جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خبرنامه‌‌ای متفاوت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

از این‌که در باره خبرنامه می‌نویسم خرسندم. تولد هر رسانه در کشور ما باید به فال نیک گرفته شود. انصافا یکی از دستاوردهای دولت افغانستان در طول پانزده سال گذشته، شگوفایی رسانه‌یی ماست. بنیادهای ضعیف اقتصادی ما، مانع ابتکارات عظیم برای ایجاد رسانه‌های پویا و فعال نشده اند. اکثر رسانه‌های افغانستان رسانه‌های حرفه‌یی اند. بنا براین، به وجود آمدن یک رسانه‌ی متفاوت دیگر در میان رسانه‌های موجود اقدام بزرگ و نیک است.

با آن که خبرنامه هنوز فعالیت کلان و گسترده ندارد، اما از محتوای وب سایت آن پیداست که رسانه‌ی نسبتا متفاوتی است. نوع نگاه رسانه گران خبرنامه از حرفه‌ای گری آن‌ها حکایت دارد. این رسانه در بازار رسانه‌های آنلاین پا گذاشته است.

رسانه گری آنلاین در افغانستان سابقه طولانی ندارد. اما اندک اندک می توان حس کرد، که با رشد وسایل ارتباط جمعی نظیر انترنت و سرمایه گذاری موثر در بخش خدمات تلیفونی و انترنتی، بازار رسانه‌های آنلاین نیز گرم‌تر شده است.

شمار دقیق افرادی که در افغانستان از انترنت استفاده می‌کنند، هنوز مشخص نیست. در این زمینه نه شرکت‌های مخابراتی و نه وزارت مخابرات تعداد دقیق کاربران انترنت را در افغانستان اعلام کرده اند. به این جهت، نمی‌توان براساس یک آمار موثق درباره آینده‌ی رسانه گری آنلاین صحبت کرد. اما از آن جایی که پیشرفت‌های بزرگی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات دیجیتالی انجام شده است، می توان به آینده‌ای استفاده از انترنت نیز در کشور امیدوار بود.

با همه چالش‌های احتمالی‌، که خبرنامه می‌تواند از درک کار آنلاین با آن مواجه شود، آغاز به‌کار این رسانه را خیرمقدم می‌گویم. امیدواریم که دست‌اندرکاران خبرنامه بتوانند با همه‌ی این چالش‌ها و مشکلات، این رسانه را تبدیل به یک رسانه‌ای موثر و مفید برای اطلاع رسانی و روشن سازی افکار عمومی نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان