جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

موتر آفتابی که در یک روز هفت و نیم میلیارد دالر فروش داشت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کمپنی تسلاموتورز چهل و هشت ساعت پس از رونمایی موتر نوع تسلا 3، اعلام کرده که بیش از 250000 سفارش خرید دریافت کرده است.

ایلن ماسک رییس این کمپنی شنبه شب در حساب کاربری تویتر خود نوشته است که موتر مدل تسلا 3 را در سال 2017 میلادی به بازار عرضه می‌کند و 253000 تن آن را پیش خرید کرده اند. پیش بینی این کمپنی تولید پنج صد هزار عراده این مدل موتر بوده است. اما استقبال عمومی از آن بی پیشینه خوانده شده است.

Elon-musk

موتر تسلا 3 از سوی کمپنی تسلا عرضه می‌شود که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند. در هر مرحله چارچ خورشیدی این موتر، می‌توان تا 265 مایل مسیر را پیمود.

ماسک زمانی که شمار پیش خرید این موتر‌ها به 180000 عراده رسیده بود در تویتی دیگری نوشته بود که در 24 ساعت، 180000 سفارش خرید دریافت کردیم. با میانگین فروش هر‌ عراده موتر به قمیت 42000 دالر آمریکایی، تا اکنون 7.5 میلیارد دالر در یک روز فروش داشته ایم.

Elon-musk2

قیمت آغازین موترهای نوع تسلا 3 که جدیدا رونمایی شده، 35000 دالر آمریکایی اعلان شده است. این ارزان ترین قیمتی است که تا اکنون از سوی کمپنی تسلا برای موترهای آن بسته می شود. پیش از آن تسلا موفق به فروش 50000 موتر تسلا اس در یک سال شده بود. این مدل موتر تسلا بیش از 50000 دالر آمریکایی فروخته می شد و از انرژی خورشیدی استفاده می کرد.

ایلن ماسک پنج شنبه در جریان رونمایی از موتر تسلا 3 اعلام کرد که در صورتی صرف نظر فرمایش دهندگان در سال 2017، آن ها می توانند یک هزار دالر پول پرداخت شده برای سفارش شان را نیز دریافت نمایند.

با این حال، به نظر می رسد که تمام افرادی که این موتر را پیش خرید کرده اند، حاضر به خریداری آن نباشند. اما دیوید پاکمن یکی از سرمایه گذاران انترنت و تکنولوژی مقیم نیویورک در تویتی محاسبه دیگری داشته که با این محاسبه نیز رقمی بالای از فروشات و نفع برای کمپنی تسلا پیش بینی می شود. آقای پاکمن نوشته است که با 20000 پیش فروش که 70 درصد آن ها با 35000 دالر هر موتر را خریداری نمایند، تسلا موتورز 4.9 میلیارد دالر در 24 ساعت فروش داشته است.

Elon-musk3

برخی از کارشناسان دیگر معتقدند که این استقبال عمومی از مدل جدید موترهای تسلا نشان می‌دهد که سود این کمپنی از درک 7.5 میلیارد دالر فروش آینده می تواند حدود دو صد میلیون دالر مفاد خالص خواهد بود.

و اما کمپنی تسلا تا اکنون نتوانسته مصارف و درآمد خود را میزان نماید. این کمپنی اعلام کرده که در سال 2015، به مقدار 889 میلیون دالر ضرر داشته است. بخش اعظم این پول که حدود 718 میلیون دالر می باشد در حوزه پژوهش شرکت تسلا مصرف شده است.

با این حساب، مجموع سرمایه 1.9 میلیاردی تسلا در سال 2015 به 1.2 میلیارد تقلیل یافته است.

موتر مدل تسلا سه
موتر مدل تسلا سه

تسلا موتورز یکی از شرکت های ایلن ماسک، کارآفرین آمریکایی است که پس از 1960 میلادی اولین شرکتی است که در عرصه تولید موتر در آمریکا ایجاد می شود. آقای ماسک در تسلاموتورز روی تولید موترهای تمرکز کرده که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند.

ماسک علاوه بر تسلا موتورز توانسته است که شرکتی را در حوزه فضایی به اسپس اکس ایجاد کند که روی انتقالات فضایی تمرکز می کند. این شرکت اکنون تنها شرکت خصوصی است که در عرصه هوافضا فعالیت می نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان