جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
35 بازدید

دختران و پسران افغان؛ 14 تغییر رفتاری در دوره نامزدی

خواندن 6 دقیقه
3.3
(3)

دوره نامزدی، خاص ترین زمان زندگی جوانان است. در افغانستان این دوره برای دختران و پسران نامزددار، خاص تر است. آنهای که نامزد اند، تمام دنیای شان نامزد شان اند و در این دوره، اتفاقات ویژه‌یی در زندگی شان رخ می دهد. در دوران نامزدی، تغییرات مشخصی در زندگی، رفتار و نگاه های افراد رخ می دهد. خبرنامه در این گزارش به تغییر خصوصیات و رفتارهای دختران و پسران نامزد دارد پرداخته است.

تغییرات دختران

1- گوشه نشینی

بیشتر دختران با ورود به دوره نامزدی، گوشه گیر می شوند. از دوستان و نزدیکان خود تا حدی تلاش می کنند فاصله بگیرند. چون بر علاوه درس و کارهای دیگر، مصروف چت کردن و حرف زدن با نامزد خود می باشند.

engaged couples2- رسیدگی بیشتر به خود

اکثرا دختران، بعد از نامزد شدن تلاش می کنند بیشتر به خود برسند. به نوع پوشش و لباس خود بیشتر اهمیت می دهند. تمام تلاش شان این است که به سر و وضع خود بیشتر برسند. اگر در گذشته خوش سلیقه بودند، در این دوره خوش سلیقه تر می شوند.

engaged couples3- آموختن حرفه های بیشتر

بسیاری از دختران در این دوره تلاش دارند برخی هنرهای را که یاد نگرفته اند، بیاموزند. مثلن هر کاری می کنند که آشپزی را به هر قیمتی یاد بگیرند. دختران آینده نگر اند، می خواهند در زندگی مشترک شان با مشکل رو به رو نشوند و هر کاری را یاد می گیرند که بتواند با انجام آن همسرش را راضی و خوش نگه بدارند. سعی می کنند پختن انواع غذاهای لذیذ را بیاموزند.

4- افزایش حساسیت

اکثر دختران بعد از نامزدی سخت گیر و حساس می شوند. نخستین حساسیت شان در مورد صحبت نامزد شان  با دختران دیگر است. دختران فطرتا حسود و حساس اند. دوران نامزدی بیشتر جنگ و قهر نیز میان دختر و پسر نامزد، رخ می دهد. به ویژه که این فیس بوک، آنها را حساس تر کرده اند. خدا نکند دختری پست های نامزداش را لایک کند و یا کمنت شوخی آمیز و عاطفی بدهد. دنیا سر شان قیامت می شود.

engaged couples5- تغییر عکس پروفایل

با شروع نامزدی، نخستین اتفاق، تغییر در عکس پروفایل بیشتر دختران در فیس بوک، وایبر، تلیگرام، ایمو و واتس اپ و دیگر شبکه های اجتماعی است. عکس حلقه های نامزدی، نخستین عکسی است که از سوی دختران در این شبکه های اجتماعی استفاده می شود. عکس های عاشقانه، عکس دست های دو نامزد و بلاخره عکس پسری که نامزدش است، در پروفایل دختران جای می گیرند.

6- جسارت

اکثرا دختران پس از این که نامزد می شوند، جسور نیز می شوند. آنها فکر می کنند که با نامزد شدن، یک تکیه گاه و حامی قدرت مند پیدا می کنند. و همین مساله سبب می شود که دختران با جسارت تمام دست در تعاملات اجتماعی خود ظاهر شوند.

7- پا گذاشتن به دنیای حقیقی

پیش از نامزد شدن، اکثرا دختران بیشتر زندگی رویایی و تخیلی دارند. دنیای شان بیشتر دنیای غیر واقعی و آرمانی است. اما پس از نامزد شدن، وارد زندگی حقیقی می شوند. زندگی را طوری دیگری می بینند، کاملن متفاوت از دیدی که قبلن به زندگی داشتند، زندگی را شروع می کنند. محاسبات شان نزدیک به واقعیت و حقیقی اند. آینده نگر می شوند و فکرهای پس از ازدواج در ذهن شان مجسم می شود.

engaged couples8- استفاده از شبکه های مختلف اجتماعی

اکثرا دختران اگر قبل از نامزدی فقط از یکی یا دو شبکه اجتماعی مثلن فیس بوک و وایبر استفاده می کردند، پس از نامزد شدن، از هر چه امکانات برای ارتباط برقرار کردن است، استفاده می کنند. مثلن در کنار فیس بوک و وایبر، واتس اپ، ایمو، تلیگرام، لاین و دیگر شبکه های اجتماعی را در موبایل های شان دانلود کرده و نصب می کنند. این کار به خاطر دنبال کردن نامزد شان در همه این شبکه هاست و این که از همه حال و احوال او آگاه باشند.

engaged couples

تغییرات در پسران

و اما تغییر خصوصیات در اکثر پسرها پس از نامزدی، خیلی متفاوت تر از دختران اند. نخستین اتفاق برای این پسران، احساس مسوولیت است و این که زندگی شان سخت تر می شود. جالب است وضعیت پسران را نیز بدانید.

9 – دور شدن از دوستان

اکثرا پسران پس از نامزد شدن، از دوستان شان که بیشتر وقت با آنها بودند، فاصله می گیرند. آنها به جز مصروفیت های که دارند، مثلن درس می خوانند، یا جای کار و وظیفه دارند، یک مصروفیت سنگین دیگر نیز گریبان گیر شان می شود که نامزد است و باید به دلیل این که ناز و اکت و ادای دختران بیشتر است، وقت بیشتر برای او بگذارد. این پسران پس از نامزد شدن کمتر وقت پیدا می کنند با دوستان شان به میله و یا چکر به بیرون از محل که زندگی می کنند بروند.

engaged couples

10 ارتباطات محدود

در بیشتر موارد پسران نامزد دار، به دلیل این که مشکلاتی در رابطه اش با نامزدش پیش نیاید، تلاش می کنند با خانم ها ارتباطات محدود تری داشته باشند. حتا در صحبت با هم صنفی های شان نیز با احتیاط برخورد می کنند به ویژه اگر نامزدش هم صنفی دانشگاه اش هم باشد.

engaged couples

11- احساس مسوولیت

اکثرا پسران پس از نامزد شدن، احساس مسوولیت می کنند. این امر در افغانستان بیشتر جدی است. زیرا  در افغانستان اکثر مسوولیت به دوش پسران است و او مجبور است خود را برای زندگی پس از ازدواج و فراهم کردن مصارف خانواده‌ای که شکل می دهد، آماده کند.

engaged couples

12- آینده نگری

بسیاری از پسران تا نامزد نشده باشند، بیشتر وقت شان را به تفریح و خوش گذرانی می گذرانند. اما پس از نامزد شدن قصه فرق می کند. او وارد یک دنیای واقعی و پر از مسوولیت می شود که باید به آینده های دور تر فکر کند. برای زندگی اش پلان و برنامه می ریزد و برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

13- استقلال اندک

بیشتر پسران پس از نامزدی، میزان استقلال شان کم می شود. مثلن اکثر آنها ناگزیر اند لباس شان مطابق ذوق نامزد شان باشد و حتا مدل مو و نحوه برخورد شان نیز مورد تأیید نامزد شان باشد. این که در گذشته به کجا ها می رفتند و حالا باید در رفتن به محافل مختلف نظر نامزد شان بگیرند، این که با کی ها رابطه شان به گونه قبلی حفظ کنند و یا نکنند. این یعنی که اکثرا پسران محدود می شوند.

engaged couples

14- گذاشتن پُست های عاشقانه

معمولن بسیاری از پسرها پس از نامزد شدن در صفحات اجتماعی شان مطالب عاشقانه و شعرهای عاشقانه پست می کنند. گاهی هم شعرهای غمگین و بیشتر مطالب شان به نحوی بیان گر وضعیت رابطه اش با نامزد اش می باشد. شاید از جنگ و قهری که اتفاق می افتد میان دو نفر. و یا در روزهای مثل والنتاین و روز زن و یا مناسبت های مثل این که به نحوی به زندگی زنان ربط داشته باشد، را در فیس بوک اش شریک می سازند.

الهه عمری همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان