جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

سازمان پیمان امنیت دسته جمعی؛ نگرانی از گسترش فعالیت داعش در شمال افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان و به ویژه ولایت‌های شمالی این کشور ابراز نگرانی کردند.

کشورهای روسیه، روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان، قرغیزستان و بلاروس که شش عضو اصلی این سازمان هستند در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بررسی اوضاع امنیتی در افغانستان پرداخته و تقویت گروه‌های تروریستی و افراطی در این کشور را تهدیدی علیه امنیت خود دانستند.

در اعلامیه این سازمان آمده است که “وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان، سطح بالای فعالیت‌های تروریستی، تصرف مناطق جدید از سوی جنگجویان و مخالفین مسلح در مناطق مختلف این کشور برای دولت‌های عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی نگران کننده است.”

این کشورها به صورت مشخص به فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان اشاره کرده و گفته‌اند که تقویت مواضع این گروه در ولایت‌های شمالی افغانستان، به صورت وسیع امنیت و ثبات در کشورهای آسیای میانه را نیز در معرض تهدید قرار می‎دهد.

isis-training
کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند

مواد مخدر

نگرانی دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی که افغانستان نیز به عنوان ناظر در آن شرکت دارد، افزایش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان است.

اعضای این پیمان امنیتی در این مورد نیز ابراز نگرانی کرده و از حکومت افغانستان و جامعه جهانی خواسته‌اند تا “گام‌های استواری را در امر مبارزه با خطر ناشی از مواد مخدر” در افغانستان بردارند.

صلح

این کشور‌ها هم‌چنین انجام گفتگوهای صلح را تنها راه حل بحران افغانستان دانسته و تاکید کرده‌اند که جز این برای حل مشکلات این کشور، بدیل دیگری وجود ندارد.

اعضای سازمان پیمان امنیت دسته جمعی بر انجام “گفتگوهای بین الافغانی” تاکید کرده و معتقدند که مردم افغانستان باید نقش کلیدی را در روند آشتی ملی ایفا کنند و در صورت نیاز، مقامات افغانستان می‌توانند در این راستا از کمک‌های کشورهای منطقه و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی برخوردار شوند.

Collective-Security-Treaty-Organization1
اعضای سازمان پیمان امنیت دسته جمعی معتقدند که مردم افغانستان باید نقش کلیدی را در روند آشتی ملی ایفا کنند

همکاری منطقه‌ای

با این حال اعضای سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی، همکاری‌های منطقه‌ای را برای تامین امنیت در افغانستان، دارای اهمیت کلیدی دانسته و بر افزایش این همکاری‌ها تاکید کرده است.

این کشورها در اعلامیه خود خواهان گسترش مناسبات بین افغانستان و کشورهای همسایه شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان