جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

هرچند کبد اندامی است که کارکرد قلب یا ریه ها را ندارد اما همچنان یکی از مهم ترین اندام های بدن ما است. یکی از قوی‌ترین اندام‌هایی که عملکرد آن به حفط سلامت بدن مهم است. به طور خلاصه، کبد هر چیزی را که می‌خورید و یا می‌نوشید پردازش می‌کند. یا آن‌ها را برای بدنتان بسته‌بندی می‌کند تا استفاده کند یا حذف می‌کند. کبد نقش حیاتی در حفظ تعادل متابولیک بدن ایفا می کند. بنابراین عملکرد خوب و سالم کبد نشانه سلامت کلی است. دقیقا نقشی نیست که بتوان آن را بی‌ اهمیت دانست. به همین دلیل چای گیاهی سلامت کبد شما را بهبود می‌بخشد و بر سلامت آن تاثیر دارد.

چای گیاهی برای سلامت کبد

از آنجایی که کبد تقریباً مانند دروازه بان بدن است و هر چیزی را که می خورید یا می‌نوشید پردازش می‌کند، در معرض انواع سموم، میکروب ها، و آلاینده های گردش خون و سرطانی قرار دارد. به این همه چیزهایی مانند الکل و برخی داروها را اضافه کنید، چیزهای بیشتری خواهید داشت که کبد ما را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

وقتی این‌گونه به آن نگاه می کنید، مطمئنم متوجه می‌شوید که چرا حفظ یک رژیم غذایی سالم و حفظ عادات سبک زندگی بسیار مهم است تا بتوانیم بار کاری کبد خود را کاهش دهیم. پاکسازی منظم کبد نیز می‌تواند عملکرد آن را بازیابی و تقویت کند. ما خوش شانس هستم، چرا که مجبور نیستیم برای کبدمان کار زیادی انجام دهیم، زیرا طبیعت مقدار زیادی از گیاهانی که برای کبد مفید است را در خود جایی داده است.

در اینجا ۵ دمنوش گیاهی برتر وجود دارد که می تواند به ترمیم و حفظ سلامت کبد شما کمک کند:

فیلانتوس؛ چای گیاهی برای سلامت کبد  

همچنین به عنوان “Dukung Anak” یا Chanca Piedra شناخته می‌شود، و به طور گسترده در کشورهایی مانند هند، مالزی، چین و برزیل در دسترس است. در حال حاضر، گونه‌های Phyllanthus Niruri و Phyllanthus Amarus به دلیل فعالیت‌های محافظت از کبد مورد مطالعه بالینی قرار گرفته‌اند. مردم بومی آمازون قرن‌ها از فیلانتوس برای دفع طبیعی سنگ‌های کبد، کیسه صفرا و کلیه استفاده می‌کنند. همچنین فیلانتوس کبد را تحریک می کند تا خود را از سموم مضر و ذرات خارجی پاک کند.

دو مطالعه روی Phyllanthus با اقدامات محافظتی و سم‌زدایی در کودکان مبتلا به هپاتیت و یرقان مرتبط است و محققان بریتانیایی دریافته اند کودکانی که برای هپاتیت حاد درمان می‌شوند، عملکرد کبد آن‌ ها در عرض پنج روز به حالت عادی باز می‌گردد.

Dukung Anak مزه تلخی دارد، اگرچه طبیعی است که گیاهان محافظ کبد مزه تلخی داشته باشند، زیرا در واقع به تحریک تولید آب صفرا از کیسه صفرا کمک می‌کند و به متابولیسم چربی کمک می‌کند و تشکیل سنگ های کلسیفیه در بدن را کاهش می دهد

زردچوبه

زردچوبه از خانواده گیاهی مشابه زنجبیل است و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قوی است که کبد شما را سالم نگه می دارد. این گیاه یکی از بهترین ها در میان گیاهان دارویی است و همچنین یکی از آزمایش‌شده‌ ترین گیاهان دارویی است که از نظر بالینی مورد آزمایش قرار گرفته است. بیش‌تر برای کاهش التهاب مورد توجه قرار گرفته است، اما همچنین یک گیاه عالی برای محافظت و درمان کبد آسیب دیده و بیمار است.

یک کارآزمایی بالینی جدید که در مجله BMC Complementary and Alternative Medicine منتشر شده است، خواص قابل توجه محافظت کننده و احیا کننده زردچوبه برای کبد را روشن می‌کند.

ترکیب فعال آن – معروف به کورکومین – مدتهاست که با سلامت کبد مرتبط است. این می تواند بدن شما را تحریک کند تا آنزیم هایی تولید کند که مواد سرطان زا و سموم شناخته شده رژیم غذایی را از کبد خارج می کند. نتیجه افزایش محافظت در برابر آسیب کبدی و حتی بازسازی سلول های آسیب دیده کبد است. علاوه بر این، زردچوبه همچنین مسئول بهبود سلامت کیسه صفرا نیز هست. نتیجه: کبد بسیار سالم تری که می تواند به درستی کار کند.

برای نوشیدن آن، یک یا دو قاشق پودر زردچوبه را در آب گرم مخلوط کنید تا به عنوان چای بنوشید، یا درعوض، آن را با آب خود مخلوط کنید.

چای سبز

چای سبز قرن هاست که کشت می‌شود و از برگ های تخمیر نشده تهیه می شود و طبق گزارش ها حاوی بالاترین غلظت آنتی اکسیدان قوی پلی فنول، به ویژه کاتچین است. این آنتی اکسیدان ها در بهبود عملکرد کبد و همچنین خلاص شدن از شر سموم و رادیکال های آزاد انباشته شده در کبد بسیار موثر هستند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که چای سبز در حالی که در مقادیر متوسط به شکل چای می‌نوشید، ممکن است خطر ابتلا به اختلالات کبدی را کاهش دهد، در واقع می‌تواند اثرات سمی بر روی کبد شما داشته باشد، زمانی که به مقدار زیاد به شکل مکمل مصرف شود.

بنابراین، نتیجه نهایی این است که اگر فواید چای سبز را می‌خواهید، آن را به صورت چای بنوشید – طبق گفته دانشگاه مریلند، حتی تا 10 فنجان در روز فواید مثبتی برای کبد شما دارد – اما از مصرف مکمل‌ها صرف نظر کنید.

چای پگاگا (گوتو کولا)

طبق یک مطالعه اخیر، قوام مصرف شده گوتو کولا به کاهش سمیت کلی در کبد و کلیه ها کمک می کند. این گیاه فوق العاده برای تقویت سلامت کبد و کلیه شناخته شده است. بهترین راه برای اطمینان از این‌که پگاگا را در مصرف روزانه خود قرار می‌دهید این است که یک قاشق غذاخوری در صبح و یک قاشق در شب با آب سرد (نه داغ یا گرم) مصرف کنید. در صورت نیاز می توانید مقداری عسل خام یا کلولوت برای طعم اضافه کنید!

چای بابونه؛ چای گیاهی برای سلامت کبد

چای بابونه یک دمنوش سنتی، آرام بخش و آرام بخش که از گل تهیه می شود، برای سیستم عصبی ما بسیار تسکین دهنده است و همچنین یک گیاه دارویی عالی برای محافظت از کبد است. طعم آن کمی تلخ است و در طب سنتی چینی تصور می شود که چای بابونه می تواند گرمای کبد را پاک کند.

محققان موسسه داروسازی هیمالیا در سیکیم به مطالعه ای در سال 2006 اشاره کردند که نشان داد عصاره بابونه به طور موثری از سلول های کبد در برابر آسیب التهابی ناشی از پاراستامول، که در ایالات متحده به نام استامینوفن شناخته می شود، محافظت می کند. همچنین می تواند برای هضم غذا بعد از غذا مفید باشد. حتما آن را خوب دم کنید تا از تمام فواید دارویی آن بهره مند شوید.

مطالب مرتبط:

۵ بهترین دمنوش طبیعی برای تسریع حرکات روده و درمان یبوست

دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

اگر هر صبح، دمنوش آویشن با معده خالی بنوشید….

۶ بهترین دمنوش برای تسکین التهاب و درد مفاصل

۹ بهترین و موثرترین دمنوش گیاهی ضد عفونت ادراری

۴ بهترین دمنوش معجزه گر برای بهبود بیماران مبتلا به امیکرون

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان