سلامتی سرخط زندگی؛ پاشنه بلند همه چیز نیست

توسطفریضه عالمی

خرداد ۴, ۱۳۹۵ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲ , , , , , , , ,

برای زیبایی و تلاش برای زیبا جلو‌ه‌دادن برخی از دختر خانم‌ها چه‌ها که نمی‌کنند. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند یکی از این وسایل است، برای زیبایی از منظر بسیاری از دختران و خانم‌ها.

خبرنامه در گفت‌وگو شماری از دخترانی که کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشند، دلیل آن را پرسیده است و موارد آتی را دریافته است.

اعتماد به نفس

بسیاری از دختران در پاسخ به خبرنامه گفته‌اند که کفش‌های پاشنه بلند را برای دست‌یابی دوباره به اعتماد به نفس شان می‌پوشند.

Fashion of Sandals

فریده دختر خانمی ‌در این باره می‌گوید ” چون مُد شده است. با پوشیدن کفش پاشنه بلند زیبا می‌شوم و زیبایی به من اعتماد به نفس می‌دهد.”

باوقار و زیبا

برخی گفته‌اند که قد شان کوتاه است و با پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند احساس زیبایی می‌کنند و باوقار به نظر می‌رسند.

جلب توجه

برخی دیگر گفته‌اند که این کفش‌ها به آن‌ها جلب توجه می‌کند که سبب می‌شود تا احساس شخصیت کنند.

A-proud-Girls

لاغرتر

برخی دیگر به خبرنامه گفته‌اند که با کفش‌های پاشنه بلند آن‌ها لاغرتر به نظر می‌رسند. با آن که وزن سنگین با هیچ ترفندی نمی‌تواند پنها شود؛ اما این خانم‌ها می‌گویند که با پوشیدن این کفش‌ها، دست کم از میزان توجه به وزن آن‌ها کاسته می‌شود.

آسیب‌ها

اما این زیبایی‌های ظاهری کفش‌های پاشنه بلند دردسرهای زیادی را نیز برای خانم‌ها دارد؛ دردسرهای که در مواردی به پوشیدن این کفش‌ها نمی‌ارزد.

disadvantage-of-Sandals

سر دردی

نخستین و عمده‌ترین آسیبی که کفش‌های پاشنه بلند برای بانوان دارد، سردردی مداوم است. کفش‌های پاشنه بلند ارتباط مستقیم با مغز دارد و با آسیب رساندن به اعصاب و سیستم مغزی موجب بروز سر دردی می‌شود.

آسیب دیدن مفاصل

 تحقیقات طبی نشان داده است که پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، به دلیل وارد شدن فشار روی مفاصل پاها، به ویژه مفاصل پشت پا، غضروف‌های میان دو مفصل و مایع سینوویل که وظیفه سهولت بخشیدن به حرکت غضروف‌ها را دارد، به شدت صدمه می‌بیند.

کفش‌ها باید دارای کفی مناسب باشد تا قوس طولی و عرضی پا را حفظ کند و پنجه‌های پا نیز تحت فشار نباشند؛ زیرا در طولانی مدت باعث انحراف انگشت شست پا می‌شود و این نوعی بیماری جدی در مفاصل و در کل پا می‌شود که در سنین کهن‌سالی دردهای شدید در ناحیه‌ی مفصل شست پا ایجاد می‌کند که به احتمال قوی کار پاکنندگان را به جراحی می‌کشاند.

disadvantage-of-Sandal

 فرورفتگی ناخن‌های پا

 برسی‌ها نشان داده‌اند که کفش‌های پاشنه بلند، علت اصلی فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت پا هستند. برداشتن این ناخن‌ها، زمانی که پزشک از ابزار تیزی برای این کار استفاده می‌کند، درد شدیدی خواهد داشت. این درد را خانم‌ها ممکن است در جریان راه رفتن نیز احساس کنند.

راه رفتن نامتعادل

حالت بدن خانم‌ها با پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند تغییر می‌کند. بعضی خانم‌ها نمی‌توانند در چنین موقعیتی تعادل خود را حفظ کنند. راه رفتن برای‌شان به شدت سخت می‌شود. ممکن است با از دست دادن تعادل، با سختی به زمین بیفتند. در چنین شرایطی احتمال پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا وجود دارد و یا هم احتمال این که عضلات دچار کشیدگی و التهاب شوند نیز وجود دارد. پیاده‌روی به‌طورمعمول یک ورزش خوب تلقی می‌شود؛ ولی نه با کفش‌های پاشنه بلند!

Comfortable-Shoes

آخر دنیا

اگر شما بانوی خوب و زیبایید که قد بلند دارید، نیازی به کفش‌های پاشنه بلند ندارید. می‌توانید هر نوع کفش بپوشید که پاشنه بلند نداشته باشد. اگر لاغر و ظریف هستید و می‌خواهید این خصوصیت خود را بارزتر  کنید پاشنه‌های چهارگوش، یک سره و پاشنه پلتفرم مناسب شما است؛ اما اگر‌ اندام چاق و قد بلند دارید از کفش‌های با پاشنه‌های کوتاه و نازک استفاه کنید که شما را ظریف‌تر نشان می‌دهد.

اما افرادی که قد شان کوتاه‌تر از 165 سانتی متر باشد، تلاش کنند کم‌تر از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنند؛ زیرا عوارض آن بیش‌تر از فایده‌اش است. اگر استفاده هم می‌کنند، نصف روز باشد. نصف دیگر روز را کفش‌های راحت بپوشند، باور کنید زیبا شدن با ریسک بالا، ارزشش را ندارد.

نگران نباشید، دنیا به آخر نمی‌رسد اگر شما از کفش‌های پاشنه بلند که ممکن است عشق شما باشد، استفاده نکنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *