خطر مرگ؛ عوارض جانبی و شگفت انگیز جوز هندی + موارد استفاده از آن

توسطفرشته فرهنگ

خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ , ,
فواید جوز هندی

جوز هندی ادویه ای است که به خاطر طعم چوبی و شیرین منحصر به فردش بسیار شناخته شده است. از جوز هندی در غذاهای مختلف سراسر جهان استفاده می شود. فواید جوز هندی بی‌شمار است. این ادویه سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و متابولیت های ثانویه است. علاوه بر این، دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و روانگردان است.

جوز هندی به طور موثر سطح قند خون را مدیریت می کند، با فشار خون بالا مبارزه می کند و کلسترول را کاهش می دهد. همچنین با خاصیت روانگردانی که دارد استرس و اضطراب را از بین می برد. در این مقاله همه چیز را در مورد جوز هندی، فواید آن، مشخصات تغذیه ای آن و عوارض جانبی مصرف آن خواهید آموخت. به خواندن ادامه دهید!

جوز هندی چیست؟

جوز هندی یک ادویه مغذی و معطر است که از دانه های درخت جوز هندی تهیه می شود. طعمی گرم و تند دارد، به همین دلیل است که در دسرها (مانند پای سیب) و به عنوان چاشنی روی برخی نوشیدنی های قهوه استفاده می شود. با غذاهای خامه ای و پنیری کاملا هماهنگ می شود.

فواید جوز هندی برای سلامتی چیست؟

  1. به کاهش خطر سرطان کمک می کند

اسانس جوز هندی می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند و ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. این روغن دارای فعالیت قوی مهار رادیکال های آزاد است و می تواند برای تولید داروهای ضد سرطان استفاده شود.

مطالعات نشان داده اند که جوز هندی ممکن است با کاهش تومورزایی روده به پیشگیری از سرطان روده کمک کند.

  1. به درمان دیابت کمک می کند

جوز هندی منبع غنی آنتی اکسیدان است. در مطالعات روی موش، جوز هندی همراه با سایر ادویه ها به طور قابل توجهی سطح گلوکز خون را کاهش داده است. عصاره جوز هندی اثرات مفیدی بر سطح گلوکز خون دارد.

با این حال، مطالعات بیشتری برای جوز هندی به عنوان یک درمان بالقوه برای دیابت مورد نیاز است. مطالعات همچنین نشان می دهد که روغن جوز ممکن است علائم درد التهابی مزمن را تسکین دهد. همچنین می تواند یک نگرانی جدی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

  1. فشار خون بالا را کنترل می کند

مطالعات روی جوز هندی نشان داده است که حاوی چندین روغن ضروری مانند لینالول است. لینالول یک گشادکننده قوی عروق ماهیچه های صاف از جمله رگ های خونی است و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مطالعات حیوانی توانایی لینالول در کاهش فشار خون کلی را تایید می کند. این اثرات نیاز به تایید تجربی بیشتری بر روی انسان دارند.

  1. ممکن است درد و التهاب آرتریت را تسکین دهد

جوز هندی درد التهابی مزمن را که مشخصه اصلی آرتریت است، کاهش می دهد. خواص ضد التهابی جوز هندی می تواند درد مفاصل و التهاب مرتبط با آرتریت را کاهش دهد. دانه حاوی مقادیر زیادی میریستسین، المیسین و اوژنول است که می تواند دلیل خاصیت ضد التهابی آن باشد.

  1. برای بی خوابی مفید است

جوز هندی همچنین ممکن است به کاهش استرس کمک کند و برای درمان بی خوابی مفید می باشد. این دانه حاوی میریستسین و المیسین است. این ترکیبات برجسته در جوز هندی با هم هماهنگ می شود تا مغز انسان را آرام کنند. خود دانه نیز می تواند به عنوان یک آرام بخش خفیف عمل کند. این ادویه همچنین در طب قدیم به عنوان راهی برای کاهش استرس و آرامش ذهن استفاده می شد.

  1. هضم غذا را بهبود می بخشد

بر اساس برخی مطالعات، اسانس های موجود در جوز هندی دارای اثر ضد نفخ هستند که ممکن است به کاهش نفخ کمک کند. جوز هندی می تواند مشکلاتی مانند اسهال را تسکین دهد. همچنین حاوی فیبر است که ممکن است به فعالیت روده ها کمک کند.

  1. درد و التهاب را کاهش دهد

روغن جوز هندی اغلب برای درمان اسپاسم و درد استفاده می شود. به طور موضعی برای تسکین درد به ویژه در عضلات و مفاصل استفاده می شود. روغن جوز هندی، اوژنول، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به کاهش درد همراه با التهاب کمک کند.

  1. ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد

بر اساس یک مطالعه روی موش، جوز هندی دارای پتانسیل کاهش کلسترول و توانایی محافظتی است. عصاره جوز هندی می تواند به معکوس کردن سمیت کبدی ناشی از رژیم های غذایی با کلسترول بالا کمک کند.

  1. برای سلامت دندان ها مفید است

جوز هندی نیروگاهی از خواص ضد باکتریایی است که به طور بالقوه به سلامت دهان کمک می کند. این ادویه برای درمان مشکلات دندان از جمله پوسیدگی دندان شناخته شده است. با پاتوژن هایی مانند استرپتوکوک موتانس که می توانند باعث عفونت های دهان شوند مبارزه می کند.

  1. برای درمان افسردگی و اضطراب کمک می کند

جوز هندی ممکن است به عنوان یک ضد افسردگی نیز عمل کند و با افزایش سروتونین به کاهش علائم افسردگی کمک کند. با این حال، مهم است توجه داشته باشید که جوز هندی جایگزین درمان پزشکی شامل تجویز داروها، درمان یا هر دو باشد، نمی شود.

ادویه جوز هندی در اصل تقویت کننده مغز است که مغز شما را تحریک می کند. همچنین به رفع خستگی ذهنی و استرس کمک می کند و فعالیت ذهنی را تقویت می کند. علاوه بر این، جوز هندی توانایی تولید سروتونین و دوپامین در مغز را دارد. این می تواند به بدن و مغز انسان کمک کند تا از نظر بیوشیمیایی با افسردگی و اضطراب مبارزه کند.

  1. مبارزی برای درمان آکنه است

جوز هندی فعالیت های ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی از خود نشان می دهد – و این ممکن است به کاهش آکنه کمک کند. این ادویه به صورت خارجی برای درمان عفونت های پوستی، روماتیسم و ​​فلج استفاده می شود.

از سویی در طب سنتی به عنوان یک عامل سفید کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد. لیگنان موجود در جوز هندی با مهار تولید ملانین، رنگدانه های پوست را یکنواخت می کند.

این ها فواید جوز هندی است. در زیر مشخصات تغذیه ای دقیق از جوز هندی آورده شده است.

مشخصات تغذیه ای جوز هندی چیست؟

جوز هندی مطمئنا حاوی برخی مواد مغذی قدرتمند است. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید به هر اندازه که می خواهید مصرف کنید.

چه مقدار جوز هندی در روز بی خطر است؟

استفاده طولانی مدت از جوز هندی در دوزهای بیش از دو قاشق در روز (15 گرم)، ممکن است باعث توهم، سرگیجه، حالت تهوع حاد، خشکی دهان شود.

در این جا به عوارض جوز هندی می پردازیم.

عوارض جانبی جوز هندی چیست؟

توهمات و سایر عوارض روانی

مصرف مزمن جوز هندی با تاکی کاردی، حالت تهوع، استفراغ، بی قراری و توهم همراه است. سمی بودن جوز هندی به روغن میریستسین موجود در آن نسبت داده شده است. همچنین این ادویه را به دلیل نگرانی های ایمنی دور از دسترس کودکان قرار دهید.

مشکلات دوران بارداری و شیردهی

مصرف زیاد جوز هندی می تواند باعث سقط جنین یا نقایص مادرزادی شود. از سویی هیچ مطالعه ای در مورد تأثیر مصرف جوز هندی بر شیردهی وجود ندارد. بنابراین برای احتیاط بیشتر، در هر دو مورد از مصرف جوز هندی اجتناب کنید. در موارد نادر، مصرف بیش از حد جوز هندی می تواند منجر به مرگ شود.

با همه این ها شما می توانید جوز هندی را می توان به روش های مختلف در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نحوه استفاده از جوز هندی

علاوه بر استفاده از آن به عنوان ادویه، می توانید چای جوز هندی را نیز مصرف کنید تا از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید. جوز هندی را می‌توان به روش‌های زیر در روتین‌های پوستی و خوراکی نیز استفاده کرد.

طرز تهیه چای جوز هندی

پودر جوز هندی (کمتر از 3 گرم) را به همراه یک تکه زنجبیل به آب در حال جوش اضافه کنید. به مدت 2 تا 3 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. چای را صاف کرده و میل کنید. همچنین می توانید کمی جوز هندی را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و آن را قبل از بنوشید تا خواب بهتری داشته باشید.

مطلب مرتبط: فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی: اثرات شگفت انگیز ترکیب این دو ماده غذایی بر بدن

درمان آکنه با جوز هندی

استفاده از جوز هندی برای درمان آکنه ساده است. باید دو تا سه دانه جوز هندی را له کنید و کمی شیر به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید. صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس آن را به صورت خود بمالید. قبل از این که صورت خود را با آب خنک بشویید، بگذارید چند ساعت روی آن بماند.

نحوه استفاده از جوز هندی برای سلامت دهان

می توانید دندان خود را با مخلوط کمی پودر جوز هندی و مقدار کمی روغن پونه کوهی مسواک بزنید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

مشخصات غذایی متنوع جوز هندی شامل بسیاری از ترکیبات زیست فعال، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ها به کاهش فشار خون، سطح کلسترول و التهاب کمک می کنند. جوز هندی ممکن است به سلامت روده، دهان و پوست کمک کند. همچنین می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و برای بهبود خواب مفید است. با این وجود، ممکن است در بدن بعضی از افراد واکنشی چون توهم پدید آید. از این رو، احتیاط شرط اول است. از آن جایی که استانداردهای ایمنی مشخص نشده است، زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف جوز هندی با پزشک مشورت کنند.

لینک های مرتبط

علل و ۱۰ درمان خانگی موثر برای عفونت ناف

حقایق عجیب در مورد ارزش غذایی تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای

درمان فوری درد پریود با روش های خانگی فوق العاده موثر و ساده

درمان رگ های واریسی با ۱۰ بهترین مواد غذایی

راه درمان سرفه: ۲۲ برترین انواع درمان های خانگی که سرفه تان را ریشه کن می کند

۱۱ درمان خانگی برای خلاص شدن از شر چربی های شکم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *