت ما برای کسب چنین افتخاری محسوب می‌شود یا خیر؛ ولی تحت هر شرایطی باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و قهرمان شویم. دوست دارم تاریخ را تغییر دهیم و بتوانیم هر طور شده امسال قهرمان کوپه امریکا شویم.”

Leo Messi
یکی از صحنه های جالب

اما، دغدغه‌های لیونل مسی تنها در میدان‌های فوتبال خلاصه نمی‌شود. چندی پیش ویکی لیکس شماری از سندهای را نشر کرد که در آن شماری از چهره‌های معروف جهان سیاست، اقتصاد و ورزش به فرار مالیایتی متهم شده اند. لیونل مسی نیز در فهرست این افراد شامل بود. وی به دادگاه کشانیده شد اما سرانجام از این اتهام تبرئه شد و با خیال راحت عازم امریکا گردید تا در مسابقات کوپه امریکا برای کشورش افتخاری به ارمغان بیاورد؛ کاری را که نتوانست انجام دهد.

Leo Messi
مسی در جریان حضورش در تیم ملی ارجنتاین بیش از 110 گول به ثمر رساند

مسی از سال دوهزار و چهار میلادی تا ماه جون سال روان برای تیم ملی کشورش بازی کرده است و بالاتر از 110 گول به سود تیم ملی ارجتناین به ثمر رسانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط قیام نوری

قیام نوری از خبرنگاران خبرنامه است. دانش آموخته رشته حقوق و علوم سیاسی از یکی از دانشگاه‌های خصوصی در افغانستان می‌باشد. او بیش از شش سال می‌شود که در رسانه‌های مختلف در افغانستان به عنوان خبرنگار ارشد در حوزه های سیاسی و امنیتی کار کرده است. قیام اکنون در خبرنامه سیاست و امنیت را دنبال می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *