جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ائتلاف نجات؛ از واکنش در باره قتل عام میرزاولنگ تا حمایت از والی بلخ

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ائتلاف نجات افغانستان در واکنش به فاجعه انسانی اخیر در میرزا اولنگ، این رویداد را “فجایع و نسل کشی سیستماتیک” دانسته و گفته است که تروریستان با حامیان خارجی و داخلی شان عامل این رویدادها در افغانستان می‌باشند.

مسوولان این ائتلاف تازه تاسیس گفته است که ” فجایع و نسل كشى سيستماتيك در میرزاولنگ، حملات پی هم گروه‌های تروریستی طالبان در ولسوالى‌هاى غورماچ، آقچه و در اطراف ولایت بلخ و سایر مناطق شمال کشور نشان دهندۀ توسعه جنگ و ناامنی در اين منطقه است.”

روستای میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل در تاریخ ۱۴ اسد به تصرف طالبان در آمد، بسیاری از ساکنان این روستا به صورت وحشیانه کشته شدند، عده ای آواره شدند و تعدادی هم به اسارت این گروه درآمدند. قتل عام ساکنان این روستا آنقدر تکان دهنده بود که از سوی نهادهای داخلی و خارجی، یک جنایت بشری و اقدام شرم‌آور نام گرفت.

mirzaolang2
روستای میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل در تاریخ ۱۴ اسد به تصرف طالبان در آمد

این جریان سیاسی با نشر اعلامیه‌ای افزایش ناامنی‌ها در سراسر افغانستان و به خصوص شمال این کشور را نگران کننده خوانده و  گفته است که “از مقامات ذيصلاح مرتبط در حکومت می‌خواهیم که به پروسه ناامن سازى شمال خصوصاً ولايت بلخ نقطه پایان بگذارند و بیشتر از این ثبات و امنيت را در اين بخش‌های از كشور مختل نسازند.”

آنان افزوده است که “هر روز شاهد سازماندهی سناریوهای تازه ای از قتل عام مردم بی دفاع افغانستان توسط تروریستان و حامیان داخلی و خارجی شان می‌باشیم.”

واکنش به حوادث اخیر بلخ

ائتلاف نجات افغانستان همچنان به حادثه اخیر ولایت بلخ اشاره کرده و گفته است که باید حکومت جلو دسیسه‌ها علیه شخصیت‌های ملی کشور را گرفته و از حمایت افراد مسلح غیر مسوول که به باور آنان عامل این حادثه است دست بردارد.

بازداشت محمد آصف مهمند نماینده شورای ولایتی بلخ در فرودگاه شهر مزارشریف، تنش‌های تازه‌ای را در مزار شریف و میان مقامات بلخ و کابل ایجاد کرده است. آصف مهمند پس از چندین ساعت درگیری توسط نیروهای نظامی در داخل فرودگاه بازداشت شد. مقامات محلی در بلخ گفته‌اند که بازداشت او به دستور نهادهای قضایی صورت گرفته است.

Mohmand
محمد آصف مهمند، نماینده شورای ولایتی بلخ

این جریان سیاسی هم‌چنان گفته است که “چهره‌های برای تطبیق پروژه‌هایی که در مغایرت با منافع ملی و وحدت ملت ما قرار دارد استخدام می‌شوند و در صدد برهم زدن نظم سیاسی و تضعیف حکومتداری در افغانستان دست به کار شده اند.”

روز گذشته نیز جنرال دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اتهام صورت گرفته علیه عطامحمد نور گفته بود که “توطئه‌ها علیه عطا محمد نور والی بلخ و سایر رهبران شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان، پذیرفتنی نیست.”

ائتلاف برای نجات افغانستان چندی قبل با حضور عطامحمد نور والی بلخ، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در ترکیه شکل گرفت. این ائتلاف ارگ ریاست جمهوری افغانستان را به انحصاری گرایی و تفرقه افگنی متهم می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان