نتیجه موفق آزمایش دارو در آمریکا؛ ناپدید شدن سرطان از سلول های بیماران سرطانی

توسطنگار ستوده

خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ , ,
درمان سرطان فواید و خواص آب سیب زمینی

یک مقاله تحقیقاتی مبنی بر درمان سرطان اخیرا در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است. این تحقیق می گوید که علاوه بر ناپدید شدن کامل تومورها، هیچ یک از شرکت‌کنندگان نشانی از سرطان نداشتند.

گروهی از 12 بیمار مبتلا به سرطان راست روده یا “رکتوم” در آزمایش ایمونوتراپی شرکت داشتند. در این آزمایش این بیماران پس از مصرف یک داروی آنتی‌بادی برای شش ماه، هیچ نشانی از ابتدا به سرطان در بدن نداشتند. این یافته‌ها از سوی پزشکان “شگفت‌انگیز” خوانده شده است.

درمان سرطان، سلول های سرطانی رکتوم

بیماران تحت یک سری معاینات پزشکی – فیزیکی، آندوسکوپی، بیوسکوپی، اسکن PET و اسکن MRI – قرار گرفتند. هیچ یک از این آزمایشات نشانی از تومور نداشتند.

مطالعه کنندگان به این باورند که: “همه 12 بیمار بدون هیچ نشانی از تومور در تصویربرداری  با جواب آزمایشات مثبت در سلامت کامل، از تومور شناسایی شدند .”

آن ها افزودند: “برای ارزیابی این تاثیر، به زمان بیشتری برای پاسخی کامل تر از این پیگیری ها نیاز است.”

داروی دوستارلیماب موثر بر درمان رکتوم

محققان در پی یافتن این موضوع بودند که آیا دوستارلیماب “Dostarlimab”، یک داروی آنتی بادی، به دنبال آن شیمی‌درمانی استاندارد و جراحی استاندارد، یک درمان مؤثر برای تومورهای جامد پیشرفته «سلول های دچار نقض سیستم ترمیم» (dMMR) است یا خیر.

ترمیم ناسازگاری (MMR) معمولا دارای جهش‌های DNA زیادی هستند که منجر به سرطان می‌شوند. به گفته این ژورنال، کمبود MMR در سرطان کولورکتال، انواع دیگر سرطان دستگاه گوارش و سرطان آندومتر شایع‌تر است.

به شرکت کنندگان کارآزمایی انجام شده در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ در نیویورک با آدنوکارسینوم رکتوم به مدت 6 ماه، هر سه هفته یک بار این دارو تجویز می شد. آدنوکارسینوم نوعی سرطان است که دربافت پوششی اندام های ما ایجاد می شود.

درمان سرطان رکتوم

پژوهشگران تصمیم داشتند که پس از این دوره درمانی، طبق برنامه اولیه درمان بیماران با شیمی درمانی و جراحی استاندارد دنبال شود. در حالی که در آخر این دوره شش ماه، جواب آزمایش ها یک چیز دیگری را نشان می داد، هیچ توموری وجود ندارد! پس از حداقل شش ماه دوره درمانی، همه 12 بیمار “با سلامت کامل” هیچ نشانه ای از تومور را نشان ندادند.

با این حال پزشکان این پژوهش می گویند که این نتایج باعث خوش بینی زیادی می شود. اما این تحقیق اولیه برای کارآزمایی و همچنین برای بیمارانی داوطلب است. این رویکرد و روش درمانی نمی تواند جایگزین رویکرد درمانی چندوجهی از روش درمانی فعلی شود.

آنتی بادی دوستارلیماب برای درمان سلول های سرطانی

در این آزمایش پژوهشگران می خواستند بدانند که اگر برای سلول های سرطانی در حال پیشرفت داروی دوستارلیماب تجویز گردد، چه نتایجی را در پی خواهد داشت؟

در این درمان، تمرکز روی پروتئین های خاصی صورت گرفته بود که به آن نقاط کنترل می گویند. این پروتئین ها به طور مشترک توسط سلول های ایمنی و سلول های سرطانی ساخته می شوند.

این نقاط کنترل در واقع مانند یک مانع عمل می کند. همچنین این نقاط از ایجاد پاسخ های ایمنی بسیار قوی برای بدن جلوگیری می کند. و مانع کشته شدن سلول های سرطانی توسط سلول ها ایمنی می شوند.

پژوهش های بیشتر برای درمان سرطان

آنچه باعث شگفتی این درمان شده، این است که داروی جدید نقاط کنترل را مهار می کند. و به سلول های ایمنی کمک می کند تا سلول های سرطانی را شناسایی کرده به آن حمله کنند.

در واقع دوستارلیماب باعث برداشته شدن مانع از سر راه سلول های ایمنی می شود. تا بتوانند با قدرت بالا به سلول های سرطانی حمله کنند.

با این حال پژوهشگران این تحقیق، نتیجه این درمان را به عنوان نقطه پایان مورد استفاده در این مطالعه، جایگزین ناقصی برای درمان طولانی‌مدت می دانند. آن ها می گویند با احتیاط عمل کنیم. آنها معتقدند که باید درمان و آزمایش در مقیاس بزرگ تری عملی شود. تا بتوان به نتیجه قابل اعتمادی دست پیدا کرد.

مطالب مرتبط:

۱۶ راهکار طبیعی و فوق العاده موثر برای درمان خانگی عفونت پوستی

۱۲ بهترین درمان خانگی جوش سرسیاه که موثر و شگفت انگیز است!

خواص روغن کرچک؛ ۱۶ خاصیت درمانی روغن کرچک برای سلامتی که شگفت انگیز است

۱۰ درمان خانگی با پاپایا برای داشتن پوستی شفاف

۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *