جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

سرطان سینه از رایج ترین بیماری ها در میان زنان است. به این جهت نیاز است به مواردی مانند غذای سالم برای کاهش خطر سرطان سینه توجه شود. از این جمله غذاهای سالم می تواند یکی از عوامل خوب و جدی برای عدم ابتلا به سرطان سینه باشد.

یک زن ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را با خوردن مقادیر بیشتری از مواد غذایی حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های اثبات شده برای مبارزه با سرطان کاهش دهد.

5 غذای سالم برای کاهش خطر سرطان سینه 

مطالب مرتبط: پیشگیری از سرطان سینه با ۳۰ نکته و راهکار موثر

برخی ویتامین ها و مواد مغذی می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند. اگر عوامل خطرابتلا به سرطان سینه را دارید، 5 غذای سالم زیر را برای کاهش خطر مصرف کنید.

  1. سبزیجات با برگ تیره

کلم پیچ، اسفناج و کلم سبز برخی از سبزیجات تیره و برگدار هستند که می توانند با سرطان سینه مبارزه کنند. سبزی های برگ دار مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند رادیکال های آزاد که باعث سرطان می شوند را از بین ببرند. در یک مطالعه در سال 2012 که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شد، محققان دریافتند زنانی که سبزی‌های برگ‌دار تیره می‌خورند نسبت به زنانی که این سبزیجات را مصرف نمی‌کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه بسیار کمتری دارند.

مطالب مرتبط: سرطان سینه: مهم ترین عوامل خطر و علائم این بیماری را بشناسیم

سبزیجات با برگ های تیره تقریباً با هر وعده غذایی عالی می شوند. آنها را در سیر و روغن زیتون تفت دهید یا به سالاد و ساندویچ اضافه کنید. آنها همچنین طعم عالی در سوپ و فلفل قرمز دارند.

سبزی های برگ تیره عبارتند از:

آرگولا

بوک چوی

سبزی کولارد

سبزی قاصدک

کلم پیچ

سبزی خردل

اسفناج

چغندر سوئیسی

سبزی شلغم

مطالب مرتبط: سرطان سینه؛ شایع ترین بیماری سرطانی در میان زنان افغانستان

  1. توت ها؛ غذای سالم برای کاهش خطر سرطان سینه 

توت ها حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی هستند که می توانند از سلول ها محافظت کنند، سلول های آسیب دیده را ترمیم کنند و گسترش سلول های سرطانی را کاهش دهند. انواع توت های تیره 50 درصد آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انواع توت های روشن دارند. در یک مطالعه در سال 2016 که در مجله آنتی اکسیدان ها منتشر شد، محققان دریافتند که تمشک و زغال اخته، به ویژه، ممکن است تومورهای سینه و سلول های سرطانی را از بین ببرند.

توت ها با غلات، ماست یونانی و بلغور جو عالی می شوند. آنها همچنین می توانند به سالاد میوه اضافه شوند. توت های تازه را به جای توت های کم آب انتخاب کنید، زیرا دومی معمولاً حاوی قند اضافه شده و مواد مغذی کمتری است.

مطالب مرتبط: خواص درمانی رازک از کاهش اضطراب تا پیشگیری از انواع سرطان

انواع توت ها عبارتند از:

تمشک ها

بلوبری

کران بری

سنجد

لینگون بری

تمشک

توت فرنگی

مطالب مرتبط: اکتشافات مهم سال ۲۰۲۱ :شیر مصنوعی مادر و تشخیص ۵۰ نوع سرطان با یک آزمایش

  1. غذاهای تخمیر شده

غذاهای تخمیر شده سرشار از پروبیوتیک ها هستند که باکتری ها و مخمرهای زنده “سالم” هستند. پروبیوتیک ها برای هضم شما مفید هستند. آنها همچنین می توانند بدن شما را از جذب سموم مضری که باعث سرطان سینه می شوند جلوگیری کنند. طبق یک مطالعه در سال 2019، پروبیوتیک ها حتی می توانند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان تقویت کنند.

غذاهای تخمیر شده عبارتند از:

سرکه سیب

کفیر

کیمچی

کومبوجا

کواس

میسو

ناتو

ترشی

مطالب مرتبط: خوراکی های ضد سرطان: ۱۲ ماده غذایی قوی که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهند

پنیر خام

تمپه

کلم ترش

نان خمیر مایه

ماست

طعم کفیر شبیه یک ماست آشامیدنی است. کومبوجا یک نوشیدنی گازدار است که حاوی چای سیاه و قندهای طبیعی است. کیمچی یک غذای کره ای سبزیجات خوش طعم است که حاوی کلم است. ناتو غذایی است که با دانه های تخمیر شده سویا درست می شود.

مطالب مرتبط: ۱۰ نشانه سرطان ریه که بسیار جدی و خطرناک هستند

بسیاری از غذاهای تخمیر شده همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند که می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند. غذاهای تخمیر شده مختلف را آزمایش کنید تا غذاهایی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید، سپس شروع به خوردن منظم آنها کنید.

  1. ماهی چرب؛ غذای سالم برای کاهش خطر سرطان سینه

انواع خاصی از ماهی حاوی چربی های سالم و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند التهاب مرتبط با سرطان سینه را کاهش دهند. بر اساس یک مطالعه در سال 2020، زنانی که مقادیر زیادی ماهی چرب می‌خورند در مقایسه با زنانی که ماهی‌های چرب مصرف نمی‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

مطالب مرتبط: یک مطالعه جدید می‌گوید که نوشیدن چای می‌تواند ریسک ابتلا به این سرطان را کاهش دهد

ماهی چرب زمانی که پخته یا دودی می شود بهترین است و همچنین وقتی در تاکو و ساندویچ ماهی استفاده می شود طعم بسیار خوبی دارد.

انواع ماهی های چرب سالم عبارتند از:

آنچوی

شاه ماهی

کیپرز

ماهی خال مخالی

پیلچاردز

مطالب مرتبط: ۳۱ ماده غذایی ضد سرطان که همه باید در برنامه غذایی شان بگنجانند

ماهی سالمون

ساردین

ماهی قزل آلا

ماهی تن

  1.  سبزیجات آلیوم؛ غذای سالم برای کاهش خطر سرطان سینه

“Allium” کلمه لاتین سیر است. با این حال، سبزیجات بیشتری در خانواده آلیوم وجود دارد که به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می‌کند. سبزیجات آلیوم حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین دارای ترکیبات گوگردی هستند که می توانند از لخته شدن خون جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت کنند.

مطالب مرتبط: ۵ باور اشتباه درباره سرطان که باید نادیده بگیرید

در یک مطالعه در سال 2016 که در مجله سرطان سینه منتشر شد، محققان دریافتند زنانی که مقدار زیادی سیر خام و تره فرنگی می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

سبزیجات آلیوم عبارتند از:

پیازچه

سیر

تره فرنگی

پیازها

موسیر ها

سبزیجات آلیوم را می توان تقریباً به هر وعده غذایی به خصوص پیاز و سیر اضافه کرد. این سبزیجات را به وعده های غذایی سرخ شده، سوپ ها، خورش ها، فلفل قرمز و سالاد اضافه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان