معجزه آرد برنج برای داشتن زیبایی خیره کننده

فواید آرد برنج برای پوست

آرد برنج مواد غذایی رایج در بسیاری از غذاهای مختلف سراسر جهان است. اما با این حال، این ماده غذایی بیش آنچه فکر می‌ کنید کاربردی و مفید است. مثل استفاده از آن برای بهبود زیبایی طبیعی صورت شما. زنان نسل ها است به فواید آرد برنج برای پوست پی برده و در سراسر جهان از آن برای حفظ زیبایی طبیعی خود استفاده می کنند.

به ویژه آرد برنج ارگانیک برای پوست و مو مفید است. زیرا خواص آفت کشی و از بین بردن سموم را دارد. ارزش غذایی و محتوای آنتی اکسیدانی آن باعث بهبود وضعیت پوست و موی شما می شود. آرد برنج یکی از بهترین و پرکاربرد ترین ماده در داشتن زیبایی است.

فواید آرد برنج برای پوست

آرد برنج برای اولین بار در ژاپن توسط گیشاها روی پوست استفاده شد تا رنگ روشن پوست را به ارمغان آورد. شرکت های مراقبت از پوست و زیبایی کره جنوبی امروزه آرد برنج را در لوازم آرایشی خود استفاده می کنند.

موادی چون آلانتوئین، پابرا آمینوبنزوئیک اسید و فرولیک اسید در آرد برنج یافت می شود. آلانتوئین پوست را تسکین می دهد و به بازسازی و التیام سلول ها بی نهایت مفید و تاثیر گذار است. پارا آمینوبنزوئیک اسید همچنین باعث رشد مو و بهبود پوست خواهد شد.

از طرف دیگر، اسید فرولیک یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید. با خنثی کردن رادیکال های آزاد روی سطح پوست به مقابله با علائم پیری کمک می کند. آرد برنج به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و اثر ضد التهابی آلانتوئین، یک ضد آفتاب طبیعی نیز محسوب می گردد. به دلیل داشتن همین خاصیت روشن کنندگی پوست، هواداران زیادی دارد.

لایه برداری عالی با آرد برنج

از فواید آرد برنج برای پوست می تواند به لایه برداری عالی آن و همچنین اثرات ضد_پیری و روشن کنندگی پوست را به همراه دارد. ذرات کوچک برنج آسیاب شده سلول‌های مرده پوست را بدون این که بیش از حد سایندگی روی آن ایجاد کند، پاک می کند، پاک می کند. آکنه را می توان با آرد برنج که روغن اضافی را جذب می کند نیز درمان کرد. قدرت پاک کنندگی آن مانع از بسته شدن منافذ روی پوست شده و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

فواید آرد برنج برای مو

از آرد برنج می توان به عنوان پاک کننده پوست سر استفاده کرد که یکی از بهترین کاربردهای آن برای مو محسوب می شود. کثیفی، روغن و بقایای محصول همگی از روی پوست پاک خواهد شد. به لایه برداری پوست سر نیز کمک می کند و آن را تمیز و انعطاف پذیر نگه می دارد. قابلیت های ضد میکروبی آن مانع از تجمع باکتری ها و بیماری های قارچی می شود.

آرد برنج و آب برنج نیز به عنوان نرم کننده مو و درمان پروتئینی آن استفاده می شود. آمینو اسید آرد برنج به پوشاندن تارهای مو کمک می کند و هر گونه آسیبی مو را ترمیم می کند. از سویی باعث می شود موهای قوی و درخشانی داشته باشید که بدون وز، گره و شکستگی باشد.

بیایید به چند روش ساده برای دریافت فواید آرد برنج برای پوست و مو نگاهی بیندازیم. درمان های زیر را می توان با مواد خانگی معمولی تهیه نمود. این ها مواد فعال فرآوری نشده و رقیق نشده هستند. در نتیجه، حداقل 24 ساعت قبل از استفاده از آن‌ روی صورت خود، آن‌ها را روی قسمت کوچکی از بازوی خود امتحان کنید.

ماسک لایه بردار؛ فواید آرد برنج برای پوست

یک قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق چایخوری عسل و یک یا دو قاشق چایخوری شیر را در یک کاسه هم زنید. قبل از این که روی صورت و/یا بدن خود بمالید، مواد را کاملا مخلوط کنید. بیش از 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. ماسک را با حرکات چرخشی بسیار ملایم از روی پوست خود پاک کرده و صورت خود را کامل با آب بشویید. برای گرفتن نتیجه دلخواه خود، یک یا دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

ماسکی برای از بین بردن رنگ برنزه پوست با آرد برنج

این ماسک مرکب از یک قاشق غذاخوری آرد برنج و دو قاشق چایخوری شیر سرد است. قبل از استفاده روی ناحیه آسیب دیده حتما روی صورت یا قسمتی از بدن تست نمایید، تا از حساسیت آن در امان بمانید. پس از اطمینان به مدت 20 دقیقه در ناحیه آسیب دیده صورت قرار دهید سپس با آب خنک صورت خود را بشویید. این ماسک ضمن از بین بردن رنگ برنزه پوست، آفتاب سوختگی را نیز از بین می برد.

ماسک ضد پیری؛ فواید آرد برنج برای پوست

یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج ترکیب کنید. آن قدر هم بزنید تا مخلوط کف نموده و یکدست شود. مقدار زیادی از آن را روی صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شده و کمی سفت شود. بعد از آن به درستی صورت خود را با آب بشویید. این ماسک پوست را سفت می کند و به طرز شگفت انگیزی از چین و چروک صورت خطوط ریز آن جلوگیری می کند.

ماسک ضد آکنه؛ فواید آرد برنج برای پوست

یک قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق چایخوری گل رز و دو تا سه قطره روغن کرچک را در یک کاسه مخلوط کنید. این ماسک را بیشتر روی قسمت های مستعد آکنه استفاده کنید. بعد از 5-6 دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب صورت خود را بشویید. گلاب به پوست درخشندگی سالمی می بخشد. اگر استفاده از روغن سبب تحریک پوست شما می گردد، پس از روغن کرچک چشم پوشی کنید. برای دریافت نتیجه دلخواه، از این ماسک هفته ای دو بار در هفته استفاده کنید.

پاک کننده پوست سر با آرد برنج

با استفاده از مقدار کمی آب، دو قاشق چایخوری آرد برنج و دو قاشق غذاخوری آرد گرم را با هم ترکیب کنید. باید کاملا مخلوط شود و همان طور که با شامپو موهای خود را می شویید، این ترکیب را نیز روی پوست سر و فقط انتهای مو های خود بمالید. سپس موهای خود را مثل همیشه آبکشی کنید. این اسکراب بدون این که موهای شما خشک کند، پوست سر شما را تمیز و لایه برداری خواهد کرد.

ماسک نرم کننده مو با آرد برنج

1 قاشق غذاخوری آرد برنج، 1 قاشق غذاخوری خاک فولر با کمی آب را با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. بسته به طول موهایتان، مقدار آن را آماده کنید. از ریشه تا نوک موها را به این مخلوط آغشته کنید. بگذارید تا 20 دقیقه روی موهای تان بماند. در آخر موهای خود را به صورت کامل آبکشی کنید. برای نتایج بهتر، هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید. این ماسک برای صاف نگه داشتن موهای شما فوق العاده عمل می کند.

آرد برنج، ماسک ترمیم کننده آسیب

در یک مخلوط کن، یک موز متوسط ​​را له کنید. بسته به طول موهایتان یک تا دو قاشق غذاخوری آرد برنج  به آن اضافه نمایید. علاوه نمودن 3 قاشق چایخوری عسل را به مخلوط فراموش نکنید. همه مواد را با هم خوب ترکیب کرده و از ریشه تا انتها روی موهای خود بمالید. حداکثر 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. موهای خود را به طور معمول بشویید. کاربرد حداقل هفته ای یک بار از این ماسک برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده حتمی است.

آرد برنج یکی از در دسترس ترین و ساده ترین مواد آرایشی محسوب می گردد. استفاده از آرد برنج ارگانیک که فاقد ماده شیمیایی خطیر و مضر است، بهترین گزینه است. فواید آرد برنج از جمله برای پوست روشنی و برای موها شادابی به ارمغان می آورد.

جذب چربی پوست

آرد برنج برای حفظ سطح چربی پوست خیلی مفید است. این یعنی چربی اضافی پوست را جذب می کند و باعث تغذیه آن می شود. علاوه بر این، چربی کمتر روی پوست به کنترل جوش های سرسیاه، سرسفید و آکنه کمک می کند.

لینک های مرتبط:                                           

ترفند های بی نظیر درمان خانگی برای رفع حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم

فواید بی نظیر دوغ و استفاده از آن به عنوان یک مکمل غذایی

سوهان کشیدن ناخن در خانه؛ راهنمای گام به گام مانیکور ناخن

۱۳ فایده درمانی زنجبیل؛ از مهار رشد سرطان تا درمان بیماری های پوستی

شیوع آبله میمون؛ ۴ سوال کلیدی محققان در مورد این ویروس

ترفندهای آشپزی؛ ادویه های مناسب کدو سبز و حلوایی چیست؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *