جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تجلیل متفاوت از بیست و شش دلو

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

از بیست و هشتمین سالروز خروج سربازان شوروی از افغانستان تجلیل شد. دولت افغانستان امسال نسبت به سال‌های گذشته این مراسم را پررنگ‌تر برگزار کرد.

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مراسم گرامی‌داشت که به مناسبت این روز برگزار شده بود ضمن دعوت از طالبان برای پیوستن به روند صلح گفت که بقا و رشد افغانستان در اتحاد عمومی افغان‌ها است.

آقای غنی که با حضور جمعی اعضای رهبری حکومت وحدت ملی در این مراسم گرامی‌داشت شرکت کرده بود، با لحن متفاوت اما مثبت تاکید کرد که به ارزش‌های جهاد متعهد اند و خواهان برادری عمومی افغان‌ها شد.

در مراسم امروز که در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شده بود، شماری از رهبران جهادی افغان نیز شرکت داشتند. صبغت الله مجددی یکی از این رهبران به پاکستان هشدار داد تا از مداخله در امور افغانستان دست بردارد. در غیر آن به گفته آقای مجددی با فتوای جهاد او روبرو خواهد شد.

در این میان، احمد ضیا مسعود یکی از غایبان بزرگ رهبری حکومت وحدت ملی در مراسم امروز بود. آقای مسعود اما در ولایت بغلان همراه با شماری از مقامات محلی و نمایندگان مجلس آن ولایت از این روز تجلیل کرد.

اعضای شورای حراست و ثبات افغانستان
اعضای شورای حراست و ثبات افغانستان

علاوه بر محافل رسمی دولتی، کابل شاهد مراسم دیگری از تجلیل امروز از سوی شورای حراست و ثبات به رهبری عبدالرب رسول سیاف، یکی از رهبران دیگر مجاهدین بود.

شماری زیادی از اعضای رهبری این شورا در مراسم امروز حضور داشتند.

آقای سیاف در کنار تاکید بر شکست اتحاد جماهیر شوروی به دست افغان‌ها نسبت به سال جاری میلادی هشدار داد. او گفت که نیاز است تا از مجاهدین برای مبارزه با ناآرامی‌های افغانستان استفاده شود.

این رهبر مجاهدین، در عین حال از برنامه جامعی برای مبارزه با تروریزم و شورشی‌گری یادآوری کرد که در آینده نزدیک با شهروندان افغان، آن را در میان خواهد گذاشت.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌یی جهاد مردم افغانستان را حماسه بزرگ عصر نامیده است. او در عین حال از طالبان خواسته است تا به روند مصالحه در این کشور بپیوندند.

این شاید اولین باری است که به گستردگی فراوان سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان تجلیل می‌شود. پیش از این، با وجود تجلیل از بیست و شش دلو در افغانستان، اهمیت فراوانی به آن داده نمی‌شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان